2026-09-01, 16:48
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
LOL. Brottsbalken 5 kap 1 §. Inte kan stämma, det stämmer.
Jag tänker inte ens kolla. Du har säkert rätt, men det förändrar ingenting.
Citera
2026-09-01, 17:28
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Nej, det är en missuppfattning. Om han kan eller försöker bevisa att det har varit försvarligt att lämna en viss uppgift så måste dess sanningshalt också styrkas.

Det är bara om det inte är försvarligt som det inte spelar roll om det är sant eller inte.

Citat:
LOL. Brottsbalken 5 kap 1 §. Inte kan stämma, det stämmer.
Eftersom du inte svarar… menar du att det Jockiboi påstått om sin mamma, som aldrig ens blivit åtalad för någonting och inte befunnit sig i offentligheten, var försvarligt?
Citera
2026-09-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Eftersom du inte svarar… menar du att det Jockiboi påstått om sin mamma, som aldrig ens blivit åtalad för någonting och inte befunnit sig i offentligheten, var försvarligt?

??? Hur fan drog du den slutsatsen bara för att jag redogjorde för när det är relativt med sanningsbevisning?

För det är klart som fan att Jocke kommer hävda att det var försvarligt.

Sen har jag inte inte svarat heller, tar du droger eller något?
Citera
2026-09-01, 17:47
Medlem
Den patologiska lögnaren jockiboiii har, bland annat, påstått följande om sin egen mor:

- Att hon stack honom med nålar när han var liten, för att han hade monster ("monsterblod") under huden.

I SVTs dokumentär "Hatet" (Dokument inifrån) påstod jockiboiii att bevisen för detta påstående fanns i hans soc/BUP papper. När Dokument inifrån kontrollerade denna uppgift och invände motsatsen var jockiboiis enda svar: "Joooo...".

Det är en väldigt sjuk patologisk lögnare vi har att göra med här.
Man får hoppas att det finns en särskild plats i helvetet för personer som jockiboiii...

Citera
2026-09-01, 17:49
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
??? Hur fan drog du den slutsatsen bara för att jag redogjorde för när det är relativt med sanningsbevisning?

Men hur fan ska han hävda det försvarligt?
Citera
2026-09-01, 17:56
Medlem
Citat:
Men hur fan ska han hävda det försvarligt?

Hur? Genom att skriva ord och meningar med den betydelsen. Och rätten kommer underkänna det, men innan det är gjort, om man inte tar det via en mellandom, så kommer man tvingas till att avhandla den eventuella sanningshalten, är min tanke.

Här är jag dock inte lika säker på hur det kommer att hanteras som det där med BrB 5 kap 1 §.
Citera
2026-09-01, 18:12
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:

Citat:
Hur? Genom att skriva ord och meningar med den betydelsen. Och rätten kommer underkänna det, men innan det är gjort, om man inte tar det via en mellandom, så kommer man tvingas till att avhandla den eventuella sanningshalten, är min tanke.

Här är jag dock inte lika säker på hur det kommer att hanteras som det där med BrB 5 kap 1 §.
Men hur fan ska han kunna hävda det försvarligt??
Citera
2026-09-01, 18:13
Medlem
Citat:

Hej? Hej!

Han säger väl att det som hände var så allvarligt att det får ses som försvarligt just därför, bara dra någon vals liksom?

Sniffar du bensin?
Citera
2026-09-01, 18:15
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Hej? Hej!

Han säger väl att det som hände var så allvarligt att det får ses som försvarligt just därför, bara dra någon vals liksom?

Sniffar du bensin?
Hur kan det vara försvarligt, när han ljuger?
Citera
2026-09-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanhallgren
Jag följer henne. Hon la upp max 3 ggr en förfrågan att ”OM MAN VILL, så kan man rösta på henne”
Det är helt ojämförbart med Boi och Fiona som tjatade varenda dag och indirekt tvingade annars är man en dålig följare enligt dom.

Jockiboi har ju en hoper konton på olika ställen, så han har garanterat varit inne på Aftonbladet med alla och röstat på sej själv.
Citera
2026-09-01, 19:09
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Enligt Anjo så tar ju inte psykopater livet av sig dock..

Visst fan det glömde jag bort 😊
Citera
2026-09-01, 19:14
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Han kommer naturligtvis att hävda detta för att försöka komma undan ansvar.

Det kommer däremot inte fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in