2026-08-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Låter kanon om du vill skapa riktiga monster.
Blir nog inte lätt att hitta arbetskraft till dina fängelser.

Hur blir dom monster om dom inte har ätit på flera dagar ?
Det är det dom INTE blir.
För att vara monster måste man ha ätit ordentligt.
Citera
2026-08-31, 17:45
Medlem
Balansaktens avatar
Förslaget är kasst av flera anledningar, och en av dem är att om man vill ha ilska, bråk och upplopp så är det första man ska göra att frånta folk maten.
Citera
2026-08-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Förslaget är kasst av flera anledningar, och en av dem är att om man vill ha ilska, bråk och upplopp så är det första man ska göra att frånta folk maten.

Titta på CECOT.
Ser du upplopp där ?
Citera
2026-08-31, 17:48
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Ok så en fysiskt stark fånge som utpressar både plitar och svaga ofarliga fångar bör få sån mat som gör att han orkar fortsätta sin kriminella verksamhet inne i fängelset ?
Ja? Du menar alltså att beteendeproblematik tar sin början i kaloriintaget? Är det några andra problematiska grupper du tänker att vi ska börja svälta? Skolgårdsmobbare? Folk som inte vill göra lumpen? Folk som röstar fel?
Citera
2026-08-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja? Du menar alltså att beteendeproblematik tar sin början i kaloriintaget? Är det några andra problematiska grupper du tänker att vi ska börja svälta? Skolgårdsmobbare? Folk som inte vill göra lumpen? Folk som röstar fel?

Kriminella och mobbare, absolut.
Hunger lugnar ner en.
Citera
2026-08-31, 17:49
Avstängd
alltså för svartingar och ickesvenskar tycker jag det ska vara så inte mera än rättvist, de borde inte få sitta med övriga fångar heller
Citera
2026-08-31, 17:49
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Jag har känt folk som har varit både fångar och plitar och dom skulle inte hålla med dej.
Och jag håller heller inte med dig, ditt sorgliga lilla miffo.

Dina vänsterfantasier är en sak och verkligheten är en helt annan sak.
Jävla tönt.

Jag har personligen varit inne i Tidaholmsanstalten säkerhetsklass 1 och tror du det är kaos där är du mer korkad än jag trodde! Du har känt, visst ta den om rödluvan också!
Citera
2026-08-31, 17:50
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Maten är vanligtvis enkel och näringsrik för att ge fångarna den energi de behöver för att klara av sin dagliga rutin. Vissa fängelser erbjuder även alternativ för fångar med speciella kostbehov, såsom vegetarianer eller personer med allergier. Det är viktigt att fångarna får bra mat för att minska risken för konflikter och för att bidra till deras välbefinnande och rehabilitering.
Citerar google.

Vilken fin omskrivning. Varför skriver dom inte som det är - att det är halal som gäller för hela slanten… larvigt att påstå att det skulle vara en stor del vegetarianer (ja kanske de som limmar fast sig på vägar och landningsbanor då)…
Citera
2026-08-31, 17:51
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Du menar att vi ska gå på tå för de kriminella så de inte blir arga på oss?
Du tycker inte det borde vara tvärtom då?
Låt oss se hur mycket energi dom har att begå våld efter 3 dagar utan mat.
Efter första indragna frukosten så har du ett fullt fängelseuppror med ett sönderslaget fängelse.

Du framstår inte som speciellt intelligent du inte, tvärtom, och du kämpar med näbbar och klor i varje inlägg för att bevisa att du bara kan bli dummare och dummare. Det är en bedrift, det lär erkännas.
Citera
2026-08-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
alltså för svartingar och ickesvenskar tycker jag det ska vara så inte mera än rättvist, de borde inte få sitta med övriga fångar heller

Jo men det finns ju även inhemska fångar som skapar terror inne på anstalterna.
Några dagars svält lugnar ner dom och lär dom en läxa.
Citera
2026-08-31, 17:52
Medlem
Alltså tänker man så här, om maten är torr och inte så rolig.
Ja då kanske folk hade tänkt två gånger innan dom gör något med.
Får torr panbiff. Åhh saknar såsen till. Inte så lyxigt åka in nu lixom.
Citera
2026-08-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag har personligen varit inne i Tidaholmsanstalten säkerhetsklass 1 och tror du det är kaos där är du mer korkad än jag trodde! Du har känt, visst ta den om rödluvan också!

Visst, det är inte kaos överallt hela tiden, men att påstå att INGET våld sker i svenska fängelser är total jävla lögn. Att påstå att hot, utpressning och illegal verksamhet inte sker i svenska fängelser är också total jävla lögn.

Den som ertappas ska fan få vara utan mat i minst 2 dagar så han lär sig en läxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in