2026-09-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag skrev typ att han har redovisat resultat, det var noll i utfall vad jag minns, vad får dig att inte se detta, en brist i huvudregionen? I så fall är du lika udda.

Dumpen redovisar bara utfall, inget om hur ofta de försöker, hur länge de försöker. Takanashi nämnde ungefär hur mycket han försökte och noll i utfall vad jag minns. Så en bättre redovisning där, hens data är därmed trovärdigare än vad Dumpens är. Och hen behöll INTE data för sig själv.

Han uppgav ungefär hur mycket han hade testat, och noll resultat ger ett klent utfall. Det Dumpen gör är att bara presentera utfallet, inte ett dyft om hur många försök eller hur länge de bearbetar. Man kan inte göra sig klokare på deras exponering om hur vanligt det är. Takanashi visar att det inte är vanligt, detta tål du inte för man får för dig inte ha kritik mot Dumpen.

Och Sara har i domstol sagt att de startar i seriös kanal i en seriös chatt och seriösa åldrar. Vi har hört ordet upprunkad, och det är just vad de är när de får höra 13. Man kan tycka att de har dålig karaktär men gud har gjort män kåta och då ska man inte runka upp. Finns därmed inget bevis på att kvinnan förlåt mannen skulle bry sig om 13 om Dumpen startat på 13.

Visst finns det män som ursprungligen vill ha 13, men också män som blir påverkade till att vilja ha 13, och att påverka på det sättet finns det inget försvar för. Och det intresset riskerar att bli bestående. Läs in detta, lär dig, memorera det, är du tveksam till det fråga de lärde (inte Sara Patrik Katta och de andra).
Man kan ju fråga sig hur loggar ska redovisas , som bara består av ett hej, eftersom ingen svarar?
Jag trodde inte ens i min vildaste fantasi att någon skulle efterfråga hundratals olika hej.
Ja, det finns många udda i vår herres hage .
Senast redigerad av Takanashi 2026-09-01 kl. 17:56.
Citera
2026-09-01, 17:55
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja men det finns ingen data. Alltså bilder, loggar etcetera.
Ska vi bara lita på att det stämmer för att han skriver det?

Om Dumpen gjorde samma sak som Takanshi då. Bara hävdade sin sak utan data.
Skulle de garanterat kritiseras mer.

Det är udda i sig att låtsas vara gädda i flera månader. Sedan att inte ens spara resultatet. Det förstår jag inte.

Än en gång hur skulle de presentera de fall där gäddorna inte nappade?
Du verkar ha svårt att läsa vad jag skriver. Svarat dig om detta tidigare.

Problemet är ju att flertalet skribenter i denna tråden inte tänker som normala människor utan gör alla krumbukter som finns för att låtsas vara offer i detta, exempelvis genom att påtala brott mot gdpr mm. Deras ältande avser publiceringen, inte groomingen.
Citera
2026-09-01, 17:57
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja men det finns ingen data. Alltså bilder, loggar etcetera.
Ska vi bara lita på att det stämmer för att han skriver det?

Om Dumpen gjorde samma sak som Takanshi då. Bara hävdade sin sak utan data.
Skulle de garanterat kritiseras mer.

Det är udda i sig att låtsas vara gädda i flera månader. Sedan att inte ens spara resultatet. Det förstår jag inte.

Än en gång hur skulle de presentera de fall där gäddorna inte nappade?
Du verkar ha svårt att läsa vad jag skriver. Svarat dig om detta tidigare.
Ja det är upp till läsaren att bedöma trovärdigheten, du kan utrycka att du inte tror på det. Men det är INTE udda, han har inte påstått att det är vetenskapligt, utan en av nyfikenhet, för övrigt kan det vara ett lagbrott att spara, undersökningar måste ofta etikprövas.

Om man påstår att Dumpen ger ett omdöme av hur vanligt det är har man cyklat ned i ett slukhål. Sara har antytt att 40 % av barn har utnyttjats av äldre, då har det förvanskats i det grövsta, varken rimligt och inget som säger det mer än Sara.
Citera
2026-09-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Man kan ju fråga sig hur loggar ska redovisas , som bara består av ett hej, eftersom ingen svarar?
Jag trodde inte ens i min vildaste fantasi att någon skulle efterfråga hundratals olika hej.
Ja, det finns många udda i vår herres hage .

Fast du skrev ju att någon svarat som du misstänkte var Dumpen.

Sedan kunde du väl föra statistisk på det? Om syftet var hur ovanligt det är?

Frågan är också varför du berättar det på Flashback. Då du nu verkar hävda att informationen bara var för dig själv. Ändå vill du använda det som argument? Samtidigt som du ältar om vetenskap. Då de du gjorde var väldigt ovetenskapligt. Det håller du väl med om?
Citera
2026-09-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Problemet är ju att flertalet skribenter i denna tråden inte tänker som normala människor utan gör alla krumbukter som finns för att låtsas vara offer i detta, exempelvis genom att påtala brott mot gdpr mm. Deras ältande avser publiceringen, inte groomingen.

Jag har inte sett någon påstå sig vara offer för publicering, vad pratar du om?
Citera
2026-09-01, 18:11
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
För att det är brott mot GDPR. Inte så svårt.

Du får väl helt enkelt läsa på om GDPR, och även då C-199/24 9 Juli. Eftersom det står över grundlag och nationella lagar så finns det ingenting att göra åt det, går inte införa någon lag som gör det lagligt att publicera saker & ting osv. Bara Dumpen och dess hjärntvättade anhängare + SD som tror det.

