2026-08-30, 19:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Serien var genuint dålig och inte på grund av att jag är en kränkt incel eller ser på serien med politiska glasögon. Man har ju redan sett karaktären "nörd som är dålig och pinsam med tjejer" tusentals gånger innan, lägg sen på svensk ängslighet/att vara pk/ inte kränka någon och man får en oerhört slätstruken, tråkig och okarismatisk Sigge som inte vågar ta ut svängarna på något sätt alls. Serien är väldigt mellanmjölk och karaktären Sigge är provocerande okarismatisk och tafatt. Jag antar att den norska versionen är bra mycket bättre.
Lite så. Den typen av historia har berättats bättre förr under de årtusenden vi har gjort varianter av den. Den här var snark och fummel från scen till scen och när man stör sig på huvudkaraktären istället för att se honom gå igenom hjälteresan i någon form så fungerar inte sagan.
Senast redigerad av Ratad 2026-08-30 kl. 19:08.
Citera
2026-08-30, 19:09
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Är en ny serie på svt play som handlar om vad serien heter
Kollar första avsnittet. Jag har pausat precis nu i minut 21 av 22.

Hur tänker han att något ska hända om han inte säger någonting? Det är som att han står stilla och tror att någon ska gå åt honom. Mamma? Har han en mamma?

Serie handlar om? (Humor ) tillräckligt för att jag ska titta. Behöver skratt så jag hoppas att det blir en del.
Citera
2026-08-30, 19:56
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Tänk om man skulle gjort en serie om barnlösa kvinnor och hånat dessa, lika sjukt.
SVT jobbar på en ny humorserie om Anna som har gjort 12 misslyckade befruktningsförsök på IVF-kliniken. I första avsnittet får hon veta att hennes äggstockar är slut och att hon nu är permanent infertil!
Citera
2026-08-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Svensk politik med extremhög invandring av män från mellanöstern har gett ett stort mansöverskott i Sverige.

Spela bollen där den ligger helt enkelt, varför bry sig om åsikterna från de som röstat fram mansöverskottet, de som kommer "se ner" på er när ni kommer mer er asiatiska partner är de svenska kvinnor som är fula och bittra och som aldrig hade fått kuk utan ett stort mansöverskott.

Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Finns det också en serie som heter: "En hel ormgrop full av slampiga tjejer som alla ligger med samma snygga män med pengar, blir dumpade och sen beklagar sig över att det inte finns några män kvar"?
För det skulle också vara en serie i tiden...

Haha asså fan va skitnödigt det här blev då..

Det är alltså en komediserie i kortformat som handlar om en helt vanlig snubbe som försöker få ligga varpå en massa mer eller mindre dråpliga situationer utspelar sig. Ganska kul so far, enligt mig, men smaken är väl som baken antar jag..

Känns iaf inte på nåt sätt förlöjligande eller nedvärderande öht - utan just vad den försöker vara - kul. Möjligtvis i någon mån avdramatiserande om man nu ska försöka sig på nåt utöver själva underhållningsvärdet.

Någon nämnde Bert tidigare i tråden. Vill minnas att jag även tyckte Bert - den sista oskulden var rätt kul när det begav sig. Och den väckte väl inga större rabalder då .?! Nåja, det var en annan tid och uppenbart inte lika polariserad, politiserad och skitnödig som nu..
Citera
2026-08-30, 21:54
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Varför ska våra skattepengar bekosta sådan här dekadent smörja?

Det säger rätt mycket om hur trasigt samhället och moralen idag är.

Hade det varit 70-talets Sverige då hade det fan inte Sigge ens tänkt tanke på sex eller ens tjejer för att fick föräldrar reda på att han hade pippat då hade fan gått illa för han. Hade tjej blivit med barn då hade hela släkten gått upp i takt och han skulle bära skammen livet ut.

