2026-08-23, 15:29
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Lägg ner tv 4 helt - så uttråkad på den kanalen.

Vi får hoppas att den läggs ner. Vad visar de nu, bara massa trista underhållningsprogram, dokusåpor och nyhetsnorgon och sen nyhetsdagen. Är inte folk trötta på idol, robinsson och lets dans etc?
Citera
2026-08-25, 19:00
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vi får hoppas att den läggs ner. Vad visar de nu, bara massa trista underhållningsprogram, dokusåpor och nyhetsnorgon och sen nyhetsdagen. Är inte folk trötta på idol, robinsson och lets dans etc?
Den lär förr eller senare koka ner till en renodlad on demand streamingtjänst, folk tittar ju mest på sånt numera. Livekanalen har inget större berättigande längre, när den inte finns som alternativ till SVT att halvsova till på marknätet. Sen säljs resterna av kanalen till nån jätte i branschen...
Citera
2026-08-25, 19:59
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Den lär förr eller senare koka ner till en renodlad on demand streamingtjänst, folk tittar ju mest på sånt numera. Livekanalen har inget större berättigande längre, när den inte finns som alternativ till SVT att halvsova till på marknätet. Sen säljs resterna av kanalen till nån jätte i branschen...

Tänker lite samma. Har själv inte haft kanaler på flera år, är väl mest äldre som fortfarande har kvar det.
Citera
2026-08-26, 20:53
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Tänker lite samma. Har själv inte haft kanaler på flera år, är väl mest äldre som fortfarande har kvar det.
Jag har, men jag kanske ska betraktas som "äldre", eftersom jag är generation X! Men nästan det enda jag ser på tablå-TV är nyheter!
Citera
2026-08-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ja , detta samhället normalt funtade människor bor i - vill inte se bögar och flator i tv.
Citera
2026-08-31, 17:44
Medlem
Vad är det som händer - tappar de reklamintäkter eller har allt blivit för dyrt.

Jag ser ju både här (7an är väl samma gäng) o TV4 fakta repriser på sånt som är
typ 4 år gammalt o borde vara aktuellt - nu blir det ju förljuget baserat på vad
som hänt efteråt
Citera
2026-08-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad är det som händer - tappar de reklamintäkter eller har allt blivit för dyrt.

Jag ser ju både här (7an är väl samma gäng) o TV4 fakta repriser på sånt som är
typ 4 år gammalt o borde vara aktuellt - nu blir det ju förljuget baserat på vad
som hänt efteråt

Alla kanaler har väl inte riktigt kommit ur sommaren då det var mycket repriser. Ordinarie program börjar sakta komma tillbaka.
Citera
2026-08-31, 22:05
Medlem
SodaFointains avatar
Lägg ner Spökjakt
Citera
2026-08-31, 23:05
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Lägg ner Spökjakt

Så ofantligt trött på lipsillen och självömkaren Lundell.
Citera
2026-08-31, 23:13
Medlem
godboys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Jag ger kanalen fem sex år till, sen kommer den troligen försvinna eller gå upp i ett annat mediehus. Jag o frugan har inte tittat på TV4 på i alla fall sex år. SVT kan något ses någon gång via SVT Play. Vi är dryga 50 och jag har svårt att tro att särskilt många tittar pp linjär TV idag.

Nu är det länge sen vi öppnade TV4 play, men vill minnas att tjänsten sög åsnekuk, både med utbud och gränssnitt. TV4 är så hopplöst efter övriga streamingmedier så de kommer stilla somna in.
Citera
2026-08-31, 23:15
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Lägg ner Spökjakt
Går den skiten fortfarande? Gick inte den på femman förr?
Citera
2026-09-01, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Går den skiten fortfarande? Gick inte den på femman förr?

Tidigare gick 6 säsonger på Kanal 5. Ursprungligen på Dplay/Discovery+ också, sedan HBO Max. Sedan kom spinoffen Spökjakt: inlåsta på TV4/TV4 play. Premiär i april tidigare i år. Vet inte om det kommer ytterligare säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in