2026-08-31, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Han vill väl va unik..
Då hade han kunnat välja Xerxes.
Citera
2026-08-31, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Obegripligt hur man kan välja att heta Urban. Sveriges fulaste mansnamn.

Ser han inte lite ut som August… August Strindberg?
Citera
2026-08-31, 08:58
Medlem
På flera av Urbans instagraminlägg är det en kvinna som kommenterar att Urban varje vecka såg kvinnan blåslagen av Urbans brottningstränare, men att han inte gjorde något. ”Äckel” kallar hon honom.

Det finns även kommentarer om ”Urbans bygg” och (pågående?) rättsfall kring fuskbyggen.

Läste också på Aftonbladet plus vilket/vilka par (om några?) som fortfarande är gifta, ska jag lägga under spoilerruta? Annars DM om nån är nyfiken.
Citera
2026-08-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Svårt att hålla koll på alla, men i klippet från kommande avsnitt, är det samma snubbe som håller med Urban om att tjejer inte får ha killkompisar som också var med sin gamla speciallärare till bröllopet?
Det är ok antar jag, med en gammal tant som kompis? Hade tjejen fått ha en gammal gubbe som kompis, eller det är bara OK om gubben är äldre, hur gammal får han vara?

Fattar noll av alla dessa "konservativa" roller där mannen ska "provida". Låter bara som kvinnorna är lata. Fattade de inte att det funkade så förr, och kvinnan jobbade ihjäl sig på gården hemma. Nu verkar de tro att det innebär att de ska sitta hemma och homestyla lägenheten och lämna barnen på dagis. Säger mer om tjejerna, att de är lata och saknar ambitioner. De hade inte överlevt en vecka på 1840talet där rollerna var som de vill ha det.

Belinda beskriver ju sig som karriärdriven, är pilot och utbildar sig till flygchef eller vad det var. Det är hemmarollerna hon vill ha traditionella.
Undrar om hon fattar att det är hon som kommer få göra allting själv. Hon tjänar/kommer väl tjäna betydligt mer än snubben i lön med.
Jag får inte riktigt ihop det.
Emot västerländsk medicin. Hoppas inte hon belastar våra sjukhus när hon insjuknar av dieten av rått kött eller sjukdomar som vaccinationer förhindrar.
Citera
2026-08-31, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
På flera av Urbans instagraminlägg är det en kvinna som kommenterar att Urban varje vecka såg kvinnan blåslagen av Urbans brottningstränare, men att han inte gjorde något. ”Äckel” kallar hon honom.

Det finns även kommentarer om ”Urbans bygg” och (pågående?) rättsfall kring fuskbyggen.

Läste också på Aftonbladet plus vilket/vilka par (om några?) som fortfarande är gifta, ska jag lägga under spoilerruta? Annars DM om nån är nyfiken.

https://www.byggahus.se/forum/threads/varning-for-mr-urban-bygg-enligt-dom-i-stockholms-tingsratt.523431/

https://kollega.se/arbetsratt/vagrade-timanstallning-blev-avskedad-fran-mr-urban
Citera
2026-08-31, 09:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Känns omakligt på något sätt, enligt mig.

Hen är vedervärdig oavsett om det skulle varit än man.
Om man är PAN ingår det att man BEJAKAR alla oavsett om de är grymt oattraktiva, otrivsamma att umgås med osv?
Känns som hon i sin PAN-het vill vara positiv, bejakande och bekräfta alla, också för att visa sig fördomsfri.
Det är fan inte bra att vara så.
Man måste fan ha integritet och känna av om man verkligen har attraktion.
Jag upplever att hon som PAN stängt av, ifall hon verkligen känner attraktion till sina dejter.
Citera
2026-08-31, 09:24
Medlem
Citat:

Lägg under spoilerruta, tack
Citera
2026-08-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Belinda beskriver ju sig som karriärdriven, är pilot och utbildar sig till flygchef eller vad det var. Det är hemmarollerna hon vill ha traditionella.
Undrar om hon fattar att det är hon som kommer få göra allting själv. Hon tjänar/kommer väl tjäna betydligt mer än snubben i lön med.
Jag får inte riktigt ihop det.
Emot västerländsk medicin. Hoppas inte hon belastar våra sjukhus när hon insjuknar av dieten av rått kött eller sjukdomar som vaccinationer förhindrar.
Fattar inte heller riktigt, tycker det är trist man inte får höra mer. Misstänker att i slutändan är det kanske mer något som är en preferens i sänghalmen och man vill ha en person som har starkt självförtroende och är stor och stark helt enkelt. Hade min fru varit pilot så hade jag inte velat att hon skulle vara hemmafru direkt 😁
Citera
2026-08-31, 09:40
Medlem
Aftonbladets redogörelse för vilka som är gifta/skilda just nu.

Citera
2026-08-31, 09:54
Medlem
Citat:
Aftonbladets redogörelse för vilka som är gifta/skilda just nu.

Tack. Några överraskar i alla fall, andra inte.
Citera
2026-08-31, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Obegripligt hur man kan välja att heta Urban. Sveriges fulaste mansnamn.

Urban kanske tycker att han är urban?

Synonymer till urban:
belevad, världsvan, älskvärd, polerad, förbindlig, verserad, artig
storstadsmässig, stadsliknande, stadsmannamässig.
Citera
2026-08-31, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Urban kanske tycker att han är urban?

Synonymer till urban:
belevad, världsvan, älskvärd, polerad, förbindlig, verserad, artig
storstadsmässig, stadsliknande, stadsmannamässig.
Haha då får du lägga betoningen på "a", iallafall gällande allt som har med stad att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in