Citat:
Ursprungligen postat av
LoveInAColdClimate
Vad fan är det för man som misshandlat en kvinna "lindrigt" eller "råkar knuffa" under ett bråk?
Ptja, tänker situationer där kvinnan kanske kallar mannen för massa saker och mannen knuffar till i stundens hetta, något som i sig inte var något allvarligt? Händer väl i fler förhållanden än vad man tror, som begås av svaga individer. Nej jag har aldrig lagt ett finger på någon eller kommer någonsin att göra, men jag kan ändå förstå att sånt förekommer i samhället, från båda hållen. Tycker inte att denne (varken man eller kvinna) ska bli misstänkt livet ut pga en sådan händelse. Jag tar bara upp mannen eftersom detta förslag enbart ser mannen som den skyldige.
Fast jämförelsen låg främst i hur ett pedofilregister i USA var tänkt till att skydda barn, till att nu ta med folk som urinerar publikt inför en vuxen (blandannat).
Det låter bra i början, men sen kommer de dra åt allt hårdare och hårdare som dessa politiker alltid gör för att få ännu mera makt, något som de aldrig någonsin kommer ge tillbaka.
Ett övervakningssamhälle är deras dröm, ett Kina 2.0.