2026-09-01, 07:55
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Fast jag gärna skulle vilja veta mer är jag på något sätt stolt över att Karlstad kniper käft. Av respekt för alla inblandade.

Tvärtom. Det är helt sjukt att Karlstad inte lyckas få fram information om gärningsmännens etnicitet på tre dygn. Av respekt för alla inblandade? Ska gärningsmännen visas respekt?

Är det svenskar så är det ju bara att säga det för att stoppa spekulationerna i sociala medier och om det är invandrare så är det förjävla sjukt att Karlstad skyddar dem.
Citera
2026-09-01, 08:02
Medlem
Vet någon motivet ?
Citera
2026-09-01, 08:04
Medlem
Hur var kvinnan klädd när detta inträffade?
Citera
2026-09-01, 08:11
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tvärtom. Det är helt sjukt att Karlstad inte lyckas få fram information om gärningsmännens etnicitet på tre dygn. Av respekt för alla inblandade? Ska gärningsmännen visas respekt?

Är det svenskar så är det ju bara att säga det för att stoppa spekulationerna i sociala medier och om det är invandrare så är det förjävla sjukt att Karlstad skyddar dem.

Spekulationerna är ju vårt ansvar. Inte vittnenas.
Citera
2026-09-01, 08:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Spekulationerna är ju vårt ansvar. Inte vittnenas.

Polisen har gripit två personer tack vare kameraövervakning och vittnesförhör enligt polisens presstaleskvinna. Så det finns massa vittnen som vet exakt om de var svenskar eller afrikaner. Har ingen i Karlstad flashback? Det är alltid så här när det är mindre städer.
Citera
2026-09-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
När sker häktesförhandlingarna?
Idag, oklart när men brukar vara runt lunch/eftermiddag
Citera
2026-09-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ännu en hjälte som varit i kontakt med familjen. Kvalitetstid med dottern klockan 1 på natten?

Jag tror ingen skuldbelägger offret, de flesta vill nog bara veta vad som hände.

Hon har åldern inne att vara på stan den tiden , med eller utan förälder . Så ja vart ser du felet ?
Citera
2026-09-01, 08:16
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Polisen har gripit två personer tack vare kameraövervakning och vittnesförhör enligt polisens presstaleskvinna. Så det finns massa vittnen som vet exakt om de var svenskar eller afrikaner. Har ingen i Karlstad flashback? Det är alltid så här när det är mindre städer.

Jo jag tror många vet men de avstår att skriva, vilket jag tycker är ansvars- och respektfullt. Jag vill såklart gärna veta mer om vad som hänt etc men det kommer ju komma ut snart.
Citera
2026-09-01, 08:18
Medlem
-Nederbird-s avatar
Citat:
Jo jag tror många vet men de avstår att skriva, vilket jag tycker är ansvarsfullt. Jag vill såklart gärna veta mer om vad som hänt etc men det kommer ju komma ut snart.

Tror knappast att alla är så respektfulla, tror helt enkelt att det är väldigt få som vet, och de har lyckats hålla inne infon.
Citera
2026-09-01, 08:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Tror knappast att alla är så respektfulla, tror helt enkelt att det är väldigt få som vet, och de har lyckats hålla inne infon.

Absolut. Så kan det också vara. Men jag tror det var flera vid BK den kvällen? Det är ju en samlingsplats på nätterna. Och folk känner folk som...
Citera
2026-09-01, 08:22
Medlem
-Nederbird-s avatar
Citat:
Absolut. Så kan det också vara. Men jag tror det var flera vid BK den kvällen? Det är ju en samlingsplats på nätterna. Och folk känner folk som...

Japp det verkar konstigt ja, men tror det är en rimligare förklaring att ganska få vet. Skedde misshandeln där eller utanför? Själva misshandeln kan ha mycket få vittnen.
Citera
2026-09-01, 08:23
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Japp det verkar konstigt ja, men tror det är en rimligare förklaring att ganska få vet. Skedde misshandeln där eller utanför? Själva misshandeln kan ha mycket få vittnen.

Bra fråga, jag förstod det som att det var på gatan utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in