2026-08-30, 21:33
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag set väl vad han skriver!
Då ser du fel. Lyssna till hans förklaringar av punkterna.
Citera
2026-08-30, 21:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Ok. Vi behöver inte gå vidare i det sidospåret. Men jag står fast vid att det är skillnad på bibeltroende kristna och exempelvis radikala muslimer, och att jag inte gillar när man slänger sig med ordet ”fundamentalist”. Jag tror dessutom att den här världen snarare hade mått bra av fler kristna, likt Charlie Kirk och Frank Turek, än färre.
Som jag precis skrev i min edit så oavsett vad jag anser om Turek och hans tro, så kan jag ändå tycka at han i andra frågor kan ta upp relevanta saker.
Citera
2026-08-30, 21:39
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Som jag precis skrev i min edit så oavsett vad jag anser om Turek och hans tro, så kan jag ändå tycka at han i andra frågor kan ta upp relevanta saker.
Ok. Ser nu vad du skrev!
Citat:
Edit: Jag vill dock göra det klart att bara för att jag anser att Turek är en fundamentalist, så betyder inte det att dom här 37 frågorna han har inte är relevant.
Woody Allen var ett creep, men han gjorde ändå bra filmer.
Håller ju inte med om det där med kristen tro, som du verkar se som något negativt. Men så är det ibland, att man anser olika.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-30 kl. 21:42.
Citera
2026-08-30, 21:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ok. Ser nu vad du skrev!

Håller ju inte med om det där med kristen tro, som du verkar se som något negativt. Men så är det ibland, att man anser olika.
Det är klart att du inte gör, du är ju kristen. Men snälla, släpp det här nu - det är inte relevant för tråden.
Citera
2026-08-30, 21:42
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Det är klart att du inte gör, du är ju kristen. Men snälla, släpp det här nu - det är inte relevant för tråden.
Precis. Vi går vidare! 👍
Citera
2026-08-30, 22:58
Medlem
rednaxela90s avatar
Jag skulle rekommendera Jumpingonthemoon och personer med liknande konspirationsnojja att faktiskt lyssna på Tyler Robinsons ”preliminary hearing” och ta del av det som har presenterats där. Lyssna också på vad de personer ni misstänkliggör faktiskt säger, i stället för att bara lyssna på klipp som Candace Owens med flera har tagit ur sitt sammanhang. Jag tror att en del av er skulle vakna till om ni gjorde det och se att det mesta tyder på att Tyler Robinson är skyldig (och att Candace inte är en pålitlig källa).
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-30 kl. 23:05.
Citera
2026-09-02, 06:13
Medlem
Citat:
Jag skulle rekommendera Jumpingonthemoon och personer med liknande konspirationsnojja att faktiskt lyssna på Tyler Robinsons ”preliminary hearing” och ta del av det som har presenterats där. Lyssna också på vad de personer ni misstänkliggör faktiskt säger, i stället för att bara lyssna på klipp som Candace Owens med flera har tagit ur sitt sammanhang. Jag tror att en del av er skulle vakna till om ni gjorde det och se att det mesta tyder på att Tyler Robinson är skyldig (och att Candace inte är en pålitlig källa).
Det har jag gjort och Tyler Robinson säger sig vara Not Guilty!
Citera
2026-09-02, 06:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det har jag gjort och Tyler Robinson säger sig vara Not Guilty!
Fy fan vad bra. Försvaret lyckades inte få bort dödsstraffet och alla Owens lögner kommer bli exponerade.
Citera
2026-09-02, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Fy fan vad bra. Försvaret lyckades inte få bort dödsstraffet och alla Owens lögner kommer bli exponerade.
Alla vill se en rättegång så det var väldigt bra, ja.
Citera
2026-09-02, 07:27
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag trodde alla som ska vittna måste svära på Bibeln.
Han är inte tvingad att vittna.

Även om han skulle göra det så behöver han inte säga nåt som binder honom själv vid brottet så att svära en ed saknar betydelse.

Sen tror jag inte de använder bibeln längre.
Citera
2026-09-02, 07:43
Medlem
För folk som är intresserade av själva fallet, Tyler Robinson har alltså förklarat sig oskyldig och nu kommer det bli en rättegång.
Citera
2026-09-02, 08:55
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
För folk som är intresserade av själva fallet, Tyler Robinson har alltså förklarat sig oskyldig och nu kommer det bli en rättegång.
Vilket han såklart har rekommenderats av sitt försvar för att försöka slippa dödsstraff, men alla faktiska bevis (och då inte Candace Owens påstådda "bevis") pekar på att Tyler Robinson är skyldig. Och, ja, jag har redan förstått att vi tänker olika där, men så ser jag på saken iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in