2026-08-31, 15:37
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Weiron ja, Undrar om Robert Gustafsson kommer att köra klassikern:

"Har du nån gång satt på en chilensk städkärring så att trosorna åker med in?"

Eller är den "cancelled"?

Lionel Richie - Världens vitaste neger.
Den kör dom nog inte heller....
Citera
2026-08-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kommit ut som rosa ja.
Men sen att ta in det i föreställningen är något annat.
Nästan allt som de gjort finns ju på nätet numera.
Kan du inte länka till deras vänsterpolitik skämt?
Och inget Percy för det har ju redan konstaterat är högerkapitalist.
Nej deras gamla material andas ju inte politik.

Men förväntar mig inte att Schyffert kommer rikta några kängor mot vänstern.
Citera
2026-08-31, 15:38
Medlem
CyberIngmars avatar
Det är ändå inte så illa under Tidöregeringen. Folk verkar ha så pass gott om pengar att de utan större problem kan lägga 595–1 595 kronor på ren smörja. Med en rödgrön regering och deras utlovade skattehöjningar hade den där bufferten sannolikt varit ett minne blott. Då blir det till att återuppleva 90-talet på betydligt billigare sätt.
Citera
2026-08-31, 15:38
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Jag tror inte Inde är tillräknelig längre. Han är ju helt psykotisk numera. Bortsett från hans nazism så finns det nog risk för de absolut mest konstiga reaktioner från honom om man ställer honom på en scen på Globen.
Jonas Inde kommer definitivt vara med, under en reveal under dessa uppträdanden kommer han komma ut med att sedan 2006-2007 spelat en roll. En roll som började med när han slängde sig ut ifrån sjätte-våningen ifrån sin bostad i ett ”självmordsförsök”.

Plot-tvisten är att under snart 20-år så har Jonas Inde och Henrik Schyffert bytt identitet med varandra, Jonas Inde har fått iklätt sig sin drömroll som medelmåttig straightman, fått knulla unga talanger som Gatekeeper för svensk humor. Henrik Schyffert har fått bevisa att han faktiskt kan skådespela och det på ett trovärdigt sätt som bipolär, judehatare.
Henrik har fått twittra helt hysteriskt roliga one-liners blandat med obegripliga rants om judar.

Det är inte ett sammanträffande att föreställningen sker nästan exakt 20-år efter att Jonas Inde slängt sig ut genom fönstret, allt var nämligen iscensatt av båda och framför allt miniutiöst planerat av Martin Luuk och Alfredssons kontakter i Hollywood har ordnat så make-up varit spot on.

Man märkte dock av vissa sprickor i fasaden som komedin ”Allt Flyter” där Jonas Inde’s karaktär är lite väl slätstruken och Schyffert’s persona flyter igenom.

Ska bli mycket intressant att se hur de kommer knyta ihop detta 20-år långa avantgarde projekt, speciellt ser jag fram emot hur ”behind the scenes” av Netflix och Pizza uttalandet kommer se ut.
Det låg ju verkligen på gränsen till att vara ren galenskap och sakna all trovärdighet precis som Jonas Inde i karaktär som Schyffert.

Eller så blir det inte så utan ett ”Glenn Killing i manegen på Berns 2.0” och då är väl inte Globen den bästa av platserna för detta.
Är det egentligen någon som behöver stålar av det där gänget?
Citera
2026-08-31, 15:42
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vet inte varför, men det känns som att det kommer att drivas rätt friskt med Tide-regeringen faktiskt.

Säg att du på riktigt trott att det hetat Tide-regeringen i fyra år! :-D

On topic: Fick biljetter till första föreställningen 3 juli. Har aldrig varit så taggad på att biljetter som denna gång. Kommer att bli nostalgi, skratt och en kväll att minnas!
Citera
2026-08-31, 15:42
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När Killinggänget körde sin krogshow på 90-talet så tjänade folk en tredjedel av vad de gör i dag i snitt så det är väl inte så konstigt att biljettpriset var billigare då?

Pröjsade 1200kr nu för min biljett och det tycker jag är rimligt.
Haha, ännu en lättlurad lantis som ska bussas in för att stå o gapflabba åt Shyffert & co i globen.

Om några år betalar du 2500 kr för en nostalgshow på Cirkus med Terese i kassan. Hö hö hö!
Citera
2026-08-31, 15:43
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När Killinggänget körde sin krogshow på 90-talet så tjänade folk en tredjedel av vad de gör i dag i snitt så det är väl inte så konstigt att biljettpriset var billigare då?

Pröjsade 1200kr nu för min biljett och det tycker jag är rimligt.

Nu är det ju inte så att lönerna generellt var 2/3 lägre för 30 år sedan, det skulle vara netto isåfall. Sen vad det gäller biljettpriser så är det självklart att de ökat, men det känns som att de ökat lite orimligt mycket.

Du har betalat 1200 kr och vad ingår då?
Citera
2026-08-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jonas Inde kommenterar det så här:

"Eftersom folk frågar mig och @p3nyheter nyss har lagt ut en bild på Killinggänget där även jag ingår i gruppen, trots att jag inte kommer att delta i Globenskojet nästa år, så postar jag detta inlägg.

Den tiden var den tiden och jag vet att jag både skriver och skojar bättre idag och sen drygt fem år tillbaka än jag gjorde då. Att skoja om juden har gjort mig förmögen på så många olika sätt. Den glädjen och friheten är jag rädd om. Jag hade aldrig mäktat med att vara Nordens andlige ledare utan mina modiga val som komiker. Men även om jag är en väldigt stor människa, så är jag ändå bara en människa. Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."

Tack! Vart la han ut detta?
Citera
2026-08-31, 15:45
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Kan vi vänta oss något riktigt vasst, piggt, radikalt och revolutionerande från dessa underdogs som dom skrivit på det inoljade ekbordet från Nordiska Galleriet hemma i bostadsrätten i Vasastan?

Etablerade kändisar med automatiskt gillande från publiken. Roligast är Robert Gustavsson som är en scenisk naturbegåvning.

Tricket till varför så många artister lyckas sälja ut Globen: Anledningen är att man trycker upp färre biljetter än vad efterfrågan kräver i omgångar. Resultatet blir utförsäljning 1, utförsäljning 2, utförsäljning 3 etc, etc.
Citera
2026-08-31, 15:46
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Varför tror ni det kommer vara politiskt? Föreställningar sker nästa sommar. Folk är nog redigt trötta på politik då.

Exakt, tror inte de har drivit med ett enda parti eller politiker under sina år. Vad de gör i sin humor utanför killinggänget är en helt annan sak. De gör sketcher med roliga figurer som de kommer återanvända för de som gillar det.
Citera
2026-08-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Är ju bara ett bevis på att du inte har någon humor.

Killinggänget är det roligaste Norden har att komma med. Men ni snöflingor har väl blivit kränkta utav något, eller inte vet vad Novemberkåsan är för något.

Såg dyngan när det kom. Var ungefär tio år men tyckte redan då att det var tramsigt och barnsligt. Att du fortfarande tycker att det är bra säger väl en hel del om din mentala utveckling…
Citera
2026-08-31, 15:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nu är det ju inte så att lönerna generellt var 2/3 lägre för 30 år sedan, det skulle vara netto isåfall. Sen vad det gäller biljettpriser så är det självklart att de ökat, men det känns som att de ökat lite orimligt mycket.

Du har betalat 1200 kr och vad ingår då?

I början av 90-talet tjänade folk ungefär en tredjedel av vad folk tjänar nu i snitt.

Jag antar att det är showen som ingår i biljettpriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in