2026-09-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok så dom här vänstermänniskorna var alltså mindre begåvade än en mellanstadie-elev. Ja då har vänstern problem...

Det är ju ungdomar som aldrig synts framför kameran förut eller ens deltagit i en professionell debatt. Naturligtvis gör de inget bra intryck ("Allt kommer bli bra"-killen undantagen). Det hade inte du heller gjort.
Citera
2026-09-01, 18:13
Medlem
-Nederbird-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
550k views på en och en halv dag. Och folk vill fortfarande insinuera att öp är ett irrelevant lokalparti

De siffrorna beror också på att Allard blivit lite av en rullande freakshow, på samma sätt som TV-program där folk bråkar är sånt populärt att se på. Att det omsätts i röster i Örebro län på riksdagsnivå i någon egentlig omfattning är högst osannolikt. Han behöver ha mer än ALLA unga män runt 20-30 i länet. Den grupp som är troligast att rösta på honom.
Senast redigerad av -Nederbird- 2026-09-01 kl. 18:16.
Citera
2026-09-01, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
De siffrorna beror också på att Allard blivit lite av en rullande freakshow, på samma sätt som TV-program där folk bråkar är sånt populärt att se på. Att det omsätts i röster i Örebro län på riksdagsnivå i någon egentlig omfattning är högst osannolikt.
Kan bara instämma. Hörde några kids på tuben som snackade om videon idag. "Har ni sett videon med han clownen Allard?" sen garva alla. Så visst är det något av en freakshow.

En apa som pissar sig själv i munnen får också många views. Synd att Allard blivit reducerad just till en apa som pissar sig själv i munnen.
Citera
2026-09-01, 18:19
Medlem
-Nederbird-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitewatch
Kan bara instämma. Hörde några kids på tuben som snackade om videon idag. "Har ni sett videon med han clownen Allard?" sen garva alla. Så visst är det något av en freakshow.

En apa som pissar sig själv i munnen får också många views. Synd att Allard blivit reducerad just till en apa som pissar sig själv i munnen.

Japp, totalbesvikelse på valdagen att vänta. AFS, ÖP, alla misslyckas de trots att de går in med världens självförtroende.
Citera
2026-09-01, 20:08
Medlem
ThePaleHorses avatar
Ulven i fårakläder. Kan det bli mer klart än så?
Frågan är vems agenda han och hans parti företräder?
Citera
2026-09-01, 20:11
Medlem
Satine-Salas avatar
Det här kan vara den vettigaste kommentaren jag läst på länge på flashback

En vän till mig åkte till Örebro och där är hans parti omåttligt populärt. Misstänker dock att han bara kommer locka till sig väljare från ett specifikt parti så jag vet inte om det är någon förlust. Däremot är han intressant som fenomen

Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Du är fri att uppskatta hans politik, men det är ett jävla trams att kalla den "det sunda förnuftens anskte" att låta ens tiktokansvarige stå och filma i kommunfullmäktige medan man står och skriker idiot och fegis till en annan ledamot, kalla en tredje för jävla tjockis, sitta och tjöta om kaosbabbar hit och batikkärringar dit, vara hundra procent bestämd att "stänga gränsen" utan att presentera någon som helst konkret plan för hur detta ska gå till, och svära som att man är en tonårig WoW-streamer när man egentligen är en 30+ kommunpolitiker som lever gott på 67k i månaden av skattebetalarnas pengar.

En spade är en spade. Det är populism.

Men kom fan inte och kalla det "sunt förnuft". Han gör vad han behöver göra för att få sitt parti att växa, att vara politiker har ju varit hans yrke sedan rätt unga år. Han vet att hans memepersona som är brötig och skriker mycket funkar för att generera trafik till hans kanaler, och därmed också väljare. Och han har själv sagt att han känner sig pressad att komma in i riksdagen nu när han fått fem miljoner kronor av en techmiljonär till sin riksdagskampanj.
Citera
2026-09-01, 21:40
Medlem
SmartSkalles avatar
Alla i Örebro län får ta och rösta på Allard så det blir lite aktion i ankdammen Riksdagen, jävligt kul att se Allard skälla ut Sozzefittan Magdamena.
Citera
2026-09-02, 00:22
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Alla i Örebro län får ta och rösta på Allard så det blir lite aktion i ankdammen Riksdagen, jävligt kul att se Allard skälla ut Sozzefittan Magdamena.

Ja, hade jag bott där hade jag röstat på honom. Nu får det bli mesiga SD istället för att inte slänga bort rösten.
Citera
2026-09-02, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Ja, hade jag bott där hade jag röstat på honom. Nu får det bli mesiga SD istället för att inte slänga bort rösten.

Rätt mesigt att rösta på något mesigt iofs. Själv blir det ÖP som icke-örebroare. Åkessons utfrågning i Riks där han sa att det inte gör något om etniska svenskar blir en minoritet övertygade mig.
Citera
2026-09-02, 02:04
Medlem
Ubuntu333s avatar
Finner detta intressant med Allard: han kandiderade med den tungt belastade Adam Heivert Taylor, svär i varje mening (vilket visar omognad), uttryckte i senaste intervjun med nick alinia ”hela jävla Sapmi ska bli en gruva” och att vi ska ha gruvor fan överallt” (vilket förstör eco systemet o kör över de som bor där), sympatiserar med (nu mer nedlagda) RF, vill ändra lagändring så man får köra på miljö aktivister om de blockerar vägen (visst de är störande men också bevis på omognad i tankesätt), refererar till att Satan är påväg in i riksdagen (Satan = ondska som vilseleder).

Folk vill alltså rösta på denna dåren som förespråkar bl.a fysiskt våld mot vissa han inte delar åsikter mer, sympatisörer med våldsvänstern o samarbetat med tungt belastade kriminell person o skiter totalt i om han förstör natur och djurliv för ett stort område ? Är svenskar så galet naiva?
Citera
2026-09-02, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu333
Folk vill alltså rösta på denna dåren som förespråkar bl.a fysiskt våld mot vissa han inte delar åsikter mer, sympatisörer med våldsvänstern o samarbetat med tungt belastade kriminell person o skiter totalt i om han förstör natur och djurliv för ett stort område ? Är svenskar så galet naiva?

Frestande att erinra sig romarrikets sista dagar. Folk vill att politiken ska vara "underhållande/spännande". Gladiatorspel, action, "en frisk fläkt". Det ska vara gött gött i flödet, kiss och bajs på skärmen, och bråk och kaos i riksdagen.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-09-02 kl. 02:56.
Citera
2026-09-02, 03:23
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Rätt mesigt att rösta på något mesigt iofs. Själv blir det ÖP som icke-örebroare. Åkessons utfrågning i Riks där han sa att det inte gör något om etniska svenskar blir en minoritet övertygade mig.

Du har rätt. Jag borde följa mitt hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in