2026-08-31, 00:04
Medlem
Foliekavajs avatar
"Vi kan inte se på män om dom är våldtäktsmän, därför utgår vi från att alla män är våldtäktsmän."

Så sa kommunisterna för 7 år sedan, så lång tid tog det att sjunka in i hjärnbarken på blåsossarna som nu också tycker att män är problematiska.
Citera
2026-08-31, 00:16
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Nu vill moderaterna att män som kan riskera slå en kvinna skall bli inlåst på obestämd tid- fastän de inte begått något brott.

Tankar på detta? Fan aldrig mer M https://www.svd.se/a/0pk5oA/kristersson-farliga-man-ska-tvangsomhandertas

Det vrider sig i magen då man inte är könsneutral om sånt här.

Att feministerna gör det över ett glas rödvin kan jag förstå, men att moderaterna söker kvart i 3 ragg hos feministiska röster är på bekostnad av sitt förtroende hos män.

På högerblocket så finns SD med tydlig könsnutral ingång till lagstiftning som missnöjda moderater kan söka sig till.
Citera
2026-08-31, 00:42
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Känns som de som lever efter hederskultur inte kommer drabbas av detta?
Då får man ju man ju låsa in rubbet vilket inte kommer hända.

Riktigt sjukt och äckligt.
Citera
2026-08-31, 00:45
Medlem
Kastreringar, inlåsning i preventivt syfte, massövervakning, ai kameror, urholkad rättsäkerhet, massor med nya luddiga lagar "psykiskt våld", plundring av stadskassan + 1000 saker till.

Vem säger att Sverige inte har blivit en bananrepublik? Fly landet innan utreseförbud införs. Vem trodde att svenskar skulle söka politisk asyl? Det jobbiga är att landet är omringat av vatten... Blir svårt att fly.
Senast redigerad av Stockholmsstad 2026-08-31 kl. 00:47.
Citera
2026-08-31, 01:00
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
Kastreringar, inlåsning i preventivt syfte, massövervakning, ai kameror, urholkad rättsäkerhet, massor med nya luddiga lagar "psykiskt våld", plundring av stadskassan + 1000 saker till.

Vem säger att Sverige inte har blivit en bananrepublik? Fly landet innan utreseförbud införs. Vem trodde att svenskar skulle söka politisk asyl? Det jobbiga är att landet är omringat av vatten... Blir svårt att fly.

100%! All skit som händer här bör räknas som asylskäl.
Citera
2026-08-31, 01:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Problemet är egentligen att de har släppts ut snabbt igen och därför har fått nya chanser att slå. Inför tio års fängelse minimum för hustrumisshandel i stället. Våld mot närstående ska vara en ytterst försvårande omständighet.

Varför ska det alls vägas in huruvida man är närstående? Slår man t ex någon med baseballträ i huvudet så borde man få säg 30 års fängelse.

Med ditt och moderaternas förslag skulle det vara förmildrande att "äh, det var ju bara en slumpvald person jag slog i huvudet med bollträ, vi är inte närstående eller något sådant - så därför borde jag inte ha så hårt straff". Vad är det för logik i det???

Krossa den kommunistiska sjuklövern!!!
Citera
2026-08-31, 01:20
Medlem
Bättre i så fall med ett offentligt register över män som har begått kvinnomisshandel. Då får kvinnor tänka till lite mer om det är en man att satsa på.

Jag själv skulle inte kunna tänka mig att bli ihop med en kvinna som är dömd för t.ex bedrägeri eller misshandel.
Citera
2026-08-31, 01:43
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Bättre i så fall med ett offentligt register över män som har begått kvinnomisshandel. Då får kvinnor tänka till lite mer om det är en man att satsa på.

Jag själv skulle inte kunna tänka mig att bli ihop med en kvinna som är dömd för t.ex bedrägeri eller misshandel.

Då hade det väl varit bra med ett offentligt register över kvinnor som brukat våld mot män också?
Måste ju behandlas på samma sätt oavsett kön.
Citera
2026-08-31, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Då hade det väl varit bra med ett offentligt register över kvinnor som brukat våld mot män också?

Inga problem för mig men det är det vanliga:

Någon riskerar ju att bli kränkt Gu'bevars.

Nu är det enbart den som är stadd vid kassa som kan köpa sig sådan information.
Citera
2026-08-31, 02:14
Medlem
Citat:

Ja, det borde vara könsneutralt. Tyvärr är väl kvinnor ofta inte dömda och slinker ur ett sådant register. Statistiskt sägs det att kvinnor har slagit sin partner cirka 20-25 % mer än vad män har gjort men dömts väldigt sällan.
Nu vet vi ju inte om dessa undersökningar tagit hänsyn till samkönade partnerskap eller inte. Lesbor slåss mer än bögar, vad jag sett.
Kvinnor skäms inte ens att slå sin partner offentligt, och verkar tro att alla är okej med det eftersom hon är "bara en kvinna".
Moderaten bör tänka om.
Citera
2026-08-31, 02:16
Medlem
Citat:
100%! All skit som händer här bör räknas som asylskäl.
Folk ser inte mönstret. Dom kollar på varje enskild sak utan att begripa helheten. Det är bara idioter som tänker så, dom kan inte greppa helheten eller tänka flera steg framåt.

När dessutom makthavare är korrupta, dömda för brott, osv. Ja då undrar man hur i helvete folk tänker? Är varenda jävel en idiot? Det är dags att dra härifrån...
Citera
2026-08-31, 02:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Nu vill moderaterna att män som kan riskera slå en kvinna skall bli inlåst på obestämd tid- fastän de inte begått något brott.

Tankar på detta? Fan aldrig mer M https://www.svd.se/a/0pk5oA/kristersson-farliga-man-ska-tvangsomhandertas

Varför inte också propagera för att tvångsomhänderta våldsamma kvinnor?

Källa: Aftonbladet https://share.google/WLFLSeGkB2ECBhMxB

Moderaterna känns ju föråldrade här, de hänger inte med i samhällsutvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in