2026-09-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Är det tänkbart att SVT hade gjort en motsvarande kvinnlig serie? ”Cilla får inte ligga”? Eller är det bara roligt med män som inte får sex?

En sån serie vore svår att relatera till då i stort sett alla kvinnor får ligga om de vill. Tror du mig inte så testa skapa en fejkprofil på en dejtingsida med en ai generad ful kvinna som profilbild. Kan lova att en hel del desperata män kommer kontakta "henne."
Citera
2026-09-16, 16:34
Medlem
fjollciggs avatar
Sammanfattning av tråden:
SVT har gjort en serie om män som inte får ligga? Skjut producenten!

Jaha, det fanns en norsk förlaga? Den är bättre. Norrmän kan TV!
Citera
2026-09-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Även fula tjejer har lätt att få ligga. Så konkurrensen bland dessa är stor också, och är man en kille som missat flera viktiga sociala milstolpar i den sociala utvecklingen när man växte upp så kan det vara väldigt svårt att ta igen i vuxen ålder.
Ett problem är att dessa fula tjejer, även yngre som ser ok ut men som kanske helt saknar förutsättningar som bröst och andra former, ger sig nu neråt i divisionerna. Hellre en ok neger än en ful vit kille. Då har man iaf vunnit något. Jag ser ju detta väldigt tydligt på dagens arbetsmarknad. Tjejer får ju enkla skit jobb precis som blattar. Arbetsplatser är en ganska vanlig plats där människor blir tillsammans. Precis som gamla gubbar försöker skylla ifrån sig för sina egna tillkortakommanden genom att prata upp utländska kvinnor som bättre än svenska så får de yngre (plattbröstade) tjejerna den föreställningen att blattar är bättre. För att inte misslyckas även där så gör man en helt annan figur vid interaktioner. En del tjejer verkligen ber om kuk för att inte bli avvisade. I extremfall blir dessa tjejer till att bära buhrka. Men då pratar man ofta om kvinnor som lider av neurologiska diagnoser och försöker skada sig själv.

Kontentan är att det blir helt skruvat i det naturliga utbudet när så många blattar ska in på marknaden och deras egna kvinnor förtrycks stenhårt.

Jag vågar nog påstå att detta är precis vad som hänt. Har massor av erfarenhet från andra länder, länder som vägrar blattar. Det är länder där du kan gå dagar i dess huvudstäder utan att se en neger. Helt otänkbart i Sverige!! Där kan man se killar som i Sverige inte skulle få ligga - alls - ha ganska hyfsade tjejer ändå. Absolut inga 10/10. Kanske närmare 6/10. Men tänk då att killen är en 2/10. Tönt delux. Fet och löjligt tråkigt utseende. Men när balansen av utbudet är mer normalt uppstår inte samma konkurrens.

Detta fenomen fnans faktiskt i baltstaterna och jag tror att det går att finna empiriska studier kring det. Killarna där hade så extremt snygga tjejer. Det som skett var att denna ganska lilla population fått en generation med förskjutning av könen. Det var betydligt fler tjejer än killar, och ingen invandring. Då uppstod ett naturligt underläge för tjejerna.
Citera
2026-09-17, 02:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Låter som feministisk förnedringspropaganda mot ensamma män. Ska de stå i en ring runt Sigge och peka och säga: "Du är en incel Sigge, du får inte ligga" i 40 minuter per avsnitt?

Knappast, det är serie med traditonell judisk-amerikansk sexhumor av snittet American Pie och Superbad. Dvs förvecklingar, spermaskämt och kanske ett och annat laxermedel också. Dessutom är Sigge en stammande (och autistik?) typ som gör allt fel. Men serien kommer ju naturligtvis sluta med att han faktiskt får ligga, precis som alla dussintals amerikanska förlagor. Serien är ingen dokumentär. Skärp dig, PK-berfriad.
Senast redigerad av JohanSverkersson 2026-09-17 kl. 02:35.
Citera
2026-09-17, 09:20
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
En sån serie vore svår att relatera till då i stort sett alla kvinnor får ligga om de vill. Tror du mig inte så testa skapa en fejkprofil på en dejtingsida med en ai generad ful kvinna som profilbild. Kan lova att en hel del desperata män kommer kontakta "henne."
Jag har tillräckligt mycket erfarenhet av verkligheten, jag behöver inte skapa någon fejkprofil.

Men jag såg ett intressant reportage från BBC (tror jag att det var), som hade gjort just det - skapat fejkprofiler. De hade gjort profiler med en bild på en snygg, en halvsnygg och en alldaglig kvinna, och motsvarande profiler med män. Ingen text alls, bara en bild. De publicerade profilerna på nån dejtingsida och avvaktade nån vecka.

Den alldagliga kvinnan hade fått ett antal förfrågningar, den halvsnygga ganska många, den snygga hade hade överskridit gränsen för inkorgen. Den snygge mannen hade fått ett par förfrågningar, de två andra männen - ingenting.

Om man gjorde en komedi om en kvinna som inte fick ligga hade den verkligen fått vara skruvad. Antingen hade hon fått vara väldigt motbjudande, eller hade hon hela tiden råkat ut för de mest osannolika situationer.

Men hur kommer det sig att kvinnor aldrig skildrad som klantiga på ett komiskt vis? Varför kan man inte tänka sig en kvinnlig motsvarighet till Farbror Melker? En Tant Melchiora som försöker sig på olika hantverksprojekt men alltid misslyckas totalt; slår sig på tummen, fastnar på taket, ramlar i vattnet eller blir nersprutad med färg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in