Swedenistan idag är en mentalsjukhus där indviden matas med skit både från skolan, samhälle och familj. Vi har inte ens empati, riktig sann kärlek eller gemenskap både i familjen och samhället. Vi säger inte ens en enkel "hej" till varandra när man har sett människan ett antal gånger.
Senast redigerad av swedenistani 2026-08-30 kl. 21:56.
Citera
2026-08-30, 22:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Sigge är ledsen över att han inte får spruta i en vagina. Huvudpersonen i Halva Malmö är ledsen över att ingen vill ha ett förhållande med henne. Känslan av att bli bortvald lär ju vara liknande.
Längtan efter (eller driften, eller instinkten) att spruta i en vagina är mycket stark. Givetvis måste det vara så, rent genetiskt. Det är det faktum att den längtan har varit tillräckligt stark hos hundratusentals generationer av fäder som gör att vi finns här idag. Om denna längtan hade saknats hos bara en enda av dessa av våra förfäder hade vi inte existerat.

Denna längtan är en del av att vara man. Men själva sprutandet är bara den yttersta konfirmationen. Det handlar också om gemenskap, om närhet, om känslan av att vara älskad och behövd.

Halva Malmö är ju inte en SVT-produktion utan Netflix. Jag har som sagt inte sett någon av serierna, men jag fick läsa på lite om dem. Det verkar som om huvudpersonen i Halva Malmö inte lider brist på sex. Hon har tydligen många korta förhållanden, men det strular alltid till sig och de tar slut. Så hon träffar massor av män, men det är alltid något fel med dem. Sigge träffar inga tjejer alls.

Det blir som våran brukar säga: Om en man är ensam beror det på att han inte duger åt någon kvinna. Om en kvinna är ensam beror det på att ingen man duger åt henne.
Citera
2026-08-30, 22:21
Medlem
ForumApaches avatar
Sigge är vänsterpartist och feminist. Därför.
Citera
2026-08-30, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Tänk om man skulle gjort en serie om barnlösa kvinnor och hånat dessa, lika sjukt.

Svt kan göra en serie om äckliga feminister med inkvoterade karriärer som väntat till 36 och nu vill skaffa barn, men ingen man vill ha dem och de är för gamla för att få barn.

Lobotomerade efterblivna män som år efter år låter svt pumpa ut politisk propaganda...
Citera
2026-08-30, 23:02
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Svt kan göra en serie om äckliga feminister med inkvoterade karriärer som väntat till 36 och nu vill skaffa barn, men ingen man vill ha dem och de är för gamla för att få barn.

Lobotomerade efterblivna män som år efter år låter svt pumpa ut politisk propaganda...
Jo men hur ska man krama skämt ur en sån livssituation? Det blir svårt att göra komedi på din idé.
Citera
2026-08-30, 23:41
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Varför handlar det inte om en tjej som inte får ligga? Det finns många inceltjejer också.
Citera
2026-08-30, 23:58
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

36 år gammal.. Fia arbetar som "journalist" och vill nu skaffa barn. Men ingen svensk man vill ha henne så hon börjar snegla på araben Ali på jobbet, samt den svarta grannen Omar. Båda är muslimer men hon är ju inte rasist så... hon skaffar en bastard med en av dessa, hon vet inte vem pappan är. Ali är helt säker på att han är pappan eftersom de är i förhållande, Omar likaså, men barnet föds och alla är förskräckta över att det är svart. Hurra! Lika krystad som "flykten från östermalm".

En usel men påkostad (skattefinansierad) serie i åtta delar där man anställt muslimska män för att spela Ali och Omar som får hångla upp den svenska feministen som ingen vill ha. Många "roliga" sexscener utlovas!

Den får betyget: 🤮
Citera
2026-08-31, 01:13
Medlem
safadinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Alla får ligga, Jag ser sämre ut än Sigge och jag har då varit med 80-120 damer i mitt liv. Alla får ligga...
Har man inga krav så är det lätt att få pök ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in