Hur gärna du (inte) vill så är det så.
Citera
2026-09-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
För att det är brott mot GDPR. Inte så svårt.

Du får väl helt enkelt läsa på om GDPR, och även då C-199/24 9 Juli. Eftersom det står över grundlag och nationella lagar så finns det ingenting att göra åt det, går inte införa någon lag som gör det lagligt att publicera saker & ting osv. Bara Dumpen och dess hjärntvättade anhängare + SD som tror det.

Hur gärna du (inte) vill så är det så.

Förresten, vad är det för övergrepp, dickpics till fiskarna eller?

Hur ska man kunna fokusera på det, eller ja det kan man ju, men inte på ett seriöst sätt.

Och ja, jag vet att det har begåtts övergrepp av en del av farbröderna (är det mer eller mindre än 10% där man bevisligen vet om det?), börja inte gorma om det.
Citera
2026-09-01, 18:20
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Förresten, vad är det för övergrepp, dickpics till fiskarna eller?

Hur ska man kunna fokusera på det, eller ja det kan man ju, men inte på ett seriöst sätt.

Och ja, jag vet att det har begåtts övergrepp av en del av farbröderna (är det mer eller mindre än 10% där man bevisligen vet om det?), börja inte gorma om det.
Frågas inte mig om vilka övergrepp, då det är som du säger ovanligt. Absolut att det sker, av anhörig, släkting, tränare osv. Ingen random gädda en fiskare fiskat upp.

Lagförs runt 1000st per år. Dumpen har lurat ~800 på 5 år. Så, don't worry sekten. Det normala systemet jobbar oändligt mycket snabbare än Dumpen och dom lagför personer, med minimal collateral damage.

EDIT:
Ja, enligt andra tråden så verkar det så. En fjortis som skickar nudes och tar emot nudes, får tydligen bestående men för livet.

Yeah.. eller hur. Jag får bestående men av läsa alla inlägg som är bortom verklighetsfrånvända.
Senast redigerad av rallykalle69 2026-09-01 kl. 18:24.
Citera
2026-09-01, 18:23
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:

En present till dig, utifall du missar andra tråden.

https://techlaw.se/eu-eu-domstolen-klargor-gransen-for-journalistiska-andamal-vid-tillhandahallande-av-brottmalsdomar/

"Det andra klarläggandet rör den registrerades möjlighet att försvara sina rättigheter. En medlemsstat får inte utforma sin nationella rätt så att den enda vägen för den registrerade är en förtalstalan. GDPR:s egna rättsmedel måste stå till buds, och det kan nationell lagstiftning inte ta ifrån den enskilde."

Du får läsa på själv så kanske (bara kanske) du förstår att det är 0 "svammel" och enbart fakta. Flertal ärenden ligger hos IMY angående Sara/Dumpen, med C-199/24 som tyngsta argument att dom numera inte har skydd av utgivningsbevis.
Citera
2026-09-01, 18:24
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Fast du skrev ju att någon svarat som du misstänkte var Dumpen.

Sedan kunde du väl föra statistisk på det? Om syftet var hur ovanligt det är?

Frågan är också varför du berättar det på Flashback. Då du nu verkar hävda att informationen bara var för dig själv. Ändå vill du använda det som argument? Samtidigt som du ältar om vetenskap. Då de du gjorde var väldigt ovetenskapligt. Det håller du väl med om?
Jag kan inte se att någon blivit missledd, Flashback är heller inget ställe där man just presenterar forskning. Uppgifterna presenterades med de brister som fanns, det var dock att utfallet var svagt, inget om hur svagt. Utfallet är inte verifierat kommer aldrig bli det och det har aldrig haft den ambitionen. Stör du dig på det, gör om testen själv.

Sara fultolkar äkta statistik och presenterar det på sina föreläsningar, det är ett verkligt problem då det är etablerade undersökningar som hon presenterar med förvanskning. Det kan leda till äkta missledning, vilket är djupt oärligt.
Citera
2026-09-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Frågas inte mig om vilka övergrepp, då det är som du säger ovanligt. Absolut att det sker, av anhörig, släkting, tränare osv. Ingen random gädda en fiskare fiskat upp.

Lagförs runt 1000st per år. Dumpen har lurat ~800 på 5 år. Så, don't worry sekten. Det normala systemet jobbar oändligt mycket snabbare än Dumpen och dom lagför personer, med minimal collateral damage.

Ja, det om antalet bevisade förövare var något jag skrev främst om någon annan än du hoppade in och svarade.
Citera
2026-09-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag kan inte se att någon blivit missledd, Flashback är heller inget ställe där man just presenterar forskning. Uppgifterna presenterades med de brister som fanns, det var dock att utfallet var svagt, inget om hur svagt. Utfallet är inte verifierat kommer aldrig bli det och det har aldrig haft den ambitionen. Stör du dig på det, gör om testen själv.

Sara fultolkar äkta statistik och presenterar det på sina föreläsningar, det är ett verkligt problem då det är etablerade undersökningar som hon presenterar med förvanskning. Det kan leda till äkta missledning, vilket är djupt oärligt.

Fast nu gissar du ju bara. Det är väl bättre att källan kommenterar det om det är så?
Hur vet du att det är på det sättet, vilken ambition det hade?

Källa på det med Sara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in