2026-09-01, 22:13
Medlem
cokehyenas avatar
Är det svenskar som gjort detta vill jag se utrensning av konton som påstått annorlunda.

Jävligt trött på idioter som drar igång falsklarm.

Åt andra hållet, så är det fan i mig STRYK på journalister som påstår att det är svenskar.
Citera
2026-09-01, 22:15
Medlem
glorups avatar
Jag har skummat igenom hela tråden. Inte läst alla svar jättenoga.

Men jag måste säga att det är HELT SJUKT hur vissa rikssvenskar ( om ni är ens det ) är besatta av hur vita svenskar inte kan begå brott. Det är ett Sjukt resonemang ni bedriver och ni borde ärligt talat SKÄMMAS!

Varje person är benägen att begå ett brott. Det är olika faktorer som spelar in. Hur desperat man är efter det man söker...

Men det sagt vill jag bara avsluta med hur vidrigt det här brottet är. MGMs borde kastreras, sättas in på livstid där pedofiler och nekrofiler sitter. Ett eller två år på Kumla skulle ge dem en bra början också.
Citera
2026-09-01, 22:17
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Via länken på teo's instagram tycker jag mig se en bild som liknar teo och sebbe(?)
Det har du helt rätt i!

https://vsco.co/t*oahlstr*nd/media/69d4ca7907da916a7e928295
Citera
2026-09-01, 22:18
Medlem
BiskopHansBrasks avatar
För att illustrera hur bisarr argumentationen i tråden stundtals kan bli tänkte Biskopen bjuda på en helt påhittad teori. Den är naturligtvis inte något Biskopen själv tror på, utan endast ett pedagogiskt exempel på hur långt man kan komma om man överger kravet på att premisserna faktiskt ska vara belagda.

Antag att brottet skedde i en stad som ligger alldeles intill ett område som i pressen beskrivits som en trakt med ovanligt många ”lågbegåvade”. Antag vidare att varken BO eller MGM tycks ha någon högskoleutbildning. Det kan man sedan, om man är tillräckligt kreativ, låta ”peka mot lågbegåvning”. Lägg därtill att personer med SD-sympatier statistiskt oftare har kortare utbildning, och att det i tråden tycks finnas gott om SD-sympatisörer och rasister.

Därefter behövs bara några rejäla skopor fantasi.

Med denna metod skulle man snart kunna hävda att BO och MGM sannolikt själva har varit inne i tråden och skrivit rasistiska inlägg. Kanske rentav att de befunnit sig här under pseudonymer och bedrivit ett slags digitalt dubbelspel.

Fullständigt befängt, naturligtvis.

Men det är också själva poängen.

För varje enskilt steg kan man låta det låta plausibelt om man formulerar det tillräckligt självsäkert. Problemet uppstår när man sedan lägger tio sådana antaganden ovanpå varandra och behandlar slutprodukten som ett faktum.

Det är ungefär som att bygga en elefant av tio papperslappar och sedan hävda att man har zoologiska bevis för dess existens.

Biskopen tror alltså inte på ovanstående teori. Biskopen har endast demonstrerat hur vansinnigt långt man kan komma om man först bestämmer sig för vilken slutsats man vill ha och sedan låter varje liten omständighet bli en tegelsten i den katedralen.

Det är inte slutledning. Det är önsketänkande med fotnoter.
Citera
2026-09-01, 22:19
Medlem
Lyssna inte vad media säger
De ljuger och är lika fega de också
Bara titta tillbaka på Kevin mordet i Arvika
Det var valtider då också och de beskyllde 2 pojkar
Men en svarting med största sannolikhet har gjort dådet mot Kevin
MEN DET TYSTADES NER
Citera
2026-09-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup

Men jag måste säga att det är HELT SJUKT hur vissa rikssvenskar ( om ni är ens det ) är besatta av hur vita svenskar inte kan begå brott. Det är ett Sjukt resonemang ni bedriver och ni borde ärligt talat SKÄMMAS!

Varje person är benägen att begå ett brott. Det är olika faktorer som spelar in. Hur desperat man är efter det man söker...

Men det sagt vill jag bara avsluta med hur vidrigt det här brottet är. MGMs borde kastreras, sättas in på livstid där pedofiler och nekrofiler sitter. Ett eller två år på Kumla skulle ge dem en bra början också.
Ett år eller två på Kumla? Är det vad du anser är straffet för vad dessa gjorde? Jösses......

Läser igen och läser rätt. Förstår vad du menar.
Citera
2026-09-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det har du helt rätt i!

Och T•o ser precis exakt ut som den snubben som fegt stampar/sparkar en liggande försvarslös människa rätt i huvudet
Citera
2026-09-01, 22:24
Medlem
Citat:
Det har du helt rätt i!

Intressant minst sagt dom är säkert barndomsvänner eller dylikt
Riks menar på att de skulle utländska medborgare som hade ihjäl pappan...
Citera
2026-09-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup

Idag handlar det ju knappast om nån desperation, det är lathet och likgiltighet för andra människor som får vissa grupper av människor att begå brott. Dom kommer från länder där snällhet/godtrohet ses som en svaghet som man bara måste exploatera.
Citera
2026-09-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Idag handlar det ju knappast om nån desperation, det är lathet och likgiltighet för andra människor som får vissa grupper av människor att begå brott. Dom kommer från länder där snällhet/godtrohet ses som en svaghet som man bara måste exploatera.

Ja. Plus kommer från kultur där endast lojalitet råder mot familjen. Inte gentemot samhället. I sekulära länder finns samhällskontrakt. Vilket MENA struntar i.
Citera
2026-09-01, 22:30
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Det har du helt rätt i!

Anabola byggde denna kropp?
Citera
2026-09-01, 22:32
Medlem
Sebastian är 20, teo blir 20 om 1 månad drygt
Åklagaren har bekräftat att GMs känner varandra.
Mycket talar för att de är dessa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in