Citat:
Ursprungligen postat av
Goobleyzook
Vi har alla haft våra relationer, korta som långa. Nyligt skilda har en tendens att fokusera på det negativa, aaaldrig mer.. Men med tiden släpper man det tråkiga, likt hur äldre män mest minns det roliga från lumpen.
Hur har era tidigare relationer fått er att växa och gjort er bättre? Vad insåg ni om er själva, när uppbrottets smärta var över?
Ja, jag har genom ett antal avslutade relationer (den längsta varade i 9 år och den kortaste i 4 sekunder) så har jag lärt mig oerhört mycket om mig själv och vilka saker jag behövde bli bättre på och vilka egenskaper jag behövde tona ner.
Gick från att vara tillsammans med en blåsvart tokmoderat till att vara ihop med en vänsterpartist, men insåg snart att bara för att det ena inte fungerade så betydde det inte per automatik att motsatsen fungerade heller. På den tiden såg jag det mesta i svartvitt, några gråskalor hade inte uppenbarats för mig då än. Nuförtiden ser jag allt i gråskalor, det svartvita existerar inte längre för mig.
Har gått från noll tålamod till en ängels tålamod. Har blivit mindre dömande, tror också att min empatiska sida utvecklats. Från att förut leta efter saker jag störde mig på hos människor så har jag börjat leta efter saker som tilltalar mig.
En lång resa från macho till mjukis helt enkelt. Fast jag kan fortfarande tända till när jag stöter på orättvisor och elände.