2026-09-01, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du nämnde ju mig - och angav dessutom sådant som inte stämde. Då tar jag mig friheten att svara.

"bara läsa tråden..."...exakt, och jag har ju hjälpt dig/er på traven genom att redovisa dessa inlägg. För vet du vad? Det är bara att KLICKA på dom länkarna och LÄSA så SER man....och om du ursäktar så väger ju det liiiiiite tyngre än dina ord (lögner) här...
(FB) Dubbelmordet i Brattås, Härnösand 2005 - man i 45-årsåldern åtalas
(FB) Dubbelmordet i Brattås, Härnösand 2005 - man i 45-årsåldern åtalas
Är du kär i mig din hagga?

du har fel du sa det inte spelar roll vilken berättelse han berättar, vilket är fel men det mesta du skriver är fel så börjar bli van lämna mig ifred nu och skriv felaktigheter med någon annan jag är inte intresserad av ditt bluffande
Citera
2026-09-01, 21:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Men om det är några utlänningar som gjort detta, kanske dom inte visste hur det fungerar i Sverige med bankomater och koder. Men ok ,jag kanske inte har fattat hur dum JJ är.
vilket land tänker du inte hat kåd på sina betalkort?
Citera
2026-09-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Är du kär i mig din hagga?

du har fel du sa det inte spelar roll vilken berättelse han berättar, vilket är fel men det mesta du skriver är fel så börjar bli van lämna mig ifred nu och skriv felaktigheter med någon annan jag är inte intresserad av ditt bluffande

Visst, visst…

Med tanke på att jag t.o.m redovisat dessa inlägg (där det tydligt framgår vad som står) så måste det ju betyda att det finns någon slags bugg i systemet, som i efterhand går in och ändrar det jag skrivit till sådant jag aldrig skrivit. Låter ju som en allvarlig bugg…finns det någon admin eller moderator man kan kontakta om detta tro?
Senast redigerad av Haaaaag 2026-09-01 kl. 22:03.
Citera
2026-09-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Jag har tagit till mig av din kritik, och studerat FUP igen - och kom omgående på ett helt nytt spår! Så jag måste fråga, eftersom du säger att du känner honom, är han intresserad av fornnordisk mytologi?
Skulle inte säga att det är något jag vet något om. Men hans intressen var ju också väldigt hemliga för många, så vad han hade för intresse gällande fornnordiska mytologin på den tiden kan jag inte svara på.
Finns det något i FUP som pekar åt det hållet?
Swn tolka inte mitt första inlägg som negativ kritik, var ett klumpigt sätt från min sida att svara bara.
Citera
2026-09-01, 22:10
Medlem
Citat:
[b]
ok vi är inte överens du tycker inte han ska få sitt straff alltså, du tycker inte heller5 han är tillräckligt sjuk för psykvård, det här får du gärna u8tveckla vad du menar med för det är väldigt oklart isf
Har du kommit till någon ansats till att svara på frågan jag ställde till dig?

Du får gärna förklara vilken objektiv bevisning du anser utesluter andra alternativ, utan att resonemanget bygger på att JJ ljuger eller att hans berättelse är osannolik.
Senast redigerad av PR400 2026-09-01 kl. 22:13.
Citera
2026-09-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Den tanken fick jag också, att han kanske var så rädd för att bli polisanmäld, om han blivit påkommen i ladan av Tor. Det fick bara inte hända... Och allt gick överstyr.

Då kanske det stämmer, det någon svarade på mitt inlägg om att det var konstigt att göra som han gjort, med tanke på att hans föräldrar var poliser... Och svaret var att det var kanske just därför han gjorde det, för att föräldrarna var poliser.

