2026-09-02, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBilsGlass
Över en halv miljon visningar på 24 timmar. Detta är väldigt extremt för Sverige.

Många svenskar lider i tystnad och har väntat länge på en sådan som M.A
Citera
2026-09-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Precis, också läst att extremt liten andel av forskningen håller vetenskapligt.

Framförallt humaniora och samhällsvetenskaplig "forskning". Inom tex medicin görs det väl mycket större studier och man måste komma upp i stora mängder av ett resultat för att dra slutsatser? Inom sociologi kan du intervjua 4 personer och sen dra slutsatser från det.
Citera
2026-09-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Ja, hade jag bott där hade jag röstat på honom. Nu får det bli mesiga SD istället för att inte slänga bort rösten.

Du slänger inte bort rösten, du lär SD vad du vill ha. Om du däremot röstar på SD kommer de belönas med att vara "mesiga".
Citera
2026-09-02, 17:11
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Har jag fattat det här rätt?

• Klimatförändring = Dåligt
  • Klimatomställning = Bra
Är inte en Klimatomställning en Klimatförändring?

Eller betyder Klimatomställning att vi ska behålla det klimat vi har nu?

Är klimatet bra nu?

Var det bättre eller sämre innan?

Nej det var inget bra debattklimat.
Citera
2026-09-02, 17:36
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Många svenskar lider i tystnad och har väntat länge på en sådan som M.A
Till en viss gräns, men då Allard är Marxist i grunden så får man hålla i plånboken om han får makten.
Citera
2026-09-02, 18:07
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Framförallt humaniora och samhällsvetenskaplig "forskning". Inom tex medicin görs det väl mycket större studier och man måste komma upp i stora mängder av ett resultat för att dra slutsatser? Inom sociologi kan du intervjua 4 personer och sen dra slutsatser från det.

Medicin kräver normalt evidens, dvs att du kan visa att det du påstår faktiskt stämmer. Andra ska kunna upprepa det du gjort och då nå samma resultat som du. Blir resultaten olika faller ditt påstående.

Samhällsvetenskap med flera, har en annan definition av vetenskap skulle jag säga. Man pratar där mer om att man har använt en erkänd metod i sina studier. Seriösa akademiker inom sociologi, etnologi och samhällsvetenskap med mera, är också försiktiga med att göra förutsägelser, man redovisar helst bara vad man sett och möjligtvis också att man kanske ska se på och fundera över vad man sett.

Humaniora håller så klart inte för en strikt vetenskaplig granskning jämför man med fysik och matematik, men den kan ju ha ett värde ändå.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2026-09-02 kl. 18:14.
Citera
2026-09-02, 20:16
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
De siffrorna beror också på att Allard blivit lite av en rullande freakshow, på samma sätt som TV-program där folk bråkar är sånt populärt att se på. Att det omsätts i röster i Örebro län på riksdagsnivå i någon egentlig omfattning är högst osannolikt. Han behöver ha mer än ALLA unga män runt 20-30 i länet. Den grupp som är troligast att rösta på honom.

Tänker att många kollar för att se vem det är med tanke på den uppmärksamhet han fått på senare tid i och med opinionsläget.

Tror inte det är många som imponeras, tvärtom resulterar det väl i ytterligare som undrar vad fan som hänt med politiken.

Fattar inte hur Allard kan vara ett alternativ för någon.
Citera
2026-09-03, 00:06
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Helt rätt.

Allard skrev själv:
"Vissa kommer säkert tycka att jag avbryter för mycket här. Men ärligt talat. Jag SKITER I DE HÄR MÄNNISKORNA som jag kör mot. Jag är inte där för att övertyga någon av dem. Jag ska trycka ut mitt narrativ. De här människorna ska användas som nyttiga idioter för det ändamålet. "

https://x.com/Markus_Allard/status/2094129912651100484

Haha, det är otroligt att han fick vänstermänniskor att ens komma dit. De måste ångra sig bittert. En av dem har gråtit ut i media också.
Citera
2026-09-03, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitewatch
Kan bara instämma. Hörde några kids på tuben som snackade om videon idag. "Har ni sett videon med han clownen Allard?" sen garva alla. Så visst är det något av en freakshow.

En apa som pissar sig själv i munnen får också många views. Synd att Allard blivit reducerad just till en apa som pissar sig själv i munnen.

”Clownen Allard” och ”sen garva alla” Dikta ihop något trovärdigt nästa gång.
Citera
2026-09-03, 08:17
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag tror att man måste påtala när folk börjar svamla.

Att alla kanske inte kan vara med vid bordet när vuxna pratar (obs jag räknar Allard hit).

Jag tycker det är viktigt att vi understryker att tex. Degostar är en barnunge som bara förstör tv-debatterna. Observera att jag anser Allard vara grymt omogen.

Vilka var dessa 20 vanliga väljare som skulle debattera med Allard?

Hur brukar det gå när Anders Lindberg skall ta kampen med SD? Släng in lite kvinnliga härskartekniker i Lindbergs kamp och jag vet precis hur det slutar.

Allard är en utesluten kommunist. En trasig klocka som visar rätt ibland.
Citera
2026-09-03, 09:17
Avslutad
Citat:
Kan bara instämma. Hörde några kids på tuben som snackade om videon idag. "Har ni sett videon med han clownen Allard?" sen garva alla. Så visst är det något av en freakshow.

En apa som pissar sig själv i munnen får också många views. Synd att Allard blivit reducerad just till en apa som pissar sig själv i munnen.
”Clownen Allard” ungdomar utrycker sig inte sådär, ska du ljuga får du ljuga bättre
Citera
2026-09-03, 12:16
Avslutad
Citat:

Avslutat konto TÖNT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in