2026-09-02, 10:37
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
I misshandelsdomen framgår för övrigt att SB ska ha riktat en spark mot BO.

Situationen (2025-05-01) inleddes med tjafs.
Någon filmade. I domen hänvisas förutom vittnesuppgifter även till filmen.

Flera parter slogs. Det var inte SB som började slå, snarare gick SB emellan när två andra tjafsade och puttades.
Men efter ett tag blev det mer och mer hätskt och SB måttade då, enligt domen, ett hårdare slag mot BO.

Det var enligt domen inte bara SB i sällskapet som sparkade, det gjorde även två till.

SB uppger "Han gjorde då, utan att tänka och i stundens hetta, en sparkrörelse mot målsäganden som låg ner eller var på väg ner mot marken" - vilken SB hävdar inte ska ha träffat BO.
Enligt domen träffade sparkar samt även två stampningar mot målsägandens huvud.

Alla tre dömdes för misshandel av normalgraden.

Låter som luffaren har gjort en repris denna gång! Tvii

Men hur folk kan skydda dessa avarter är för mig svårt att förstå, (Menar inte dig, men andra).

Man tar inte livet av en annan människa och man är feg om man är två mot en! Riktiga pissråttor

Finns dock undantag som pedofiler, de kan man gladeligen slå ihjäl. Men nu är det ju inte det fallet handlar om.

Till er som tycker synd om dessa två gm, så har jag en fundering - Hur fan står det till i huvudet på er?
Citera
Medlem
Det viktiga är att sanningen kommer fram.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2026-09-02 kl. 10:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Har inte ljugit alls, vad baserar du det på?

Har varit extremt tydlig i tråden.

Du slänger ur dig namn baserat på häktningsförhandlingar men om jag förstår han jag länkade så har det inte ens varit ännu. Så därför undrar jag hur du kan sitta på namn om det inte är släppt ännu.
Citera
Medlem
Två svenskar häktade för dödsmisshandeln i Karlstad, Sebastian Bergman och Teo Ahlstrand.

https://x.com/sjunnedotcom/status/2095067988541972774

Nej jag tänker inte ta tillbaka spridningen av att de var utlänningar eftersom allt tydde på det. Och våld från invandrare är större än allt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Häktnings sker alltid samma dag som åklagaren skickar in häktningsframställan så allting sker idag
Citera
2026-09-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Två svenskar häktade för dödsmisshandeln i Karlstad, Sebastian Bergman och Teo Ahlstrand.

Nej jag tänker inte ta tillbaka spridningen av att de var utlänningar eftersom allt tydde på det. Och våld från invandrare är större än allt annat.

Vem är den tredje gm som misshandlade?? Varför är inte han häktad?
Senast redigerad av Dagdrommaren 2026-09-02 kl. 10:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Svenska namn ha ha - säger inte ett skit numera - Magnus Dahl, tidigare Malek Fakhro,

Det som ändå är lite tragikomiskt är att om dessa två tvingas till 10 års fängelse eller mer-
finns det något mer meningslöst brott o mer borkastad fängelsevistelse. Allra folket fick
ju trots allt ut massor under begränsad tid en av dom kom ju undan - likaså think pink
iraniern o hennes systerson Olof Gustafsson
Nej, en person som heter Karl Svensson kan vara adopterad, ha en mamma som är somalier eller helt enkelt bara bytt namn för att just få ett svenskt namn. Men om det är två stycken personer med svenska namn och de inte är bröder, så minskar nog möjligheten att de är något annat än just svenskar.

Tittar du sedan på Fakhro-bröderna, Think Pink-bruden och en del andra som just bytt namn till pursvenska sådana, så kan du se att de dels nästan alltid är betydligt äldre än de som nu misstänks för en dödsmisshandel. Dels så byter många av dem namn efter att de hamnat i trubbel med rättvisan. De som nu är misstänkta är väl inga kända gangsters direkt om jag fattat saker korrekt.
Citera
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom

Jag håller med dig till fullo.
Snart är det val! Dags att rensa
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Detta visar bara hur viktigt det är att inte gå på första tanken innan man har fakta på bordet. Första tanken för mig var också att det nog är folk med "utländsk etnicitet" eftersom det statistiskt sett var stor risk för att det förhöll sig just så. Dock är det så att när statistik krockar med verkligheten så är det verkligheten som gäller. Så lets face it det var två svenska killar som gjorde detta och det gör faktiskt inte händelsen varken mer eller mindre tragisk. Det är lika illa oavsett.
Citera
2026-09-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Vållande till annans död
Straffskala: Fängelse i högst 3 år (eller böter om brottet bedöms som ringa).

Dråp
Straffskala: Fängelse i 6 till 10 år.

Källa: Åklagarmyndigheten

Tack

Så teoretiskt sett kan dem alltså bara få böter😂
Citera
2026-09-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Häktnings sker alltid samma dag som åklagaren skickar in häktningsframställan så allting sker idag
Du kan dock vänta 3 dygn med en häktningsframställan så greps de i måndags kan de sitta anhållna över natten också. Sedan måste de släppas eller häktas.
Citera
2026-09-02, 10:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Troligtvis har de blivit så här arga och uppgivna och desillusionerade och tappat tron på samhället och framtiden pga den stora massinvandringen från muslimska länder så de begår sådana här vansinnesdåd.
Citera
2026-09-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0ckNrolla
Du slänger ur dig namn baserat på häktningsförhandlingar men om jag förstår han jag länkade så har det inte ens varit ännu. Så därför undrar jag hur du kan sitta på namn om det inte är släppt ännu.

Mycket bra fråga och länken han la in går till "Hmm...this page doesn’t exist. Try searching for something else"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in