Citat:
Såhär skriver Martin i en kommentar på FZ:"Hur eller hur tyckte jag att Petters förklaring i Missil-artikeln (Därför lämnade jag Gamereactor) var genomgående ödmjuk. Det i sig rävs givetvis samband med en lansering av en ny sajt, där mẳnga läsare har frågor utan svar. Man utan att gå in pả specifika detaljer så framgår ju att han inte själv mådde bra, att han ångrar mycket och öppet medger att han fostrade en jargong som var fel både externt och internt. Det tyder på förändring och insikt, och det kan jag respektera och tids nog kanske även acceptera. Mitt stunt fick trots allt ganska bra spridning. Det var hur som helst något åt det här hållet jag hade hoppats att det skulle förklaras på. Sen att folk är nyfikna på vad jag har för detaljer - det får man fortsatt fundera på, samt varför jag gjorde som jag gjorde."
Så det låter ju som att det var mycket väsen för ingenting. Den där bomben han skulle släppa övergick till att han hade viktigare saker i livet för tillfället, och sen att det var så mycket material han skulle gå igenom för att till synes slutligen landa i att det var ett medvetet stunt. Låter mest som han vill försöka ta cred för Petters erkännande för bristerna han skriver om. Samtidigt försöker Martin släta över det hela med att detta var vad det handlade om och låta det rinna ut i sanden för att förhindra sitt eget magplask han dragit igång men ändå fortsätta hålla på mystiken bakom vad han egentligen vet som inte vi får ta del av.