2026-09-01, 13:02
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Som heter Ebba Usch och gör narr av henne?
Det skriker ju vänstertroll om det kontot...

Det är vad jag menar, ni är helt klart inte de vassaste knivarna i lådan många av er.. Det "kan" vara ett trollkonto.

"Jag vet vilka GM är men vill inte läcka det för det är synd att uppgifterna kommer ut" - trots att de är offentliga inom 24 timmar.

Man häpnar.
Du har bokstavligen inte tillfört någonting i den här tråden utom ditt hjärndöda emotionella raljerande och gnällande. Vissa av oss försöker få fram nåt.

Varför skulle personen just den här gången välja att sprida desinformation, när såna här händelser sker hela tiden? Nu är det flera "oberoende" källor som pekar åt samma håll i den här tråden och på Twitter.

Återigen, du spammar bara ointressant OT. Sluta vänligen.
Citera
2026-09-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GullArthur
Är från Stockholm, bott i här sen 2020, och min uppfattning är att det är väldigt mkt hillbillys. Har ett socialt arbete och träffar mkt folk av alla åldrar. Är 50+, bott runt i många världsdelar och aldrig haft så mycket hillbillys runt mig som nu 🤷‍♀️ Hade jag inte haft världen bästa jobb och klara mig ekonomiskt med häst hade jag flyttat tillbaka.
Då borde du flytta tillbaka till fjollträsk. Är ju ännu fler hillbillies där.. 😃
Citera
Medlem
Citat:
Som heter Ebba Usch med svenska flaggan och gör narr av henne?
Det skriker ju vänstertroll om det kontot...

Det är vad jag menar, ni är helt klart inte de vassaste knivarna i lådan många av er.. Det "kan" vara ett trollkonto.

"Jag vet vilka GM är men vill inte läcka det för det är synd att uppgifterna kommer ut" - trots att de är offentliga inom 24 timmar.

Man häpnar.

Haha, men när ett anonymt högertroll skrev att det var MENA-invandrare så använde du det som källa i tråden. Idiot.

Det är detta vi försöker förklara för dig, ditt dumma fan. Ett troll på X oavsett är just ett troll oavsett dennes politiska åskådning, man kan inte använda dessa anonyma konton som källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Häktningsframställan är åklagarens begäran till tingsrätt om att en person ska häktas, medan häktningsförhandlingen är när rätten i sig tar ställning.

Häktningsframställan ska vara inne senast imorgon. Häktningsförhandlingen ska ske senast på Torsdag.
Allt sker imorgon onsdag.
du som inte suttit häktad vet inte att det är max 3 dagar som gäller.
Citera
2026-09-01, 13:07
Avstängd
Citat:
Du har bokstavligen inte tillfört någonting i den här tråden utom ditt hjärndöda emotionella raljerande och gnällande. Vissa av oss försöker få fram nåt.

Varför skulle personen just den här gången välja att sprida desinformation, när såna här händelser sker hela tiden? Nu är det flera "oberoende" källor som pekar åt samma håll i den här tråden och på Twitter.

Återigen, du spammar bara ointressant OT. Sluta vänligen.

Just nu??

De gör det hela tiden. Trådar som behandlar vidrig invandrarbrotrslighet är fulla av troll som låtsas att GM är svenskar tills uppgifterna kommer ut. Sedan är de borts för att aldrig mer återkomma så fort det visar sig att GM var asylanter.

Du trodde på fullaste allvar att du hade bidragit med nått när du länkade till ett konto på X som heter Ebba Usch och som har en bild där svenska flaggan syns på hennes jacka??

Då tänkte du att "det här är intressant'...
Citera
2026-09-01, 13:07
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Nu kan detta vara ett slumpmässigt troll på Twitter, men det verkar överensstämma med annan stad + inte Värmland.

https://x.com/UschEbba/status/2094513864167588140

https://x.com/UschEbba/status/2094713027027222909

Jag har sökt igenom personens inlägg efter "gärningsmän" och detta är den enda gången personen kommenterat om något sådant.

EDIT: Ifall vi ska slå ihop uppgifterna ska det i så fall röra sig om två killar i 20-års åldern med initialer S och T från Trollhättan?

Jag tror inte på några uppgifter om GM. Det är alldeles för många som trollar idag på internet.

