Citat:
Ursprungligen postat av
DunderGumman
Valet av frontfigurer är väl inte helt onkontroversiellt men det finns säkert en tanke bakom. Mannen med pengarna som står bakom alltihopa verkar heta Robin Seger. En allkonstnär med 24 styrelseuppdrag där flera av bolagen verkar pyssla med just den typen av saker som ska säljas via den här appen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Det låter som ett pyramidspel där man istället för att man sägs kunna klättra upp mot toppen, så klättrar man på samma nivå hela tiden. Istället för ett steg uppåt så kommer man en procent av ett steg uppåt.
Sen har det väl varit tal om att det ska bli förbjudet med telefonförsäljning?
Är det här för att socialkontoren ska kunna säga att 'men alla får anställning på Gritch så det är bara att sätta igång'?
Jag tänkte direkt att det skulle vara "kurser" inblandade och hela upplägget kan nog vara hyfsat smart. Det råder ju platsbrist i landets fängelser och det har varit känt sedan länge att det inte kommer bli bättre. Bland annat pga att fler ska dömas till fängelse och i samma veva har man skruvat upp villkoren för fotboja.
Skulle inte förvåna mig om tanken är att erbjuda unga killar kurser Kriminalvården nog skulle älska samt möjlighet till "praktik". Tidö inledde väl mandatperioden med att skärpa villkoren för vilka praktikplatser kriminalvården får anlita (inte bara kv utan det gäller även andra myndigheter), bland annat har jag för mig att ett av villkoren är att det måste vara vinstdrivande aktiebolag eller kommunala verksamheter som kan komma i fråga för praktik.
Det har gjort att många som tidigare erbjudit praktikplatser nu inte kan göra det. Exempelvis Myrorna men även mängder med andra verksamheter.
Här skulle ju Jan Emanuel och Alexander kunna göra nytta, fler skulle kunna avtjäna sina straff med fotboja i och med "praktiken" och möjligheten till provisionslön gör ju dessutom att man skulle kunna minimera utbetalningar för försörjningsstöd ganska markant inom kategorin.
Alexander har ju hintat om att han ska pyssla med något där hans erfarenheter av kriminalvården kommer till nytta och Jan-Emanuel är ju den han är...
Nu vet jag inte varför jag började spekulera men jag kom väl att tänka på något smart.
Kan det ha varit Fantens inlägg?
Sen att Gritch bland annat ska hjälpa el-leverantörer att sälja avtal kan man också fundera över.