Citat:
Ursprungligen postat av
Åkevavillni
Jo, men det gör inte ditt resonemang mer korrekt. I denna tråd har du genomgående gått hårt åt den som framfört snipan, men mer eller mindre nonchalerat eller viftat bort vad som skett på fartyget.
Där av att ditt resonemang inte håller.
Vi är alla medvetna om att det är åklagaren som har beviskravet på sig. Men med tanke på hur lotsen och bfh nonchalerat sin uppgift, ser det inte särskilt bra ut från deras synvinkel. Felen de begår, börjar långt innan det ens är dags för att diskutera sjövägsregler.
Jag har aldrig "viftat bort vad som skett på fartyget", det är din förutfattade mening som tydligt visar att du inte läst vad jag skrivit. Mina resonemang håller alldeles utmärkt, de blir inte mindre värda bara för att jag inte slår in de öppna dörrar som du tycker att jag måste göra. Du är som några av trollen i tråden som blir sura för att jag inte skriver det ni tycker att jag borde skriva. Det om något är resonemang som inte håller.
Det är utan tvekan så att det är snipan som begår de initiala felen, felet, faktiskt, som är orsaken till olyckan. Det är också därför som jag menar att man med all rätt kan göra gällande att snipan har ett större ansvar till olyckan än skeppet. Om du hade läst mina inlägg och varit kompetent nog att förstå lagen, hade du förstått detta också.