2026-09-01, 16:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Jockiboi har hänvisat till sina journaler stup i ett när han ska berätta om sin barndom.
Hela tv4-dokumentären handlar om att han får ut sina BUP-journaler som ”kompletterar” hans socpapper, och drar då storys om att hans mamma hota med att hänga sig.
Säger också i Hatet i ett osläppt klipp att han inte tog med elektrifieringen med lampsockeln då han mådde så illa när han LÄSTE det.

Och här säger Jockiboi flertalet ggr att bevisen finns i hans journaler https://m.youtube.com/shorts/abhOZaSEmh4

Jag påstår att det Jockiboi säger om sin barndom är lögn.

Aha, men då får han väl släppa de delar av BUP-journalerna där händelserna nämns då om de finns, han kan ju maska mer eller mindre allt utom just det han pratat offentligt om.
Citera
2026-09-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Allt det här lades ut i videor på Anjos kanal när det begav sig, så det är bara att söka där om du vill se exakt hur sms-loggarna såg ut.
Vad var det för fråga han fick då, där svaret klipptes bort? Så jag vet vad det är jag letar efter ens
Citera
2026-09-01, 16:29
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Aha, men då får han väl släppa de delar av BUP-journalerna där händelserna nämns då om de finns, han kan ju maska mer eller mindre allt utom just det han pratat offentligt om.
Japp, men tror du Jockiboi kan göra det? Inte vill, utan KAN?
Senast redigerad av EnAnnanManniska 2026-09-01 kl. 16:35.
Citera
2026-09-01, 16:31
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Här tycker vi olika, och det är okej.

SVT trodde att de kunde klippa och klistra för att få till sitt eget narrativ i fred. Men eftersom Jocke och Anjo satt på egna inspelningar och sparade meddelanden, kunde de visa hela sanningen efteråt.
De bevisade svart på vitt hur oseriöst och vinklat Public Service faktiskt jobbade.
SVT:s fina gräv kollapsade och visade sig vara ett skämt, det råder det ingen tvekan om för min del.

Citat:
Svaret finns i tråden om du bara lär dig att läsa innan du citerar.
Vad visar de egna inspelningarna och de sparade meddelandena? Jag vet att Jockiboi prata om att släppa sin egna inspelningen från syncen med Bo-Göran, men det har han ju inte gjort? För han motbevisar inget med den.
Vad har du?
Citera
2026-09-01, 16:34
Medlem
Citat:
Anjos intervju är väl det mest uppenbara exemplet, där SVT klippte bort hans svar så att det skulle framstå som att han ljög eller vägrade svara.
Det motbevisades totalt när sms-loggarna och råmaterialet lades ut.
Men det är klart, har man svårt att söka själv på Google eller här i tråden så blir allt en härskarteknik.

Hade frågan någonting med Jockiboi att göra? Nej. Alltså helt ointressant. När väl Anjo börjar prata om sig själv, så är han som Rask, det tar aldrig slut.
Citera
2026-09-01, 16:35
Avstängd
Citat:
Japp, men tror du Jockiboi kan göra det? Inte vill utan KAN?

Nä jag misstänker att han inte kan göra det, eftersom han inte gör det, givetvis.

Finns väl viss chans att det blir relevant med bevis för det i målet där Annika stämmer Jocke,
då sätts frågan på sin spets på ett annat sätt än tidigare.
Citera
2026-09-01, 16:36
Medlem
Citat:

Vi väntar på att han ska göra det, men det kommer aldrig ske. Tills vidare får vi nöja oss med Goatbrainkebabs analyser.
Citera
2026-09-01, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Vi väntar på att han ska göra det, men det kommer aldrig ske. Tills vidare får vi nöja oss med Goatbrainkebabs analyser.

Jag rekommenderar att läsa igenom skiten själv, poddformatet är värdelöst till det där.

4.5 timme podd, jämfört med att läsa igenom det går på en timme tror jag.
En timme att aktivt läsa själv, jämfört med en halv jävla arbetsdag till att försöka hålla koncentrationen på någon som läser upp något, herregud.
Senast redigerad av Lukterna 2026-09-01 kl. 16:42.
Citera
2026-09-01, 16:38
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Nä jag misstänker att han inte kan göra det, eftersom han inte gör det, givetvis.

Finns väl viss chans att det blir relevant med bevis för det i målet där Annika stämmer Jocke,
då sätts frågan på sin spets på ett annat sätt än tidigare.
Japp, och Jockiboi kommer bli knäckt där eftersom han inte kan backa upp vad han påstår. Tillochmed bevisats LJUGIT om vad han påstår. Men förtalslagstiftningen skiter i vad som är sant.
Citera
2026-09-01, 16:40
Avstängd
Citat:
Japp, och Jockiboi kommer bli knäckt där eftersom han inte kan backa upp vad han påstår. Tillochmed bevisats LJUGIT om vad han påstår. Men förtalslagstiftningen skiter i vad som är sant.

Nej, det är en missuppfattning. Om han kan eller försöker bevisa att det har varit försvarligt att lämna en viss uppgift så måste dess sanningshalt också styrkas.

Det är bara om det inte är försvarligt som det inte spelar roll om det är sant eller inte.
Citera
2026-09-01, 16:43
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Nej, det är en missuppfattning. Om han kan eller försöker bevisa att det har varit försvarligt att lämna en viss uppgift så måste dess sanningshalt också styrkas.

Det är bara om det inte är försvarligt som det inte spelar roll om det är sant eller inte.
Det kan stämma. Han är dock körd vilket som.
Citera
2026-09-01, 16:45
Avstängd
Citat:
Det kan stämma. Han är dock körd vilket som.

LOL. Brottsbalken 5 kap 1 §. Inte kan stämma, det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in