2026-09-02, 15:26
Medlem
Det finns absolut plats för textbasaserade sidor om tv-spel.
Men att slå sig in på den svenska marknaden och dessutom göra det lönsamt ser jag som en otroligt svår utmaning. FZ och Gamereactor har 20-30 års etablering. Även dessa sidor kämpar med ekonomi, åminsonde FZ, trots höga besöksantal.
Citera
2026-09-02, 15:59
Medlem
Petter och Missil kommer ju naturligvis kicka röv. Gamereactor kommer att få stänga ned.
Citera
2026-09-02, 16:04
Medlem
Tavastehuss avatar
Jag blir upphetsad av att se varumärket Missil återfödas. Men sanningen att säga kom den bara i sex nummer innan dotcomdöden (Spray var ägarna) tog ännu ett offer.

Varumärket är m a o inte särskilt välkänt bland flertalet, och absolut inte bland folk födda efter 1990.

Jaja, den som lever om trehundra timmar får se.
Citera
2026-09-02, 20:23
Medlem
Elementarts avatar
Petter kommer väl få ännu mer o bestämma om nu. Jag har bara svårt o se hur hemsidan ska överleva, när det inte känns som att det finns något behov av ännu en spelsida när vi har youtube, twitch m.m. Jag orkar inte läsa långa recensioner utan läser främst sammanfattningen längst ner och betyget. Jag undrar också om de planerar på att starta en youtube/twitch-kanal.
Citera
2026-09-02, 22:58
Medlem
En nuvarande redaktionsmedlem verkar nära att vräka ur sig ett och annat i kommentarerna: https://www.gamereactor.se/blog/thomas/1328603/Petter+ar+tillbaka+%F0%9F%98%8D/#comments

” Jag kan rasera kulisserna fullständigt om jag jag vill, men väljer att inte göra det - just nu.”

” @Petter - Hoppas du läser. Har fortfarande Signal installerat och mig veterligen har jag inte skrivit på något NDA?🤘”
Citera
2026-09-03, 00:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalheart
En nuvarande redaktionsmedlem verkar nära att vräka ur sig ett och annat i kommentarerna: https://www.gamereactor.se/blog/thomas/1328603/Petter+ar+tillbaka+%F0%9F%98%8D/#comments

” Jag kan rasera kulisserna fullständigt om jag jag vill, men väljer att inte göra det - just nu.”

” @Petter - Hoppas du läser. Har fortfarande Signal installerat och mig veterligen har jag inte skrivit på något NDA?🤘”
Påminner lite om när användare påstår sig veta, genom det som syns utåt, hur det går till inne i moderatorernas arbetsforum Outlaw.

Edit: Men det verkar som att Martin Carlsson kommer att dela med sig av något smaskigt om en vecka. Förmodligen i samband med att Missil lanseras.
Senast redigerad av Fanten 2026-09-03 kl. 00:15.
Citera
2026-09-03, 02:37
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Påminner lite om när användare påstår sig veta, genom det som syns utåt, hur det går till inne i moderatorernas arbetsforum Outlaw.

Edit: Men det verkar som att Martin Carlsson kommer att dela med sig av något smaskigt om en vecka. Förmodligen i samband med att Missil lanseras.
Vad kan det röra sig om? Sånt som ingen egentligen bryr sig om, typ att Petter behållit recensionsex, eller allvarligare saker som trakasserier som kan vara föremål för polisanmälan?

Känner inte till hur relationerna varit på GR:s redaktion men principiellt känns det fjantigt att hota med kaos och att hånfullt ämna nedgöra en annan person - men bara vid rätt tillfälle. Det är väl fan bara att spilla bönorna direkt. Varför vänta? Kärringaktigt.
Citera
2026-09-03, 04:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Vad kan det röra sig om? Sånt som ingen egentligen bryr sig om, typ att Petter behållit recensionsex, eller allvarligare saker som trakasserier som kan vara föremål för polisanmälan?

Känner inte till hur relationerna varit på GR:s redaktion men principiellt känns det fjantigt att hota med kaos och att hånfullt ämna nedgöra en annan person - men bara vid rätt tillfälle. Det är väl fan bara att spilla bönorna direkt. Varför vänta? Kärringaktigt.
Av kommentarsfältet att döma så verkar det handla om vad Petter har sagt om nya Misills medarbetare.
Citera
2026-09-03, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalheart

Hahaha, vilken jävla tråd! Den där Martin framstår lite som en sådan som vägrar backa och slåss med dörrvakten på den lokala krogen klockan 01 en onsdagskväll. Undrar vad han har för skit på Petter. Låter som att han har skrivit något mycket olämpligt om tidigare medarbetare.
Citera
2026-09-03, 10:31
Medlem
Bajsnödigt format på nedräkningen på sidan...
Citera
2026-09-03, 20:50
Medlem
bodabambuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Svårt att konkurrera med GR och FZ även om man heter Petter Hegevall. Men kommer väl som vanligt recensera olika produkter och sedan behålla.

9/10 eller 10/10 för kinesiska hörlurar och robotdammsugare
Citera
2026-09-03, 20:54
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Bajsnödigt format på nedräkningen på sidan...

Riktigt hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in