Citat:
Ursprungligen postat av
VildHasse5
Att inte droppet uppdaterats sen Elsa var 2 år är sån fundamental miss av vården att jag faktiskt undrar om man ens läst nån matdagbok,och som sagt inte första gången som Ekstav är i trubbel ang just dropp... Borde funnits en dietist inblandad men det har jag inte läst nåt om 🤔
Innan Ivo är färdiga med sin utredning så har ni tjatat hål i huvudet på varandra här, tar minst 2 år
Droppet bestäms av experter i Uppsala. Att det varit dietist inblandad har varit känt från början.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vem driver denna fråga förutom systemriddarna runt det runda bordet i denna tråd?
Har ni funderat på det någon gång?
Alla som på något sätt utreder saken eftersom det är en fundamental fråga gällande samverkan mellan föräldrarna/LSS och vården.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Låt mig enkelt presentera er fundamentala tankevurpa: Elsa har PIPO: en kronisk, svår tarmsjukdom som direkt påverkar tarmens rörelser och kroppens förmåga att ta upp näring via munnen!
Det går inte att tillämpa vanliga, teoretiska näringsberäkningar på ett barn med en grav tarmpassagestörning. Slut på meddelandet!
Varför spammar du tråden med tramsiga påhopp och självklarheter? Dropp ger näringen direkt i blodet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Hur kan det hår ens vara en diskussion. Vården gjorde fel. Det är erkånt under vittnesförhör i domstol.
Det är inte föräldrarnas eller assistenternas fel.
Mamman och assistenterna gjorde rätt och vården gjorde fel. Det är inte svårare än så.
Lägg ner nu!
Försöker du stoppa diskussionen med dina åsikter som dessutom talar direkt mot lagkraven i LSS?