2026-08-31, 02:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Register8
Ja, det borde vara könsneutralt. Tyvärr är väl kvinnor ofta inte dömda och slinker ur ett sådant register. Statistiskt sägs det att kvinnor har slagit sin partner cirka 20-25 % mer än vad män har gjort men dömts väldigt sällan.
Nu vet vi ju inte om dessa undersökningar tagit hänsyn till samkönade partnerskap eller inte. Lesbor slåss mer än bögar, vad jag sett.
Kvinnor skäms inte ens att slå sin partner offentligt, och verkar tro att alla är okej med det eftersom hon är "bara en kvinna".
Moderaten bör tänka om.

Moderaterna borde verkligen tänka om.

Varför inte uppmärksamma och fokusera på att det finns ett utbrett våld i lesbiska relationer. Varför ska kvinnor som utsätter andra kvinnor för våld slippa undan?

Källa: Riksdagen https://share.google/l0BV0i2hQwuH3zFmd
Citera
2026-08-31, 02:37
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Tidö håller på att göra Sverige till en polisstat, dags att rösta bort skiten!
Citera
2026-08-31, 02:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
Folk ser inte mönstret. Dom kollar på varje enskild sak utan att begripa helheten. Det är bara idioter som tänker så, dom kan inte greppa helheten eller tänka flera steg framåt.

När dessutom makthavare är korrupta, dömda för brott, osv. Ja då undrar man hur i helvete folk tänker? Är varenda jävel en idiot? Det är dags att dra härifrån...

Exakt. Jag har varnat för den här utvecklingen i över 25 år nu. Inte en jävel lyssnar. Nu sitter svenska män mitt uppe i en totalitär dystopi likt Orwells 1984. De flesta begriper det inte heller. Både M och SD är medskyldiga till den långa rad av lagar som klubbats igenom, och som hotar mäns rättssäkerhet. Man har dessutom inskränkt yttrandefriheten ytterligare. De är numera VÄRRE än sossarna. Allt detta kommer givetvis att användas fullt ut av psykiskt sjuka kvinnor för att hämnas på män. Ska ni bo kvar i landet, vilket jag absolut inte kan rekommendera, så ska ni inte inleda några relationer med kvinnor överhuvudtaghet. Det verkar vara det som är målet: minska barnafödandet ytterligare genom att göra relationen mellan män och kvinnor helt omöjlig. Endast på mäns bekostnad givetvis. Sverige går en mycket mörk framtid till mötes. Jag tror inte det går att ändra på, det har gått för långt, men ge inte ert stöd till något parti i åttaklövern. Moderaterna är väldigt tydligt med vilka fienden är - vanliga svenska män. Ni får hoppas på asyl i framtiden i Ryssland eller dylikt.

(FB) Dags att överge svenska kvinnor!
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-31 kl. 02:53.
Citera
2026-08-31, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
Kastreringar, inlåsning i preventivt syfte, massövervakning, ai kameror, urholkad rättsäkerhet, massor med nya luddiga lagar "psykiskt våld", plundring av stadskassan + 1000 saker till.

Vem säger att Sverige inte har blivit en bananrepublik? Fly landet innan utreseförbud införs. Vem trodde att svenskar skulle söka politisk asyl? Det jobbiga är att landet är omringat av vatten... Blir svårt att fly.

Precis: "Create a problem, come up with the solution".

Allt handlar om att få till ett kontrollsamhälle. Det finns en lösning på nästan alla våra problem, stänga gränsen (eller ja, två, sparka ut majoriteten invandrare också), men nä, inför Kina 2.0 istället samtidigt som gränserna är fullt öppna fortfarande.

Och när ett land väl har infört begränsningar i ens fri- och rättigheter så får man aldrig tillbaka det.

Alltid lika förundransvärt att se alla klappmongon klappa händerna när deras rättigheter dras in, något de aldrig kommer få tillbaka igen någonsin. Det slutar aldrig där heller, små förändringar under en lång tid. En kloss i taget.

Sovjet använde exakt samma metod för att lyckas dra in folkets fri- och rättigheter utan att de ens fick möjligheten till att reagera, de märkte inte något förrän det redan var försent.

Fast här i Sverige måste man snarare vara helblind och döv.
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-08-31 kl. 03:06.
Citera
2026-08-31, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Nu vill moderaterna att män som kan riskera slå en kvinna skall bli inlåst på obestämd tid- fastän de inte begått något brott.

Tankar på detta? Fan aldrig mer M https://www.svd.se/a/0pk5oA/kristersson-farliga-man-ska-tvangsomhandertas
"som begår brott mot kvinnor". Så jo, uppenbarligen har de ju begått brott? Kunde göra som usa, 3 strikes and your out för alla våldsbrott.
Citera
2026-08-31, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Exakt. Jag har varnat för den här utvecklingen i över 25 år nu. Inte en jävel lyssnar. Nu sitter svenska män mitt uppe i en totalitär dystopi likt Orwells 1984. De flesta begriper det inte heller. Både M och SD är medskyldiga till den långa rad av lagar som klubbats igenom, och som hotar mäns rättssäkerhet. Man har dessutom inskränkt yttrandefriheten ytterligare. De är numera VÄRRE än sossarna. Allt detta kommer givetvis att användas fullt ut av psykiskt sjuka kvinnor för att hämnas på män. Ska ni bo kvar i landet, vilket jag absolut inte kan rekommendera, så ska ni inte inleda några relationer med kvinnor överhuvudtaghet. Det verkar vara det som är målet: minska barnafödandet ytterligare genom att göra relationen mellan män och kvinnor helt omöjlig. Endast på mäns bekostnad givetvis. Sverige går en mycket mörk framtid till mötes. Jag tror inte det går att ändra på, det har gått för långt, men ge inte ert stöd till något parti i åttaklövern. Moderaterna är väldigt tydligt med vilka fienden är - vanliga svenska män. Ni får hoppas på asyl i framtiden i Ryssland eller dylikt.

