2026-08-31, 14:46
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jonas Inde kommenterar det så här:

"Eftersom folk frågar mig och @p3nyheter nyss har lagt ut en bild på Killinggänget där även jag ingår i gruppen, trots att jag inte kommer att delta i Globenskojet nästa år, så postar jag detta inlägg.

Den tiden var den tiden och jag vet att jag både skriver och skojar bättre idag och sen drygt fem år tillbaka än jag gjorde då. Att skoja om juden har gjort mig förmögen på så många olika sätt. Den glädjen och friheten är jag rädd om. Jag hade aldrig mäktat med att vara Nordens andlige ledare utan mina modiga val som komiker. Men även om jag är en väldigt stor människa, så är jag ändå bara en människa. Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."

Vad syftar han på? Styr judarna över svensk kultur och humor, precis som de gör i USA? Och detta har princip starke Inde svårt att acceptera?
Citera
2026-08-31, 14:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Horribelt är ett ganska beskrivande ord i sammanhanget. Men med handen på hjärtat är väl detta högst troligtvis en show som passar bättre på Berns, Börsen och alla andra lämpliga lokaler för "krogshower". Det är ju ingen avtackningsfest för Per Gessle som ska hållas. Och vad betalade man egentligen för en krogshow? Vill minnas att det oftast handlade om priser från 500 kronor och uppåt inklusive mat. En vanlig konsert kostade väl kanske 300-500 kronor och en CD eller LP kostade väl en 90-150 kronor.

Att det kommer att sändas på en tv nära oss alla inom en snar framtid och periodvis i flera år framöver kan vi nog räkna med. TV4:s sista urvattning av trasan?

Jo, jag såg som sagt en av deras tidigare shower på Berns och tror inte ditt biljettpris var så långt ifrån sanningen men nu ska man minst betala 600-1500 kr utan att få ens en bit mat och vill man sen ha en öl att dricka under denna show så kostar den en bit över hundringen och serveras då i ett sunkigt plastglas och innan man kommit till sin plats så är hälften utskvimpad.
Det blir till att kolla den på TV sen för dessa snåla gubbarna kommer säkerligen sälja TV-rättigheterna till den också men hoppas verkligen inte att TV4 tar skiten.

Sen spotify så gnäller artisterna att den enda chansen att tjäna pengar är att just turnera och då ska de fan ha bra betalt för det också. Med tanke på att Taylor Swift drog in runt 2 miljarder dollar på sin turné så nog fan kan de tjäna rätt gott med pengar även om det nu kanske bara blir 5-10% vinst ner i fickan efter att allt är betalt så är det rätt ok.
Citera
Medlem
Skulle hellre tugga av min egna arm än att se Shyffert (ovasett live, repris eller död). Jag fullständigt hatar idioten. Den som möjligtvis konkurrerar om mitt hat är Özz.

Sen att dom har mage att anlita kommunisten Arve till spektaklet... Men som sann kommunist lär han skänka bort gaget till de svältande på Kuba.

Nä fy fan, Killinggänget gör tydligen ett politiskt statement av sin cumback.
Citera
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Vad syftar han på? Styr judarna över svensk kultur och humor, precis som de gör i USA? Och detta har princip starke Inde svårt att acceptera?

Man kan ju uppfatta det som ett "skämt" också..
Citera
2026-08-31, 14:49
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Är säkert 100 år sen. Men han har alltid framstått som jävligt oskön och dryg.
Så det vi!

Det gör han verkligen, tror inte att han är trygg i sig själv än.

Hoppas Killinggänget klarar av att skriva en show som inte är PK. Skräckexemplet nu är ju Kristian Luuk & Fredrik Lindström med deras genomgång av "Hassan" på YouTube. Sitter och ursäktar varenda busringning utifrån dagens måttstock. Genant att lyssna på.
Tvivlar tyvärr på att Schyffert & Rheborg inte heller reder ut det, de vill egentligen bara be om ursäkt hela tiden.
Senast redigerad av Weitzmann 2026-08-31 kl. 15:03.
Citera
2026-08-31, 15:06
Medlem
Orkar inte med Henrik Schyffert bara. Han har aldrig varit rolig. Var väl även han som fick in Sveriges sämsta komiker, Björn Gustavsson i rampljuset? Som stod och mimade till Haddoway. Det måste vara svensk humors absoluta botten. Komplett talanglöst.

Gustavsson och Rheborg håller ju iaf klass, men ska bli intressant om detta fungerar med 60 åringar över 30 år senare.
Citera
2026-08-31, 15:19
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Orkar inte med Henrik Schyffert bara. Han har aldrig varit rolig. Var väl även han som fick in Sveriges sämsta komiker, Björn Gustavsson i rampljuset? Som stod och mimade till Haddoway. Det måste vara svensk humors absoluta botten. Komplett talanglöst.

Gustavsson och Rheborg håller ju iaf klass, men ska bli intressant om detta fungerar med 60 åringar över 30 år senare.

det bästa är ju att du inte tvingas titta på det eller ens läsa tråden.
Citera
2026-08-31, 15:20
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, jag såg som sagt en av deras tidigare shower på Berns och tror inte ditt biljettpris var så långt ifrån sanningen men nu ska man minst betala 600-1500 kr utan att få ens en bit mat och vill man sen ha en öl att dricka under denna show så kostar den en bit över hundringen och serveras då i ett sunkigt plastglas och innan man kommit till sin plats så är hälften utskvimpad.
Det blir till att kolla den på TV sen för dessa snåla gubbarna kommer säkerligen sälja TV-rättigheterna till den också men hoppas verkligen inte att TV4 tar skiten.