Ja, han verkar inte mått bra, flyttar och ensamhet, och först det senare året hade han ju t.o.m velat följa med ut och äta, enligt mamman... Sorgligt. Tyckte man såg i hans ögon på familjefotot att han bär på något tungt.
Det är åt det hållet jag hamnar hela tiden när jag tänker. Det kanske var tufft att ha 2 poliser som föräldrar så man omedvetet inte vågade göra fel eller något. Att han blev så rädd för att bli tagen av polisen så det bara svartnade och gick över styr.
Det är så synd om familjen också, som under alla år varit ovetandes, kanske t.om pratat om detta.
Sen när han väl vågar öppna sig lite så händer detta.
Det är så många frågetecken kring allt, inte ens närmaste familjen vet ju varför han flyttade och bytte namn osv.
Hade någon sagt till mig att han var den skyldige skulle jag aldrig trott på det, han som knappt ens vågade säga ordet nej.
Är så tragiskt för alla inblandade, jag hoppas allt bara kan få ett svar och slut så alla inblandade kan få släppa detta sen.
Citera
2026-09-01, 22:26
Medlem
Citat:
vilket land tänker du inte hat kåd på sina betalkort?
Jag vet ingenting om andra länders bankomater och koder det kanske skulle kunna finnas länder där koden på något sätt är kopplat till personnumret,Men det vet jag inte.Men skulle JJ verkligen inte veta hur det fungerar i Sverige? Han hade ju iallafall jobbat en viss tid och borde ha använt sig av bankomater?
Citera
2026-09-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Du kan läsa det fetmarkerade DU skrev.

Och jag har FUP från Mantorp. visa gärna var "DNA från flera och släkt" användes .
Jag vet precis hur Edvin gyllensvaan blev gripen och det var inte via "DNA från flera och släkt"
Du kallar mig pinsam och att fel borde vara mitt mellannamn pga en kort paralell mellan tre fall. Du skriver att jag tillför något till tråden.

Sedan drar du fram alla detaljer du kan hitta som inte överensstämmer. Det var inte dem jag var ute efter, det var de gemensamma nämnarna - enbart. Och det finns en del som jag anser intressanta.

Vad gäller topsning i Mantorpsfallet så planefade polisen topsa en hel massa personer 1500 st - i BO's och GM's omkrets, vilket innebar DNA från massor av människor. Nu behövdes det inte topsas fler än ca 300 stycken innan svaret kom. Jag måste säga att jag faktiskt inte vet vilka dessa 300 var och vilken ställning de hade till Edvin. Men det kanske du vet?

Kan du förklara för mig varför du går ut med -- och rättar mig om -- att GM i Råbyfallet "var granne med BO i deras lilla by" -- när det i själva verket var BO som var grannar "i den lilla byn" och GM bodde flera mil bort, i Härnösand?

Detta är, föfutom lögn från din sida, helt ovidkommande detaljer i min jämförelse. Så släpp det.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-09-01 kl. 23:02.
Citera
2026-09-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Du kallar mig pinsam och att fel borde vara mitt mellannamn pga en kort paralell mellan tre fall. Du skriver att jag tillför något till tråden.

Sedan drar du fram alla detaljer du kan hitta som inte överensstämmer. Det var inte dem jag var ute efter, det var de gemensamma nämnarna - enbart. Och det finns en del som jag anser intressanta.

Vad gäller topsning i Mantorpsfallet så planefade polisen topsa en hel massa personer 1500 st - i BO's och GM's omkrets, vilket innebar DNA från massor av människor. Nu behövdes det inte topsas fler än ca 300 stycken innan svaret kom. Jag måste säga att jag faktiskt inte vet vilka dessa 300 var och vilken ställning de hade till Edvin. Men det kanske du vet?

Kan du förklara för mig varför du går ut med -- och rättar mig om -- att GM i Råbyfallet "var granne med BO i deras lilla by" -- när det i själva verket var BO som var grannar "i den lilla byn" och GM bodde flera mil bort, i Härnösand?

Detta är, föfutom lögn från din sida, helt ovidkommande detaljer i min jämförelse. Så släpp det.

Angående Råbyfallet så var det jag som inte korrektur läste sammanfattningen angående det med granne. jag vet dom inte var grannar , men att BO var det. jag kan ta på mig det.

men att Mantorp polisen "planerade" att topsa massa människor är väl rätt ointressant, och det var inte det du skrev

Du påstod att Brattås och Mantorp både löstes med hjälp av släktforskning, sen skrev du att DNA topsningar på edvin gylleensvaans familj ledde fram till hans gripande, det var också fel.