Det går inte att tro på någonting längre.
Citera
2026-09-01, 13:08
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Allt sker imorgon onsdag.
du som inte suttit häktad vet inte att det är max 3 dagar som gäller.
Jag beskriver alltså det som står på åklagarmyndigheten gällande häktning, så jo, jag tror nog jag vet.

https://www.aklagare.se/fran-brott-till-rattegang/brottsutredningen/anhallande-och-haktning/

Citat:
Åklagaren kan begära den anhållna personen häktad. Det måste ske senast kl. 12 tredje dagen efter anhållningsbeslutet. Då lämnar åklagaren in en häktningsframställan till domstolen, som håller en häktningsförhandling. Den måste ske senast 96 timmar efter att personen greps. Om åklagaren anser att personen inte behöver häktas ska den misstänkta släppas på fri fot.

När häktningsförhandlingen avslutats beslutar domstolen om personen ska häktas eller släppas på fri fot. Domstolen kan också ge åklagaren tillstånd att besluta att den häktade får restriktioner. Det innebär att den häktade endast har begränsad rätt att umgås med andra personer eller att ta emot besök och tala i telefon.
Citera
2026-09-01, 13:09
Avstängd
[quote=Tage-from-Skagen|95825306]
Haha, men när ett anonymt högertroll skrev att det var MENA-invandrare så använde du det som källa i tråden. Idiot.

Det är detta vi försöker förklara för dig, ditt dumma fan. Ett troll på X oavsett är just ett troll oavsett dennes politiska åskådning, man kan inte använda.

Men alltså ditt offer!!!!!

Det handlar om den sammantagna bilden. Dvs empirisk fakta: hur har det varit alla andra 100 gånger vid liknande brott???
Vad säger folk på X, vad säger folk på FB. Får det att läsa mellan raderna på folk som förhåller sug neutrala.
Citera
2026-09-01, 13:10
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Just nu??

De gör det hela tiden. Trådar som behandlar vidrig invandrarbrotrslighet är fulla av troll som låtsas att GM är svenskar tills uppgifterna kommer ut. Sedan är de borts för att aldrig mer återkomma så fort det visar sig att GM var asylanter.

Du trodde på fullaste allvar att du hade bidragit med nått när du länkade till ett konto på X som heter Ebba Usch och som har en bild där svenska flaggan syns på hennes jacka??

Då tänkte du att "det här är intressant'...
Förväntar mig en ursäkt på 3 paragrafer ifall ett slumpmässigt Twitter-troll hade mer att tillföra till tråden än dig, med dina 30-tals ilägg.
Citera
2026-09-01, 13:10
Medlem
Citat:
Jag beskriver alltså det som står på åklagarmyndigheten gällande häktning, så jo, jag tror nog jag vet.

https://www.aklagare.se/fran-brott-till-rattegang/brottsutredningen/anhallande-och-haktning/
Som sagt du har ej suttit häktad, det har däremot jag och det är 72h som gäller d.v.s 3 dagar, det sker imorn onsdag och de kommer häktas såklart
Citera
2026-09-01, 13:14
Medlem
Hittils i sommar har två svenskar, båda män i 30-års åldern mördats av invandrare. Den ena var Christian Zedig som mördades innan Sveriges VM-match mot Frankrike i Köpenhamn och den andra var i Kiruna nyligen som inte fått nån uppmärksamhet i media:

(FB) Mord i Kiruna - en skadad man gripen (2026-08-15)

Dödad av en etiopier/somalier. I nordligaste delen av Sverige.

Så länge media och anhöriga inte går ut med uppgifterna om vilka förövarna är i detta fall så kommer spekulationerna som ett brev på posten. Att svenskar "tafsar" i det offentliga tillhör absolut inte vanligheterna utan är ett kulturellt fenomen "taharrush". Känner att det skulle vara absoluta brytpunkten om detta är ytterligare ett svenskfientligt dåd. Ut med namnen, är det svenskar eller invandrare?!
Citera
2026-09-01, 13:14
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Som sagt du har ej suttit häktad, det har däremot jag och det är 72h som gäller d.v.s 3 dagar, det sker imorn onsdag och de kommer häktas såklart
En häktningsframställan och häktningsförhandling är skilda, vilket står i texten jag precis skickade. Du förvirrar framställan och förhandlingen som samma beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in