2026-08-29, 11:42
Medlem
Har haft 4-5 längre förhållanden, mitt första längre *runt 18 år gammal * lärde mig att jag var värd att älskas, han slogs för mig. Hans mamma gillade inte mig- jag var den första tjej han tog hem men långt ifrån hans första (vilket hans ömma moder trodde) han visade mig att vänskap kan växa ur kärlek- vi var goda vänner i många år efter vi gjort slut och umgicks på semestrar och helger.
Min andra längre relation tog ner mig på jorden, jag fattade nog inte riktigt det då men efteråt har jag sett hur illa jag faktiskt betedde mig mot honom och han lärde mig att en relation inte är en kamp, utan ett samarbete.
Min tredje längre relation gav mig mitt första barn ....jag nöjer mig där. Han lyckades bryta ner exakt allt mina tidigare relationer lärt mig och när jag väl lämnade var jag en urvriden trasa utan värde och utan drömmar och mål.

I dag....20 år efter honom har jag inga fler ex, bara en nuvarande som förhoppningsvis aldrig blir ex
Citera
2026-08-29, 12:13
Medlem
AlanGarners avatar
Ett ex gjorde mig till en mycket bättre älskare. Hon var konstant kåt, jag var helt utpumpad jämnt, men hon var en duktig instruktör och berättade exakt hur och vad jag skulle göra för att ge henne orgasm efter orgasm.

Innan var jag rätt usel, nu är jag bra och det har alla efter henne fått njuta av, inklusive min fru, men det vet hon såklart inte om

Citat:
Vi har alla haft våra relationer, korta som långa. Nyligt skilda har en tendens att fokusera på det negativa, aaaldrig mer.. Men med tiden släpper man det tråkiga, likt hur äldre män mest minns det roliga från lumpen.

Hur har era tidigare relationer fått er att växa och gjort er bättre? Vad insåg ni om er själva, när uppbrottets smärta var över?
Citera
2026-08-29, 12:19
Avstängd
Man lär ju sig om vad man vill ha och absolut inte ha osv..

Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Vi har alla haft våra relationer, korta som långa. Nyligt skilda har en tendens att fokusera på det negativa, aaaldrig mer.. Men med tiden släpper man det tråkiga, likt hur äldre män mest minns det roliga från lumpen.

Hur har era tidigare relationer fått er att växa och gjort er bättre? Vad insåg ni om er själva, när uppbrottets smärta var över?
Citera
2026-08-29, 13:16
Medlem
Timoteuss avatar
Vet inte riktigt. Är mest glad att de ville ha mig?

Efteråt har jag insett att två lärde mig en del om vissa psykiatriska diagnoser, men det behövdes lite avstånd först för att fatta det.
Citera
2026-08-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Växa som människa? Nejdu. Det enda jag har fått erfara av mina usla erfarenheter med kvinnor är att hålla mig för mig själv idag. Psykiska problem, självmordsförsök, otrohet, nä. Jag orkar inte med kvinnor något mer och är tacksam för att jag har insett detta. Mina relationer har varit korta och intensiva.

Dom där själsfrändemötena man haft med kvinnor ett fåtal gånger i livet, blev det inget av. Antingen var de upptagna eller så var timingen fel i livet. Men den är fantastisk om man får uppleva det någon gång. När två okända människors öden korsar varandras livsväg och i blickarna mellan varandra har allt redan sagts. Lugn, trygg och djup kärlek. Det allra finaste man kan uppleva. Kanske i nästa liv..
Sant det där med själsfränder. Har man mött sin tvillingsjäl framför allt får det allt tidigare att blekna. Tar fram det bästa hos båda. Och gör det omöjligt att ersätta..
Citera
2026-08-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook

Jag har bara haft 1 tjej hela livet som varade 2 år det läker men såren lämnar ärr för alltid

Jag känner att jag förändrats sen dess påminner mig själv att det är inte värt att ens påbörja en relation längre dels för att det gör så ont att man blir deprimerad där man nästan vill ta livet av sig och man känner sig besviken som om man slösat sin tid, där jag vill bygga upp något men den andre har andra planer...