Därav ifrågasatte jag dina likheter och påpekade att du hade fel i det du skrev. vilket du inte verkar kunna acceptera.

Men vill du berätta vilka likheterna är förutom att 2 äldre människor blivit mördade så gör gärna det, men se till att ha rätt fakta innan du skriver
Citera
2026-09-02, 00:25
Medlem
Citat:
Angående Råbyfallet så var det jag som inte korrektur läste sammanfattningen angående det med granne. jag vet dom inte var grannar , men att BO var det. jag kan ta på mig det.

men att Mantorp polisen "planerade" att topsa massa människor är väl rätt ointressant, och det var inte det du skrev

Du påstod att Brattås och Mantorp både löstes med hjälp av släktforskning, sen skrev du att DNA topsningar på edvin gylleensvaans familj ledde fram till hans gripande, det var också fel.

Därav ifrågasatte jag dina likheter och påpekade att du hade fel i det du skrev. vilket du inte verkar kunna acceptera.

Men vill du berätta vilka likheterna är förutom att 2 äldre människor blivit mördade så gör gärna det, men se till att ha rätt fakta innan du skriver

Snälla du. Jag hade all rätt fakta i mina jämförelser, förutom då med DNA-topsning. Fy på mig!
Eftersom jag tidigare uppfattat att de1500.personer som polisen sade sig planerat topsa tyckte jag mig ha förstått att det inkluderade Gyllenteens släkt. Om det nu inte stämmer och att du vet allt bättre behöver inte betyda att jag har fel på alla punkter och det har jag inte.

Nej, jag har ingen anledning att rabbla upp linheterna åter igen. Och varför skulle du vllja det? jag - som i ditt tycke har mellannamnet "fel" och förstör tråden - vill du väl inte ska kontaminera tråden mer?

Vi säger såhär, så du kan slappna av: Det finns absolut inga som helsta likheter mellan de tre dåd jag försökte jämföra. Inte en endaste liten en.
Är du nöjd nu eller är det också fel?
Citera
2026-09-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Snälla du. Jag hade all rätt fakta i mina jämförelser, förutom då med DNA-topsning. Fy på mig!
Eftersom jag tidigare uppfattat att de1500.personer som polisen sade sig planerat topsa tyckte jag mig ha förstått att det inkluderade Gyllenteens släkt. Om det nu inte stämmer och att du vet allt bättre behöver inte betyda att jag har fel på alla punkter och det har jag inte.

Nej, jag har ingen anledning att rabbla upp linheterna åter igen. Och varför skulle du vllja det? jag - som i ditt tycke har mellannamnet "fel" och förstör tråden - vill du väl inte ska kontaminera tråden mer?

Vi säger såhär, så du kan slappna av: Det finns absolut inga som helsta likheter mellan de tre dåd jag försökte jämföra. Inte en endaste liten en.
Är du nöjd nu eller är det också fel?

Jag ber om ursäkt för min ton i tidigare inlägg.

Men jag är genuint intresserad att diskutera med dig då du faktiskt är en av få aktiva i tråden.

Men man måste kunna hantera konstruktiv kritik eller ifrågasättande.

Ge mig gärna likheterna i fallen som du anser så kommer jag bemöta dom
Citera
2026-09-02, 01:10
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt för min ton i tidigare inlägg.

Men jag är genuint intresserad att diskutera med dig då du faktiskt är en av få aktiva i tråden.

Men man måste kunna hantera konstruktiv kritik eller ifrågasättande.

Ge mig gärna likheterna i fallen som du anser så kommer jag bemöta dom

Det är OK.

Anser dock inte att det är konstruktiv kritik att anklaga mig för att vara pinsam och att jag "skräpar bara ner tråden med en massa skit som inte stämmer."

Jad diskuterar gärna på en vänskaplig nivå men efter det du häft ur dig så förstår jag inte hur du plötligt kan vara genuint intresserad av att vilja diskutera med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in