2026-09-01, 00:55
Medlem
Tar inte med tång i någonting som Ernstberger är inblandad i.

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Alexander Ernstberger är visserligen svensk men jag tror inte han är den enda svensken som suttit i fängelse. Och det är ju lite kul att han kritiserat Kriminalvården för ineffektivitet.

Det där är bara en väl uttänkt strategi för att komma ut från sitt fängelsestraff och vinna sympatier och en väg framåt i media efter straffet. Titta på mig vad synd det är om mig, jag blåste bara folk på pengar och fick sitta i fängelse. Men jag som är så smart och duktig företagare kunde direkt identifiera alla problem med kriminalvården eftersom jag är så bra och smart och inte narcissist och ekobrottsling alls. Jag vill bara.... snyft... göra kriminalvården bättre för det var hemstk... snyft snyft.. ge mig TV tid snälla.

Ungefär så.

Karriärsråd av en gammal telefonförsäljare och ekobrottsling.
Senast redigerad av kalleboool 2026-09-01 kl. 00:59.
Citera
2026-09-01, 00:58
Medlem
AlanGarners avatar
Det är inte ett problem, det fungerar fortfarande. Majoriteten hatar det, en minoritet köper och det är allt som behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Problemet är ju att folk hatar all form av uppsökande försäljning.
Citera
2026-09-01, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Vem i helvete vill ha något att göra med Allra fifflaren? Hur länge fick han sitta i fängelse, var det husarrest med fotboja i en lyxvilla på Lidingö? Det där jävla aset bör fått sitt rykte nedsmutsat för evigt.
Han utnyttjade systemet till fullo för att bli miljardär.
Sossarna möjliggjorde hans smutsiga business.
Citera
2026-09-01, 01:12
Avstängd
Ta inte med något i tång som Jan Emanuel är inblandad i.

Minns ni verkligen inte?

Hur han sedan 2006-2008 och framåt parasiterat på Sveriges misslyckade invandringspolitik?
Citera
2026-09-01, 01:14
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderGumman
Jan Emanuel och Alexander Ernstberger är några av ansiktena utåt för gig-appen Gritch. Affärsidén verkar vara att användarna ska jobba som telefonförsäljare av diverse abonnemang och försäkringar.

Men hur mycket betalade SD för att JE skulle hora ur sej?
Citera
2026-09-01, 01:16
Medlem
Crabbofixs avatar
Tror mer på en app för att slippa telefonförsäljare (och gärna Jan Emanuel och Alexander Ernstberger)
Citera
2026-09-01, 01:16
Medlem
Sen stavas det grish eller grisch.
Handlar om att vara proper för tjejer bara. Ha stil och kunna föra sig. Sen är det där gammalt. 🤗
Citera
2026-09-01, 01:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Men hur mycket betalade SD för att JE skulle hora ur sej?

0 spänn. Det är det exakta värdet på en "sosse" som horar ut sig utan ens vara en sosse. Asylbaron som har tjänat jävligt mycket pengar på asylkommersen. Och som nu vill vara lite fräck och edgy. Som att vi har glömt.
Citera
2026-09-01, 01:51
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
0 spänn. Det är det exakta värdet på en "sosse" som horar ut sig utan ens vara en sosse. Asylbaron som har tjänat jävligt mycket pengar på asylkommersen. Och som nu vill vara lite fräck och edgy. Som att vi har glömt.

Så han är äkta sverigevän men en komplett hora i alla andra aspekter menar du?
Citera
2026-09-01, 01:52
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickesnacki
Ernstberger är väl medlem av det utvalda folket?

Namnet på appen förresten, är det en sammanslagning av Grit och Grisch?

Många ska följa den breda vägen och få den smala stigen, jag vet inte vilket val du tror Ernstberger skulle gjort. Det är ju några år sedan Allra så man minns ju knappt vad det handlade om. Dock minns jag att det var så pass illa att jag inte riktigt begriper varför högern i alla sina kanaler tycks lyfta fram honom sån slags superentreprenör. Jag tänker mer på Grinschen.

Men avseende "Gritch" antar jag att det är tänk att utläsas Get rich..
Citera
2026-09-01, 01:56
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Tänkte att det står för Get rich men då är det ju felstavat. Väldigt fult namn oavsett.

Jag tänkte också att det var felstavat, men det var Ts som klantat till det.

Det riktiga namnet är Gritch. Det är ju också felstavat men du ser ju mönstret.
Citera
2026-09-01, 02:10
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Tar inte med tång i någonting som Ernstberger är inblandad i.

Det där är bara en väl uttänkt strategi för att komma ut från sitt fängelsestraff och vinna sympatier och en väg framåt i media efter straffet. Titta på mig vad synd det är om mig, jag blåste bara folk på pengar och fick sitta i fängelse. Men jag som är så smart och duktig företagare kunde direkt identifiera alla problem med kriminalvården eftersom jag är så bra och smart och inte narcissist och ekobrottsling alls. Jag vill bara.... snyft... göra kriminalvården bättre för det var hemstk... snyft snyft.. ge mig TV tid snälla.

Ungefär så.

Karriärsråd av en gammal telefonförsäljare och ekobrottsling.

Jag inbillar mig inte att Ernstberger varit ställd på ruinens brant efter att ha torskat för Allra så som det känns som att många vill framställa det som. Att han tvingats kämpa sig tillbaka osv... Tvärtom tycks det vara precis tvärtom att han glidit tillbaks på en räkmacka.

Sen är min spekulation just spekulation men ser man till den så hamnar väl Ernstberger verkligen i kategorin kapitalist framför något filantropiskt trams. Han vill tjäna pengar, han är narcissist och han har kontakterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in