2026-08-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Litar inte riktigt på förtidsröstning med tanke på hur utbrett det är med fuskande i det här u-landet.. det är många dagar där det finns risk för ens röst att "tappas bort" fram till valdagen,

Har du post- eller förtidsröstat tidigare, begärt ut röstlängden med förprickningarna av de som röstat och upptäckt att din röst inte har räknats?
Citera
2026-08-30, 21:55
Medlem
smickras avatar
Runt 600.000 har redan förtidsröstat av runt 8 miljoner röstberättigade.
Jag röstade MP i riksdag och kommun. V i regionen för några dagar sedan. Känns bra.
Citera
2026-08-30, 22:10
Medlem
DoggingDoriss avatar
Jag röstade I torsdags. Det blev SD i alla tre kuvert som alltid sedan 2010.
Ett 20-tal afrikaner hängde utanför röstningslokalen så jag antar att sossarna verkligen har lyckats mobilisera sina invandrarväljare den här gången och jag tror att vänstersidan kommer att vinna valet med stor marginal.
Citera
2026-08-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Majoriteten kommer att förtidsrösta. Det är bara gamla gubbar som röstar på valdagen. Det är en högtidsstund för dem. De tar på sig helgdagsrocken, ställer sig i kö och tittar på varandra med självbelåtna blickar över att de har "gjort sin plikt".

Och vad får dig att vara så föraktfull tro?
Citera
2026-08-31, 00:32
Medlem
Jag ska förtidsrösta. Kanske redan imorgon men under veckan iallafall.

Blir en röst på SD i riksdagsvalet som motpol till en röd regerings invandringspolitik. Blir antagligen det enda jag någonsin kommer ha med SD att göra gissar jag och är en röst emot invandrarmän som kommer hit och kränker kvinnors rättigheter.

Sedan Vänsterpartiet i region och kommunalvalet. Lika vård och skola för alla.

Såg SDs skämt för en stund sedan om att dra igen dörren för Vänstern vilket var kul. Båda partierna får mina röster endast i protest.

Blir att klura på om jag kan gå med i något parti efter valet. Väldigt svårt med sådan jämn fördelning i olika åsiker samtidigt som de flesta partier går för långt emot någon av mina hjärtefrågor i någon sak.

Magdalena Andersson tål jag inte ens att se. Nooshi gör inte heller så bra intryck men lite bättre då hon mer råkar ha ett uttryck där hon inte ser så begåvad genom men det har nog en annan också. Magdalena Andersson ser elak ut i en hel del debatter vilket inte ens Bush gör när hon blir lite mer hetsig. Simona har jag inte fått så mycket negativt intryck. Männen skippar jag då män är som män är. Politiskt varierar de inte så mycket i intryck.

Jag tar hellre en grov och kantig politiker än en som har ett överlägset och lite elak attityd.

Vet inte ens vad sossarna gjort för bra sedan jag kom upp i tonåren (gälla de vad som är av betydelse för mig) så det känns inte som läge för att bli medlem igen iallafall.

Är jag den enda som känner att det saknas partitillhörighet och att inte ett enda parti passar en?
Citera
2026-08-31, 00:35
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Litar inte riktigt på förtidsröstning med tanke på hur utbrett det är med fuskande i det här u-landet.. det är många dagar där det finns risk för ens röst att "tappas bort" fram till valdagen,

Det kan du testa själv genom att förtidsrösta, sen gå dit på valdagen och säga att du ändrat dig. Då fiskar man upp din lagda röst och du kan själv kolla av denna innan du röster igen.
Citera
2026-08-31, 00:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Förtidsröstning är efterblivet. Tänk om något ändrar sig radikalt?

Citat:
Ursprungligen postat av DoggingDoris
Jag röstade I torsdags. Det blev SD i alla tre kuvert som alltid sedan 2010.
Ett 20-tal afrikaner hängde utanför röstningslokalen så jag antar att sossarna verkligen har lyckats mobilisera sina invandrarväljare den här gången och jag tror att vänstersidan kommer att vinna valet med stor marginal.

Såg du några israeler?
Citera
2026-08-31, 00:48
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Hur vet man att vallokalen inte fuskar eller råkar glömma ett brev/röst här o där.

Trots att valstugan har ca 10 pers röstmottagre eller fler som är på plats så kanske de myglar med nåt.

Eller när de prickar av en på listan att när de lägger i lådan att plomberingen inte bryts ?

Vem har koll på sånt?
Citera
2026-08-31, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Förtidsröstning är efterblivet. Tänk om något ändrar sig radikalt?
Du kan även rösta på valdagen fast du förtidsröstat. När de då ser att du redan är avprickad så tar de bort ditt förtidsröstningskuvert.
Citera
2026-08-31, 01:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Du kan även rösta på valdagen fast du förtidsröstat. När de då ser att du redan är avprickad så tar de bort ditt förtidsröstningskuvert.

Men hur många känner till detta?
Citera
2026-08-31, 03:25
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Men hur många känner till detta?

Alla som inte är helt borta i huvudet! Jag kommer att förtidsrösta nära valet så jag vet hur partierna ligger till!
Citera
2026-08-31, 06:57
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Ja men biblioteket ligger så jäkla illa till där jag bor.
Ah,ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in