(FB) Dags att överge svenska kvinnor!
Det handlar helt enkelt om att hålla befolkningen i schack. Ingen vågar göra uppror eller kritisera staten när man riskerar att stämplas som "terrorist", "våldtäktsman" eller "pedofil".
​Och säg inte att makthavarna (som konstant åker fast för brott själva) "aldrig skulle göra nåt sånt". Vi ser ju korruptionen inom svenska myndigheter varje dag. Att ge dem ännu fler verktyg är rent vansinne. Vi har inte en i närheten så stor problematik kring våld i nära relationer eller serievåldtäktsmän som det nu skriks om.

Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Precis: "Create a problem, come up with the solution".

Allt handlar om att få till ett kontrollsamhälle. Det finns en lösning på nästan alla våra problem, stänga gränsen (eller ja, två, sparka ut majoriteten invandrare också), men nä, inför Kina 2.0 istället samtidigt som gränserna är fullt öppna fortfarande.

Och när ett land väl har infört begränsningar i ens fri- och rättigheter så får man aldrig tillbaka det.

Alltid lika förundransvärt att se alla klappmongon klappa händerna när deras rättigheter dras in, något de aldrig kommer få tillbaka igen någonsin. Det slutar aldrig där heller, små förändringar under en lång tid. En kloss i taget.
Det är verkligen helt sjukt. Folk befinner sig i en masspsykos likt den under coronapandemin. Många verkar genuint tro att invandrargäng drar runt och våldtar svenska kvinnor dagarna i ända, men det stämmer helt enkelt inte.

​Visst har vi haft visst trassel i förorterna (mycket på grund av felaktig narkotikalagstiftning och polarisering) samt några gäng som sköt på varandra ett tag från 2015 (efter polisens omorganisation just 2015). Men hotbilden och problemen har förstorats hundra gånger om av trollarméer på nätet.

Man skapar syndabockar och får folket att rikta allt sitt hat mot dem, samtidigt som man lovar att allt löser sig bara staten får mer makt och rättigheter att ta itu med dem. Samtidigt plundras statskassan i kulisserna medan allas blickar är riktade mot syndabockarna. Man eldar på en korkad befolkning, det är ju klassisk fascism/nazism.
Citera
2026-08-31, 04:00
Medlem
Är det någon gång man bör rösta på Örebropartiet eller Alternativ för Sverige så är det nu. Låt Tidöhelvetet bara dö och hoppas att de bättrar sig till nästa val och formar något nytt med ett nytt ledarskap.
Citera
2026-08-31, 05:00
Medlem
Zlickas avatar
Med en svag fjollig dvärg som Kristersson på ledarposten är det väl inte förvånande att moderatkärringarna lyckats få fram det här. Vissa kärringar förtjänar stryk är viktigt att komma ihåg.
Citera
2026-08-31, 05:00
Medlem
Det här visar hur tidö är livsfarliga med sina övervakning och integritetkränkande lagar. Kan folket nu börja vakna? Röstat sd hela mitt vuxna liv men aldrig mer något höger efter hur de vill begränsa demokratin.
Citera
2026-08-31, 05:03
Medlem
2023 gick polisen ut med att de har en lista på 41 män som är extremt farliga och tickande bomber på att slå ihjäl kvinnor. Det är såklart dessa typer som artikeln menar. Och att de skall få befogenhet att varna deras partners de nästlar sig in hos.

Men sure, ni kan ju fortsätta och lipa över att ni tror det handlar om oskyldiga män med rent brottsregister som aldrig skulle slåss.

Just ja, Martin Jonsson, galningen som mördade Lotta Rudholm, är väl snart ute. Så himla hemskt om inte han får slå ihjäl ett par till eller?
Citera
2026-08-31, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Och med den kommentaren så är du först i kön på Moderaternas shit list

Fast jag friviligt flyttar till skogen ?
Citera
2026-08-31, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Ptja, tänker situationer där kvinnan kanske kallar mannen för massa saker och mannen knuffar till i stundens hetta, något som i sig inte var något allvarligt? Händer väl i fler förhållanden än vad man tror, som begås av svaga individer. Nej jag har aldrig lagt ett finger på någon eller kommer någonsin att göra, men jag kan ändå förstå att sånt förekommer i samhället, från båda hållen. Tycker inte att denne (varken man eller kvinna) ska bli misstänkt livet ut pga en sådan händelse. Jag tar bara upp mannen eftersom detta förslag enbart ser mannen som den skyldige.

Fast jämförelsen låg främst i hur ett pedofilregister i USA var tänkt till att skydda barn, till att nu ta med folk som urinerar publikt inför en vuxen (blandannat).

Det låter bra i början, men sen kommer de dra åt allt hårdare och hårdare som dessa politiker alltid gör för att få ännu mera makt, något som de aldrig någonsin kommer ge tillbaka.

Ett övervakningssamhälle är deras dröm, ett Kina 2.0.

Inget jag känner igen från mina heterosexuella vänner. Är det vanligt att kalla andra massa saker enligt dig?
Du verkar inte förstå hur våld i nära relationer går till, utan har föreställningar om att kvinnan provocerar fram våldet. Det är tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in