2026-09-01, 16:20
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kollar man på NWT:s bild till artikeln så ser någon ut att motsäga det i alla fall. En väldigt känslosam lapp att rita om nu det bara är påhitt. Kan såklart vara en false flag men man får väl väga det mot "anonyma poliskällor" 13 dagar innan ett riksdagsval.
Du tror att den som har lagt ett kort där har bättre insikt i utredningen, eller? Folk blir känslosamma när vissa trummar upp ett narrativ om att en Svensk pappa blivit misshandlad till döds av två utlänningar, för att han försvara sin dotter.
Citera
2026-09-01, 16:20
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du menar att NWT inte har några poliskällor över huvud taget, alternativt att poliskällorna ljuger om både MGM´s identiteter och händelsen? Sånt kallas konspirationer om det sker i politiskt syfte dvs om en myndighet och/eller massmedia har uppsåt.

Du kanske borde tipsa annan media, vore ju en rätt stor grej om det förhåller sig så.

Jag menar ingenting. Jag läser bara det jag kan se. Det kanske är sant, eller så ljuger NWT eller någon annan. Jag ser samtidigt vad som står skrivet på plakatet på bilden.

Tids nog kommer det väl klarna.
Citera
2026-09-01, 16:24
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Jag menar ingenting. Jag läser bara det jag kan se. Det kanske är sant, eller så ljuger NWT eller någon annan. Jag ser samtidigt vad som står skrivet på plakatet på bilden.

Tids nog kommer det väl klarna.

Det kan ju ha varit vem som helst som tror att så var fallet, som har skrivit den. Liknande bild ligger på Reddit.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-09-01 kl. 16:27.
Citera
2026-09-01, 16:25
Medlem
Om nu den källan inom polisen i Värmland talar sanning så är det många Sverigedemokratiska politiker så ska stå i det offentliga och be om ursäkt till familjen för att de utnyttjade Mattias död för att dra politiska poäng. Vidrigt jävla beteende från dessa low life människor.
Citera
2026-09-01, 16:28
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det kan ju ha varit vem som helst som tror att så var fallet, som har skrivit den. Liknande bild, exakt skulle jag vilja säga, ligger på Reddit.

Så kan det vara. Likaväl som "anonyma källan inom polisen" kan vara receptionisten eller inte ens existera. Mitt förtroende för gammelmedia och deras anonyma källor är låg så vill nog helst se lite konkreta dokument eller att någon offentligt ställer sig bakom uppgifterna.

Om det visar sig det alla inblandade är svenskar och inget försvar av någon dotter existerar så är det märkligt hanterat. Följer med spänning.
Senast redigerad av Carlbom 2026-09-01 kl. 16:30.
Citera
2026-09-01, 16:28
Medlem
Tuors avatar
Användaren som skickade ett PM till mig tidigare om GM skrev att det var två svenska anabola-torskar.

Så jag tror på uppgifterna om att alla inblandade är svenskar nu.

Att GM ska ha tafsat på dottern verkar det inte finnas några bevis för i nuläget.

Folk borde sluta tro på vad trollkonton skriver på flashback och sociala medier
Citera
2026-09-01, 16:29
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Så kan det vara. Likaväl som "anonyma källan inom polisen" kan vara receptionisten som eller inte ens existera. Mitt förtroende för gammelmedia och deras anonyma källor är låg så vill nog helst se lite konkreta dokument eller att någon offentligt ställer sig bakom uppgifterna.

Om det visar sig det alla inblandade är svenskar och inget försvar av någon dotter existerar så är det märkligt hanterat. Följer med spänning.

Där blev jag nyfiken. Hur menar du med märkligt hanterat?
Citera
2026-09-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Om nu den källan inom polisen i Värmland talar sanning så är det många Sverigedemokratiska politiker så ska stå i det offentliga och be om ursäkt till familjen för att de utnyttjade Mattias död för att dra politiska poäng. Vidrigt jävla beteende från dessa low life människor.

Ja, fy fan vad lågt. Men jag trodde ju inget annat...
Citera
2026-09-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk

Detta.
Att göra billiga politiska poäng, hetsa och ljuga skapar bara än mer lidande för utsatta familjer.

Det uppenbara är också att alla dessa fejk-upprörda människor inte kommer bry sig för fem öre längre nu när det inte passar deras narrativ.
Citera
2026-09-01, 16:33
Medlem
stentoffels avatar
Vad exakt är bekräftat? Skrikvänstern försöker ju hävda att alla som kommer hit per automatik blir svenskar,så ett "svenskt namn" i dagsläget skulle mycket väl kunna innebära Abdi al Hameed Bashar Kebabovic med den logiken.

Däremot ser jag ingenting angående att bekräftad etnicitet på MGM är svenskar, gör du?

Jag kan svara åt dig, det gör du inte. Men skicka gärna källa där ETNICITETEN bekräftas, så kan vi snacka vidare sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tage-from-Skagen
Och nu har det bekräftats av polisen via NWT att du i egenskap av att vara helt efterbliven var helt fel ute.

Dina s.k troll-källor från X visade sig vara helt påhittade. Att du inte skäms, ditt äckel.

En familj förlorar en kär familjemedlem och det enda du är kapabel till att göra är skapa en falsk ryktesspridning och hetsa. Äckel.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Där blev jag nyfiken. Hur menar du med märkligt hanterat?

Att inte skriva eller nämna någonting om omständigheterna tycker jag är märkligt. Det görs i de flesta andra fall och brukar inte vara locket på så här när det finns vittnen och videoinspelning. Hur många som helst vet exakt vad som hänt och är det ett fyllebråk mellan svennebananer förstår jag inte riktigt varför allt ska vara så hemligt.
Senast redigerad av Carlbom 2026-09-01 kl. 16:37.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Wow, fyra undantag. Du har verkligen rätt, vita män är så onda!

Kolla bara inte upp på statistiken för överfallsvåldtäkt. Där 95% av förövarna har invandrarbakgrund.

Kan du ge mig en länk till den statistiken? Jag hittar inget vid googling som styrker ditt påstående.

Totalt säger senaste årens forskning att 60-63% av de dömda för sexualbrott är födda utomlands eller i Sverige av två utrikes födda föräldrar. Den siffran ska förstås vägas mot deras totala andel i populationen. Eftersom medianålder för sexualbrottsdömda ligger nånstans kring knappa 30 år har jag tittat på män i åldersgruppen 25-30. Där var år 2025 38% födda utomlands eller i Sverige av två utrikes födda föräldrar.

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFinCKM/table/tableViewLayout1/

Vad säger då det om den faktiska överrepresentationen bland sexualbrottsdömda? Gemene flashbackrasist skulle väl förmodligen dra till med något i stil med 10-20 gånger vanligare. Minst. Det verkliga svaret är ungefär 2,5. Det är illa nog, men visar tydligt att föreställningen om att sexualbrott i huvudsak är något "blattar" sysslar med inte är förenat med verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in