Citat:
Ursprungligen postat av
thisisacryforhelp
Haha asså fan va skitnödigt det här blev då..
Det är alltså en komediserie i kortformat som handlar om en helt vanlig snubbe som försöker få ligga varpå en massa mer eller mindre dråpliga situationer utspelar sig. Ganska kul so far, enligt mig, men smaken är väl som baken antar jag..
Känns iaf inte på nåt sätt förlöjligande eller nedvärderande öht - utan just vad den försöker vara - kul. Möjligtvis i någon mån avdramatiserande om man nu ska försöka sig på nåt utöver själva underhållningsvärdet.
Någon nämnde Bert tidigare i tråden. Vill minnas att jag även tyckte Bert - den sista oskulden var rätt kul när det begav sig. Och den väckte väl inga större rabalder då .?! Nåja, det var en annan tid och uppenbart inte lika polariserad, politiserad och skitnödig som nu..
Fast det är precis det som är grejen - frågan
är polariserad och politiserad idag. Det pågår ett könskrig och Svt tar likt annan vänstermedia de slampiga kvinnornas parti och bryr sig inte om mäns känslor. Det är fel tid att göra en sådan serie och ens tro att den uppfattas som något annat än ett skattefinansierat vänsterinlägg i frågan.