2026-09-04, 18:17
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag delar med mig om slagsmål inte om vad som hände. Jag ser att killen som blev mördad var en stor kille. Jag har sett att på senare år har stora killar åkt på stryk av små killar som har tränat länge när det gäller att slå ner någon.

UFC kom när jag redan var 40 år på den tiden trodde ingen att det skulle bli lagligt och accepterat? Tjockisar slog ner varandra och stackare i judodräkter fick ett slag och somnade. Dagens dödliga våld kommer från kampsporten.

Jag tränade brottning 1972 -1976 det var en kampsport som var meningslös när det gällde gatuslagsmål.

Royce Gracie med sin brasilianska jiu-jitsu var väl närmast oslagbar under MMA:s tidiga år. Det spelade ingen roll hur stora de var. De blev ändå besegrade.
Ok lite OT detta. Vet inte om dagens dödliga våld har så mycket att göra med MMA och andra kampsporter. Skulle nog säga att det i mycket beror på avsaknaden av gränser och spärrar numera. När jag växte upp var det tabu att sparka någon som låg ner och att ställa sig och stampa på någons huvud det fanns bara inte. Så på det viset har det ändrat sig. Sedan kan som sagt ett vanligt slag eller till och med en knuff orsaka dödlig skada ute på gatan. Det hände till och med på den "gamla tiden".
Citera
2026-09-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypokondis84
Dotter’n skyddar sin far de får en köpa va men dä är lite förskjönat
Pojkerna gjorde inge närmande på dä sättet en av pojkera råka i fyllan dutta te dottern när de gick in och varann. Göbben har problem me alkoläsk så att säga så han tänner te och startar dehära bråke och är stökig o full, de är inte pojkera som starter te o va våldsamme iallefall
Det spelar väl ingen större roll vem som startade det hela . Dom idoterna har inte ute i samhället att göra om dom misshandlar en man till döds genom att sparka han i huvudet då han ligger ner ochhoppa på han . Avskum som jag hoppas får sitta i fängelset väldigt länge
Citera
2026-09-04, 18:28
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Royce Gracie med sin brasilianska jiu-jitsu var väl närmast oslagbar under MMA:s tidiga år. Det spelade ingen roll hur stora de var. De blev ändå besegrade.
Ok lite OT detta. Vet inte om dagens dödliga våld har så mycket att göra med MMA och andra kampsporter. Skulle nog säga att det i mycket beror på avsaknaden av gränser och spärrar numera. När jag växte upp var det tabu att sparka någon som låg ner och att ställa sig och stampa på någons huvud det fanns bara inte. Så på det viset har det ändrat sig. Sedan kan som sagt ett vanligt slag eller till och med en knuff orsaka dödlig skada ute på gatan. Det hände till och med på den "gamla tiden".

Våldsporr i den bemärkelsen och omfattningen den finns idag med exempelvis strypsex så struphuvud krossas och personen får hjärnskador, fanns inte heller på den "gamla tiden." Allt våld har trappats upp tycker jag. Eller rättare sagt spärrarna tycks saknas i fler situationer, gränser förskjuts och grovt våld normaliseras på olika sätt. Tidigt.

Inte fan kunde jag tvångsknulla en person på tv-spel när jag var 10 år. Eller hugga ihjäl klasskamrater virtuellt online. Jag fick hugga isflak i Ice Climber.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-09-04 kl. 18:33.
Citera
2026-09-04, 18:31
Medlem
NWT Skriver bla.
Östra Torggatan är en av flera platser i centrala Karlstad som övervakas dygnet runt.

Nu kan kameran som sitter i hörnet på husfasaden i korsningen mellan Östra Torggatan och Tingvallagatan vara ett av polisens viktigaste verktyg.

Kameran sitter på andra sidan gatan snett mitt emot Burger king – där den misstänkta dödsmisshandeln inträffade.

– Polisens kameror i området har varit på och kommer säkert bidra till utredningen, säger Sonny Nilsson, biträdande lokalpolisområdeschef i Karlstad.

Sonny Nilsson har själv ingen insyn i utredningen och kan därför inte svara på vad kameran har fångat eller inte.

– Men kamerorna filmar hela tiden och vi har ingen rapport om att det skulle ha varit något funktionsfel på dem, säger han.

Hur mycket av händelseförloppet kamerorna i bästa fall kan ha fångat är svårt att säga nu.

– Det finns flera stycken, men de har givetvis sina begränsningar. Det skulle kunna vara något träd i vägen som skymmer eller att en buss åker förbi. De har inte röntgensyn.
Citera
2026-09-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Våldsporr i den bemärkelsen och omfattningen den finns idag med exempelvis strypsex så struphuvud krossas och personen får hjärnskador, fanns inte heller på den "gamla tiden." Allt våld har trappats upp tycker jag. Eller rättare sagt spärrarna tycks saknas i fler situationer, gränser förskjuts och grovt våld normaliseras på olika sätt. Tidigt.

Inte fan kunde jag tvångsknulla en person på tv-spel när jag var 10 år. Eller hugga ihjäl klasskamrater virtuellt online. Jag fick hugga isflak och undvika istroll i Ice Climber.

