2026-07-31, 23:39
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Har inte Gamereactor blivit soft sen han försvann? Grejen jag gillade med dem var att de kunde ge ett spel eller en film ett dåligt betyg. Nu är det mesta 8:a hit och 8:a dit.
Minns när de gav Daikatana till PC en trea (av tio). Eller, det var i Missil, men ändå samma krappar.

Då var recensionen ändå lång och genomarbetad.

Man uppskattade sånt som läsare, att det skrevs rent ut om det var skit det handlade om.
Citera
2026-08-01, 02:42
Avstängd
Outlaw&Folkhems avatar
Petters nörderi gjorde att man kikade in på GR hyfsat ofta och man snappade upp en hel del fina tips, vare sig det gällde prylar ellerannat, där.
Briljant grafisk designer, dessutom.
Nej, undertecknad är inte Petter, men jag saknar hans blogg mycket.

Gamereactor är nu en generisk, gullig sida jag ej längre besöker.
Citera
2026-08-02, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Outlaw&Folkhem
Petters nörderi gjorde att man kikade in på GR hyfsat ofta och man snappade upp en hel del fina tips, vare sig det gällde prylar ellerannat, där.
Briljant grafisk designer, dessutom.
Nej, undertecknad är inte Petter, men jag saknar hans blogg mycket.

Gamereactor är nu en generisk, gullig sida jag ej längre besöker.
Håller helt och hållet med dig. Men åldern började tydligt att komma ikapp honom på sistone. Det blev lite väl säreget ibland, särskilt när han byggde sin jävla racing simulator rig. Då han ständigt gnällde på ryggproblem dessutom. Vill nog inte ha jävla cp vuxenbarnet tillbaka ändå. Dessutom bannade han folk för minsta lilla på egen basis även om det är hans charm lite. Tycker att hela hemsidan ska bort faktiskt. Mäki är en riktig tönt som bara blev upphajpad av Petter genom åren. Tristare människa får man fan leta efter särskilt nu när han står utan Petter. Jösses vad den karln är tråkig, Fy!
Men visst. Peter han var bra inom det området han var bra på. Typ ifall Terminator spel släpptes och lite. Tycker mer att han ändå var en slarvig version av angry videogame nerd och uppskattade det att man inte behövde gå igenom timmar utav youtube highlights istället för nyhetskällor.
Tycker inte att man ska ha en 80 tals nörd vid rodret hur länge som helst ändå iallafall. Det har fått räcka helt enkelt. Om 10 år är det vi 90 talister som får packa tror jag. Ser framemot att flashback forum går under t.ex.
Citera
2026-08-07, 15:10
Medlem
Tavastehuss avatar
På gymmet verkar han inte göra bort sig. Snubben är dessutom nästan 2 m lång.

Men nu vill vi veta om hans nästa projekt! Gymägare?
Citera
2026-08-08, 20:34
Medlem
Vad gör mobbaren nu för tiden?

Något nytt jobb på g?
Citera
2026-08-08, 22:00
Medlem
Elementarts avatar
Han ska ju starta en ny sajt, som skulle komma upp rätt så snart.
Citera
2026-08-15, 03:00
Medlem
Det var 3 veckor sedan
Citera
2026-09-01, 21:58
Medlem
Fantens avatar
Det är alltså https://missil.se/ som är den nya projektet.
Jag tror inte att det kommer att gå bra faktiskt. Jag tror helt enkelt inte att Petter har hängt med och förstår att 'ingen' vill läsa texter längre utan nu är det videos som gäller. Särskilt om man ska komma med något nytt. Gamereactor har ju fungerat hjälpligen för det har funnits så länge.
Citera
2026-09-02, 02:54
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är alltså https://missil.se/ som är den nya projektet.
Jag tror inte att det kommer att gå bra faktiskt. Jag tror helt enkelt inte att Petter har hängt med och förstår att 'ingen' vill läsa texter längre utan nu är det videos som gäller. Särskilt om man ska komma med något nytt. Gamereactor har ju fungerat hjälpligen för det har funnits så länge.
Haha, precis som jag spekulerade i! Nu blev jag glad. Splashscreenen var dock inte av den grafiska profil jag önskade, kändes för mycket Gamereactor.

Hoppas på gammaldags insändarsida.
Citera
2026-09-02, 02:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Haha, precis som jag spekulerade i! Nu blev jag glad. Splashscreenen var dock inte av den grafiska profil jag önskade, kändes för mycket Gamereactor.

Hoppas på gammaldags insändarsida.
Mycket riktigt, det gjorde du. Jag tror som sagt inte att det kommer att bli något mer än ett 'meh'. Alternativt ett näste för edgelords och såna typer som får frispel när karaktärer inte är stora bamsiga män och tjafsar om hur overkligt det är att Black Widow spöar skiten ur män - i ett Avengers-spel med Spider-Man och Hulken.
Citera
2026-09-02, 11:08
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Mycket riktigt, det gjorde du. Jag tror som sagt inte att det kommer att bli något mer än ett 'meh'. Alternativt ett näste för edgelords och såna typer som får frispel när karaktärer inte är stora bamsiga män och tjafsar om hur overkligt det är att Black Widow spöar skiten ur män - i ett Avengers-spel med Spider-Man och Hulken.
Ett helt annat landskap nu än då. Numera släpps spel samtidigt över hela världen. 1999 kunde en översättning eller en PAL-version dröja över ett år. Då var det fett skoj att kunna läsa en recension av ett spel som Jonas Mäki importerat från Japan. Sen kunde man väga för och emot - köpa det från Nordic Games för 699kr eller vänta in ett amerikanskt släpp.

Magin har nästintill helt försvunnit, fast allt är väl egentligen bättre nu i alla fall.

Blir kanske som du tror. Vi får hålla korpgluggarna öppna.
Citera
2026-09-02, 12:24
Medlem
XtraXs avatar
Svårt att konkurrera med GR och FZ även om man heter Petter Hegevall. Men kommer väl som vanligt recensera olika produkter och sedan behålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in