Sen spotify så gnäller artisterna att den enda chansen att tjäna pengar är att just turnera och då ska de fan ha bra betalt för det också. Med tanke på att Taylor Swift drog in runt 2 miljarder dollar på sin turné så nog fan kan de tjäna rätt gott med pengar även om det nu kanske bara blir 5-10% vinst ner i fickan efter att allt är betalt så är det rätt ok.

I Globen är det som max 3,5% öl som serveras i "kioskerna", så i princip är det en i bästa fall en kall folköl man får för den dryga hundringen. Det kan inte förtydligas nog.

Sen är det lite intressant, visst att det blivit dyrare generellt. Men just kultur och nöjen har ju skenat på ett sätt som inte kan anses rimligt. Visst att Coronan säkert ställde till det en hel del men vad kostar en plankstek med stor stark idag jämfört med för bara 10 år sedan?

Men sen tänker jag att det kanske blivit någon slags förskjutning kring när man anses tillräckligt förmögen för att stå på egna ben. Du nämner Swift och även om hon är ett extremt exempel är hon ju lite av ett exempel på industrins främsta förebild.

2 miljarder för en turné är inte några dåliga pengar även om det såklart ska täcka vissa kostnader också. Men det är hyfsat med pengar oavsett. Det känns som att det bara är här i Sverige artister inte blir förmögna vad man nu menar med förmögna. Pernilla Wahlgren är ju en helt vanlig tjej, likaså Camilla Läckberg. Det känns som att allt under dom är fattigt och att dom skulle representera ett normalt svenssonliv i kanske en övre ekonomisk medelklass, typ att familjen drar in 200 000 kronor i månaden.

Sen ska man ju knappt reagera på att en ny väska kostar några hundra tusen eller en klocka nån miljon och att denna del av "kultureliten" köper utan att blinka.

Hur mycket tjänar dom egentligen?
Citera
2026-08-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Robert Gustavsson kladdar och geggar med mat.
Det var inte roligt första gången och kommer aldrig bli.
Du har en poäng men Robert, var roligt några år, tycker jag ändå är lite av ett geni då han bara genom att använda kroppen kan få människor att vika sig av skratt. Ppminner därför mycket om typ Gösta Ekman, Nils Poppe eller varför inte Chaplin. Dessutom är han dialektalt begåvad, röstligt begåvad, även duktig att imitera så påminner väl därför också om gubbar som Parnevik och andra imitatörer.
Men tröttsamt var det år ut och år in.
Citera
2026-08-31, 15:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Horribelt är ett ganska beskrivande ord i sammanhanget. Men med handen på hjärtat är väl detta högst troligtvis en show som passar bättre på Berns, Börsen och alla andra lämpliga lokaler för "krogshower". Det är ju ingen avtackningsfest för Per Gessle som ska hållas. Och vad betalade man egentligen för en krogshow? Vill minnas att det oftast handlade om priser från 500 kronor och uppåt inklusive mat. En vanlig konsert kostade väl kanske 300-500 kronor och en CD eller LP kostade väl en 90-150 kronor.

Att det kommer att sändas på en tv nära oss alla inom en snar framtid och periodvis i flera år framöver kan vi nog räkna med. TV4:s sista urvattning av trasan?

När Killinggänget körde sin krogshow på 90-talet så tjänade folk en tredjedel av vad de gör i dag i snitt så det är väl inte så konstigt att biljettpriset var billigare då?

Pröjsade 1200kr nu för min biljett och det tycker jag är rimligt.
Citera
2026-08-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Det revolutionerande, radikala, politiskt inkorrekta och ironiska Killinggänget som slog igenom med dunder och brak i början av 90-talet återförenas för 11 föreställningar i Globen.

Biljettpriset är:

Från 595-1595 SEK.

Killinggänget består av följande revolutionerande och radikala personer:

Henrik Schyffert, 58 år.
Johan Rheborg, 63 år.
Robert Gustafsson, 61 år.
Andres Lokko, 59 år.
Martin Luuk, 58 år.
Tomas Alfredson, 61 år.

Deras sammanlagda ålder är: 360 år.

Husband är Teddybears som leds av sångaren Patrik Arve, 60 år.

Vad tror ni om dessa föreställningar?

Kan vi vänta oss något riktigt vasst, piggt, radikalt och revolutionerande från dessa underdogs som dom skrivit på det inoljade ekbordet från Nordiska Galleriet hemma i bostadsrätten i Vasastan?

Usch.... det är väl desperata efter inkomst! Känns som deras karrär är över... vem kollar ens på dessa längre? dom är inte roliga längre.
Citera
2026-08-31, 15:32
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullfBristersson
Inte att förglömma högerspöket Weiron i Ottan och den frimodige centerpartisten Greger på brandstationen.
Weiron ja, Undrar om Robert Gustafsson kommer att köra klassikern:

"Har du nån gång satt på en chilensk städkärring så att trosorna åker med in?"

Eller är den "cancelled"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in