2026-08-30, 22:24
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Nu vill moderaterna att män som kan riskera slå en kvinna skall bli inlåst på obestämd tid- fastän de inte begått något brott.

Tankar på detta? Fan aldrig mer M https://www.svd.se/a/0pk5oA/kristersson-farliga-man-ska-tvangsomhandertas
Ska 90% av den invandrade u-landsbefolkninfen äntligen interneras förebyggande?

Bra initiativ i sådana fall.
Citera
2026-08-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vad fan är det för man som misshandlat en kvinna "lindrigt" eller "råkar knuffa" under ett bråk?

Ptja, tänker situationer där kvinnan kanske kallar mannen för massa saker och mannen knuffar till i stundens hetta, något som i sig inte var något allvarligt? Händer väl i fler förhållanden än vad man tror, som begås av svaga individer. Nej jag har aldrig lagt ett finger på någon eller kommer någonsin att göra, men jag kan ändå förstå att sånt förekommer i samhället, från båda hållen. Tycker inte att denne (varken man eller kvinna) ska bli misstänkt livet ut pga en sådan händelse. Jag tar bara upp mannen eftersom detta förslag enbart ser mannen som den skyldige.

Fast jämförelsen låg främst i hur ett pedofilregister i USA var tänkt till att skydda barn, till att nu ta med folk som urinerar publikt inför en vuxen (blandannat).

Det låter bra i början, men sen kommer de dra åt allt hårdare och hårdare som dessa politiker alltid gör för att få ännu mera makt, något som de aldrig någonsin kommer ge tillbaka.

Ett övervakningssamhälle är deras dröm, ett Kina 2.0.
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-08-30 kl. 22:33.
Citera
2026-08-30, 22:31
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Nu vill moderaterna att män som kan riskera slå en kvinna skall bli inlåst på obestämd tid- fastän de inte begått något brott.

Tankar på detta? Fan aldrig mer M https://www.svd.se/a/0pk5oA/kristersson-farliga-man-ska-tvangsomhandertas

Saker som Moderaterna däremot INTE vill internera:

Muslimer som under fängelsetiden inte verkar ha ändrat sina värderingar beträffande överfallsgruppvåldtäkt eller terrorbrott.

Kvinnor som kan riskera begå brott mot en man.

Kvinnor som kan riskera begå brott mot en annan kvinna.

Hatpredikanter som Mikael Skråmo som svär att begå heligt krig mot otrogna.

Biologiska män som riskerar slå en kvinna, men som "identifierar" sig som kvinnor.

Vilket jävla extremkommunistiskt parti!!! LIKHET INFÖR LAGEN tack!
Citera
2026-08-30, 22:54
Medlem
det skulle vara kul om någon synade denna lag med att införa en preventiv hysteri inläggning av kvinnor om mannen känner sig i närheten att kränkas av en kvinna.
tänk telefonsamtalen. min fru klampar runt i köket och suckar högljutt under fotbollsmatchen. jag känner mig inte trygg, hon förbereder nog en psykisk misshandelskonflikt snälla ta och omhänderta henne till bältning.
Citera
2026-08-30, 23:11
Medlem
GanskaRoligts avatar
Moderaterna har redan infört en ny lag för ”psykiskt våld”. En man som använder beskyllning eller nedsättande uttalanden mot en kvinna kan numera fängslas.
Citera
2026-08-30, 23:17
Medlem
Sasha08s avatar
Det är väl ändå bara blattar som slår kvinnor oftast, så bra förslag
Citera
2026-08-30, 23:27
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Moderaterna vill alltså börja närma sig Minority Report: frihetsinskränkningar utifrån vad staten bedömer att en person kan tänkas göra, snarare än vad han faktiskt har gjort.

Och då uppstår den obehagliga incitamentsfrågan: om en mans framtida frihet kan påverkas av att staten bedömer honom som potentiellt farlig för en kvinna, skapar man samtidigt ett system där en falsk eller hämnddriven anklagelse kan få betydligt större konsekvenser. Det är precis därför rättsstaten normalt skiljer mellan misstanke, bevis och straff.
Fast den hypotetiska icke-frågan vill de nog inte ens nämna och utreda?
Citera
2026-08-30, 23:28
Medlem
Beviset att Ulf inte har en enda människa i sin närhet som föstår grundläggände juridik eller logik.

Tyvärr har även M blivit en galen sekt där alla måste hålla med och den som rakryggat ifrågasätter snabbt försvinner.

Men det har vi alla vetat ända sedan Reinfeldts tid, då nuvarande statsminister Ulf var en av alla applåderande ja-sägare. Alla andra slängdes ut av partiet.
Citera
2026-08-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Hur ska risken bedömas då ?
Bäst man flyttar ut i skogen då,
för jag har noll tålamod för spydiga luder.
Speciellt Stockholmsluder.

Hatar våld, men hatar också att bli provocerad.
Har inte evigt tålamod.

Och med den kommentaren så är du först i kön på Moderaternas shit list
Citera
2026-08-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Det är väl ändå bara blattar som slår kvinnor oftast, så bra förslag
Det är ändå bara blattar som inte låses in men får skadestånd på 840 000 kr efter att de torterat och våldtagit kvinnor.

Så dåligt förslag

Blattar ska inte låsas in, de ska låsas ute, från Sverige.
Citera
2026-08-30, 23:36
Medlem
Vem som helst kan misstänkas kunna slå en kvinna.

Till och med barn.

Så lås in alla, även alla poliser och politiker.
Citera
2026-08-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Tror inte detta gäller normala skötsamma Svenssons.

Det handlar mer om att ge polisen befogenheter och angripa i kaosfamiljer där kvinnor förtrycks och man inte riktigt kan bevisa med all säkerhet att våld har begåtts.

Jag talar givetvis om familjer från främmande kulturer där kvinnor inte allt för ofta är förtryckta på en kulturell och systematisk nivå, dessa undangöms och har inte någon möjlighet till att nå ut.

Bra förslag!
Precis, svensk lag gäller nog inte alla personer i landet utan enbart invandrare.

Om människor är så här korkade är det inte konstigt att politikerna kan montera ner våra fri- och rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in