Nej, men likförbannat var det det mer dödligt våld när man var liten och gick och massakrerade isflak och lekte krig.
Citera
2026-09-04, 18:38
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Våldsporr i den bemärkelsen och omfattningen den finns idag med exempelvis strypsex så struphuvud krossas och personen får hjärnskador, fanns inte heller på den "gamla tiden." Allt våld har trappats upp tycker jag. Eller rättare sagt spärrarna tycks saknas i fler situationer, gränser förskjuts och grovt våld normaliseras på olika sätt. Tidigt. Inte fan kunde jag tvångsknulla en person på tv-spel när jag var 10 år. Eller hugga ihjäl klasskamrater virtuellt online. Jag fick hugga isflak i Ice Climber.
Nä jag håller med det finns många sjuka grejer som är helt obegripliga. Strypsex! Hur kan man ens tänka sig att hålla på med sånt tillsammans med någon man förhoppningsvis tycker om
Fast visst den här diskussionen passar kanske bättre i någon annan avdelning.
Citera
2026-09-04, 18:43
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Nä jag håller med det finns många sjuka grejer som är helt obegripliga. Strypsex! Hur kan man ens tänka sig att hålla på med sånt tillsammans med någon man förhoppningsvis tycker om
Fast visst den här diskussionen passar kanske bättre i någon annan avdelning.

Jag vet, risk för OT, men om jag ska länka till aktuellt ämne så handlar det ju om normalisering av (över)våld och att den ena GM i detta fall tidigare dömts för att ha sparkat på en person som låg ned. Jag tycker en läser mer om det i media nuförtiden än då jag växte upp. Hur mycket våld som använts i relation till BO återstår att se men tillräckligt för att han skulle dö.
Citera
2026-09-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Även lite Mikael i Skärholmen, som vad jag minns var påverkad när han sa till det gäng som sköt honom? Nu gissar jag dock att Mattias var påverkad här, men känns väl ganska sannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
1. Tack för uppgfterna hypokondis84. Mycket intressant.
2. Underbart att läsa talspråket /dialekten

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fantastiskt roligt att det visade sig vara svenska pojkar som låg bakom och inte ”våldtäktsnegrer” som alla i tråden var övertygade om. Du är ju fullständigt sjuk i huvudet . Eller bara vänster. Som tycker det var "fantastiskt roligt " at det var Svenska pojkar .en normal intelligent person tycker inte att det finns något "fantastiskt roligt" över att en person har blivit slagen ihjäl . Och att gotta sig i att en person har blivit slagen ihjäl förr att det blir politiska poäng påminna om att jag redan häromdagen flaggade för att det inte alls behövde vara invandrare och att pappan borde skött sig själv istället för att börja spela Allan på stan. Då hade ŵdetta inte hänt. Då fick jag veta att jag skulle ”utvisas ihop med gärningsmännen”. Svårt att utvisa blonda svenskar.

Det här var precis vad som behövdes för att slå medvinden ur SDs segel.
Du är ju fullständigt sjuk i huvudet . Eller bara vänster. Som tycker det var "fantastiskt roligt " at det var Svenska pojkar .en normal intelligent person tycker inte att det finns något "fantastiskt roligt" över att en person har blivit slagen ihjäl . Och att gotta sig i att en person har blivit slagen ihjäl förr att det blir politiska poäng 🤬 och sen att avsluta med att skratta . Det är såna idioter som du som borde bli misshandlad ihjäl istället .
Citera
2026-09-04, 18:51
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Hur mycket våld som använts i relation till BO återstår att se men tillräckligt för att han skulle dö.
Ja detta är det enda vi med säkerhet vet
Citera
2026-09-04, 18:54
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ja detta är det enda vi med säkerhet vet

Om han inte dog av någon underliggande sjukdom som exempelvis hjärtinfarkt, vilken i sig kanske frammanades av våldet. Djupt tragiskt är det i alla fall.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-09-04 kl. 18:56.
Citera
2026-09-04, 19:08
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound1
Jag tror att diu är bland de dummaste i denna kanal och det säger det mesta. Om en tidning oavsett vilken och sedan po,lidsen styrker det dom skriver så, är allt annat önsketänkande. Luta dig bara tillbaka i bpåten och låt de vuxna hanter detta. INGEN VET VAD SOM skett innan polisen släpper det menidio,ter med en ideologi eller en hjärna som en kollibri finns alltid

Släpp vinflaskan, det blir bara svårare och svårare att läsa vad du skriver.

Polisen har styrkt att inget sådant skett i samband med händelsen.
Dottern har sagt att det skedde innan händelsen
DU och några fler har tolkat polisens uttalande som att det aldrig har hänt. Men det är inte vad polisen har sagt.
Citera
2026-09-04, 20:23
Medlem
Zaedrewss avatar
När man ser bilderna på den här påminner de ju om Martin Jonsson. Som också innan han mördade sin flickvän slog ihjäl en man under hemgång från krogen vid samma ålder. Borde ju ses som en läxa att dessa dårar borde få livs redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in