2026-08-31, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Jo men det finns ju även inhemska fångar som skapar terror inne på anstalterna.
Några dagars svält lugnar ner dom och lär dom en läxa.
de är så få så lite kompanistryk räcker där, däremot alla svartingar där ska det tas i med hårdhandskarna sedan ska de skickas hem omgående
Citera
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:
Titta på CECOT.
Ser du upplopp där ?

Nej, men det har inte med maten att göra, och det är lyckligtvis inte aktuellt med den typen av fängelser här.
Citera
Medlem
Citat:
Detta stämmer väl, eller gör det inte det ?
Det stämmer om man har en moral som på medeltiden.

Du använder enbart USA som exempel på ett förslag inom svensk kriminalvård. Min bild är att svenska fängelser inte alls har samma problem som du beskriver, med gängstrider innanför murarna etc.

Slutligen tror jag att ditt förslag kan få motsatt effekt. Själv blir jag klart mer irriterad när jag är hungrig än när jag är mätt. Gissningsvis gäller det även för fångars våldsbenägenhet.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-08-31 kl. 17:57.
Citera
Medlem
Citat:
Hur blir dom monster om dom inte har ätit på flera dagar ?
Det är det dom INTE blir.
För att vara monster måste man ha ätit ordentligt.

Du tror att de håller sig lugna under tiden tills de blir fogliga och undernärda?
Ska de isoleras och svältas?
Citera
2026-08-31, 17:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja? Du menar alltså att beteendeproblematik tar sin början i kaloriintaget? Är det några andra problematiska grupper du tänker att vi ska börja svälta? Skolgårdsmobbare? Folk som inte vill göra lumpen? Folk som röstar fel?
En fånge har begått brott och ska inte hjälpas i att fortsätta den karriären. Grovt kriminella ska få proteinfattig kost och östrogen samt testosterondämpare. De ska tvingas ha långt hår (det är svårare att slåss då). De värsta ska även enbart få ha på sig kvinnokläder (som de fotas i och läggs upp på nätet för allmän beskådan (svårt att vara en tuff gängmedlem när man tvingas vara transvestit).

Sen kom ju Allard med det finfina förslaget att de ska vara produktiva och arbeta.
Citera
Medlem
Nu vet jag inte hur maten på fängelser är, men ja lite tråkigare kanske inte är fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Efter första indragna frukosten så har du ett fullt fängelseuppror med ett sönderslaget fängelse.

Du framstår inte som speciellt intelligent du inte, tvärtom, och du kämpar med näbbar och klor i varje inlägg för att bevisa att du bara kan bli dummare och dummare. Det är en bedrift, det lär erkännas.

Ok, men då är det bara att dra in lunchen och kvällsmaten också i några dar framöver.
Få se om fångarna orkar med ett uppror till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
de är så få så lite kompanistryk räcker där, däremot alla svartingar där ska det tas i med hårdhandskarna sedan ska de skickas hem omgående

Det är fullt möjligt att blattar är mera trögfattade.
Citera
2026-08-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Nej, men det har inte med maten att göra, och det är lyckligtvis inte aktuellt med den typen av fängelser här.

Vadå lyckligtvis? Och jo, det har med maten att göra.
Maten som de machetesvingande gängmedlemmarna får är inte värst näringsrik och därför orkar de inte kaosa.
Citera
2026-08-31, 17:57
Medlem
Är maten tråkig torr och man inte vill ha den fast den går att äta då kanske man tänker sig för innan man tänker ja jag skiter i om jag åker in, det finns bra mat. (Tydligen?)
Jag vet inte ni som vet ni vet hur ser maten ut i ett fängelse?
Exempel på maträtter?
Citera
2026-08-31, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Det stämmer om man har en moral som på medeltiden.

Du använder enbart USA som exempel på ett förslag inom svensk kriminalvård. Min bild är att svenska fängelser inte alls har samma problem som du beskriver, med gängstrider innanför murarna etc.

Det är mest vänstersvenskar som använder USA som argument för att behandla fångarna mjukt istället.
Och tror du verkligen att samtliga fångar i Sverige är snälla oskyldiga små lamm inne på kåkarna ?
Citera
2026-08-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Du tror att de håller sig lugna under tiden tills de blir fogliga och undernärda?
Ska de isoleras och svältas?

Upp till dom.
Begår dom brott där inne får dom fan skylla sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in