Jag tror jag vill dö utan att hitta fler livet ut det räckte med 1 det var fint men jag känner att man inte kan lita på någon speciellt hur icke lojala kvinnor generellt är, spelar ingen roll ålder eller tidpunkt.

Jag ångrar faktiskt att jag påbörjade en relation, om man ska ta nån positiv grej är att man får klarhet i hur livet fungerar och kan ta beslut som gynnar mig själv.

I grunden är jag en glad människa med hopp och framtidstro, jag saknar mig själv ibland.
Citera
2026-08-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Sant det där med själsfränder. Har man mött sin tvillingsjäl framför allt får det allt tidigare att blekna. Tar fram det bästa hos båda. Och gör det omöjligt att ersätta..
Ja, det är speciella möten helt klart. Jag har aldrig varit intresserad av någon efter det. Jag hade bokstavligt talat, kunnat vänta hela livet på att möta henne igen. I liv efter liv, genom sandkorn ur evigheten tills att vi åter möts igen.
Senast redigerad av Lofiboy 2026-08-29 kl. 17:31.
Citera
2026-08-29, 19:43
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Fått mig att känna mig omtyckt och att jag är söt och verkligen visat att de uppskattar mig. Så de har gjort att jag förstått att en del människor tycker verkligen om mig. I vardagen är det så många negativa människor som bara ska uttrycka hur dålig man är!!
Citera
2026-08-29, 19:45
Avstängd
Negercps avatar
Jag skulle säga enbart en massa bra minnen präglat av porr. Så jävla bra sex jag har haft med en del brudar. Blir en aning stelt när man råkar se dom på stadens torg ihop med sin nya man och deras små barn vid sidan.
Citera
2026-08-30, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Man lär ju sig om vad man vill ha och absolut inte ha osv..
Ja, det är en god insikt.
Citera
2026-08-30, 01:45
Medlem
TS här..
Tidigare relationer har framförallt fått mig att inse saker om mig själv, hur jag är som person. Var mina gränser går för kaos och ordning. Lärt mig att man inte kan vara ansvarig för någon annans lycka. Att mitt kärleksspråk inte är gåvor, får jag en gåva känner jag mig satt i skuld, ingen bekväm känsla. Skillnaderna mellan de olika exen har gett insikt om vikten av ett liknande ordningssinne på olika områden. Insett att djupt liggande personlighetsdrag inte ändras. Be aldrig någon förändra sig på den punkten, det är som att be en lång person att bli kortare. Faktiskt "snällare" att kalla en tjock person för just det, för det går att göra nåt åt.

Men som andra i tråden.. sex! Kommer aldrig glömma den omättlige kvinnan som tränade upp mig i sängen, som värst hade vi sex 4-5 gånger om dan (då just under 50 år gamla) och hon ville ibland mer. Insåg hur jävla lättköpt av sex jag var då jag kom från ett närmast sexlöst förhållande.
Citera
2026-08-30, 03:35
Medlem
För min del är det just det här som hämmat min relation i flera år.

Jag får inget i utbyte.. varför ska jag ingå en relation när allt hon kan erbjuda jämfört med någon annan är sex?

På punkt efter punkt är jag bara helt enkelt bättre med hästlängder.
Utb, fitness, kunskap, matlagning, ekonomi, planering, självsäkerhet, stabilitet, o.s.v

Vad är det jag bör värdesätta som jag inte gör? -jag ser det inte

Det blir typ tråkigt..
"kämpade så hårt med middagen idag, kycklingen gick inte skära blablabla"
Samma rätt tar för mig max 20 min att göra + jag lärde henne något jag tycker va lätt
om och om igen sker det här...
Senast redigerad av Chilledippen 2026-08-30 kl. 03:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in