Citat:
Att betala NOLL kr i månaden för en 271 kvm BR på standvägen är alltså värdelöst enligt dig bättre betala 50,000 kr mån
Jag skulle tycka det vore jättebra med en stor central våning med NOLL kr i årskostnad - uppenbarligen har jag fel i huvudet - ju dyrare desto bättre tycks det vara för många - kanske just dom bor i NOLL bostad o vill dra ifrån oss andra ekonomiskt.
Vad man aldrig talar om är - hur ska man få ihop pengar till en köpebostad med idiothöga hyror som innebär att man låses fast under hyreOrättsOket
Jag skulle tycka det vore jättebra med en stor central våning med NOLL kr i årskostnad - uppenbarligen har jag fel i huvudet - ju dyrare desto bättre tycks det vara för många - kanske just dom bor i NOLL bostad o vill dra ifrån oss andra ekonomiskt.
Vad man aldrig talar om är - hur ska man få ihop pengar till en köpebostad med idiothöga hyror som innebär att man låses fast under hyreOrättsOket
Du lämnar ämnet för tråden som handlar om ifall 'marknadshyror' håller på att införas istället för 'brukshyror'. Antar att du menar BostadsRätt med BR, och då diskuterar du något annat än Hyresrätt. Bostadsrättsinnehavare äger en andel i den förening de är medlemmar i. De har en utgift för inköpet av lägenheten och fortsättningsvis betalar de en månadsavgift för till föreningen. Det är en helt annan marknad än den för hyresbostäder.
Du bör tolka mitt inlägg som att det trots att det finns regler och lagar om 'brukshyror' för hyresbostäder, så finns det informella funktionssätt för hur systemet med 'brukshyror' inte fungerar. En och annan person som hyr en lägenhet kan genom hyresnämnd förhandla fram en lägre månadshyra, som nämnden anser vara en sannare 'brukshyra'. Antagligen leder det bara till att marknaden för hyresrätter ändrar detaljerna om hur de ska skriva sina överenskommelser. Priset påverkas inte.