Vore jag tv4 skulle jag göra ett riktigt grabbigt program som Reenes Brygga fast tvärtom.
Typ Timells källare: Där sitter karlarna och dricker öl och skryter om alla ”ligg” dom haft, både frivilliga och sånna där det krävts lite mer ”övertalning”.
Istället för sliskig gura bjuds på mma-träning och tv-spel. Istället för känslor får vi sexistiska och rasistiska skämt.
Det är faktiskt en utmärkt ide. Om man tar bort mittenstycket. Dock inget för tv4. Vill inte se Niklas Strömstedt i en bastu prata känslor. Jag vill se Jan-Emanuel och paolo testa cigarrer och prata kniv-finneminnen efter ett knytnävsslagsmål.
Tv4 hela koncept är dött. Byt namn till Allers-TV och sänd bara på weben
TV4 PLAY+ 59 kr/månad (MED REKLAM)
TV4 PLAY+ UTAN REKLAM 149 kr/månad
TV4 PLAY+ SPORT 399 kr/månad (4788 kr 12 mån)
TV4 PLAY+ SPORT TOTAL 549 kr/månad (6588 kr 12 mån)
Du kan strömma upp material på 2 enheter men TV4play har fiffigt installerat en regel som medför att man endast kan kika på 1 event med en enhet, den andra enheten kan alltså inte spela upp samma material (dock vad som helst annat kan den strömma upp). Vilket många kommer avsky då priset är redan helt uppåt väggarna. På Viaplay får man ändå lite värde då man kan ha två enheter samtidigt på allt men att punga ut 6500 kr för att kunna nyttja de få matcher man vill titta på är rätt tokigt enligt mig, troligtvis kommer många bli pushade till piratIPTV pga detta.
Citat:
Hur många enheter kan jag se på samtidigt?
Du kan se på två enheter samtidigt, dock inte samma match på två enheter.
Varför den begränsningen finns grundar sig dels i stora investeringar inom sporten men framför allt att kontodelning inte är tillåtet hos oss. Vi har identifierat att detta är ett stort problem kopplat till sportsändningar och har därför valt dessa tekniska förutsättningar. Du kan fortsatt titta på två olika sportsändningar på samma konto, ändringen gäller enbart samma sportsändning på flera enheter.
Senast redigerad av Caligarii 2023-09-09 kl. 04:15.
De har ingen själ TV4, och försöker ju bara underhålla den stora folkliga massan på lättast möjliga vis. Men när t.o.m. den stora folkliga massan insett vilken smörja de bjuds på med 100% lättsamt myspys med Tilde, Jenny, Richard Sjöberg och gamla avdankade Svt-profiler i var och vartannat program, så är hoppet ute. Själlösheten är förödande i längden.
De måste våga kaxa till sig, ändra attityd, bli mer rock'n'roll, eller bara gå och dö.
Sändningarna innehåller bara fake news och skvaller med en islamvänlig agenda. Och hur mycket de själva älskar Tilde är det inte många som förstår varför. En tvättäkta falsk hora med sin tillgjorda trevlighet i TV-rutan med 4 bastarder från 3 olika pappor. Smuts och skräp allihop. Har heller aldrig sett en TV-kanal så proppfull med bögar, flator och transor. Lägg ner hela skiten.
Senast redigerad av KnolaDinMama 2023-09-09 kl. 08:17.
Finns det nån regel som säger att dom inte bara kan köra reklam istället för program?
Tror inte folk har något emot det.
De har testat det med viss framgång tillsammans med ATG..... det kallas travet men även där lär nedskärningarna märkas i form av mindre antal experter med åsikter är min killgissning.
Det skall bli intressant att se hur TV4 kommer prioritera framöver. Direktsända delen lär bita sig fast i morgontv, efter 17 0ch de två nyhetssändningarna på kvällen. I övrigt mycket reklam för att skaffa sportstreaming.
Deras egenproducerade långfilmer är inte många men vi får kanske se Festival (2001) regelbundet framöver.