2026-08-30, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Markus Allard är snabbtänkt och en bra retoriker den som inte ser det utan bara klagar på hans jargong är klenbegåvad

Att han inte själv fattar att hans jargong faktiskt gör att han får motståndarna emot sig, för ju att hans politik hade vunnit på en något lugnare framtoning. (Jag menar inte att han borde rätta sig in i ledet som alla andra, men lite trevligare hade absolut gjort framsteg för hans politik.
Citera
2026-08-30, 11:34
Avslutad
jag är så taggad att jag skakar!!
Citera
2026-08-30, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Svagbegåvade och Samhall minsann. Är det kutym inom vänstern numera att slänga sig med funkofobiska gliringar? Ärlig fråga, ej retorisk.

Kan du objektivt säga att vänstersympatisörer är smartare? Det är i så fall inget som märks i debatter. Vilket i sig inte beror på svagbegåvning, utan att man segrat ihjäl förmågan att vinna en debatt. Plötsligt ställs man inför frågor som man förut inte behövde ta, ty man kom undan med att bara lämna walk over.

I de debatter inför årets val som man diskuterat allt relaterat till mångkultur har vänstern lämnat walk over på ett annat vis: man har direkt eller indirekt medgett att man haft fel. ”Vi vill inte öka invandringen” säger man plötsligt. Ingen skriker heller ”sanningar” som ”rasist” eller ”nazist”.

Det är trubbiga begrepp, höger och vänster. Men hur man än vrider och vänder på det kan ingen säga att vänstern vunnit debatten. Det tror du inte ens själv. Därför svänger du dig med ”Samhall”.

Att Allard är oborstad och gapig är däremot en objektiv sanning.

Jag har lagt märke till detta. Från Vänsterhåll är det är en förolämpning att kalla andra "autister" och "ADHD". Det kommer hela tiden i den tunna och ytliga kritiken mot Allard.
Även allt överdrivet fokus på vilken "ton" och intensitet han har är ableism.
När såg du senast Vänsterpartiet kämpa för barn med NPF eller funktionshindrades rätt i samhället?
Det är bara Hamas för hela slanten och när 99,9% av partiet har islamistiska åsikter oavsett etnicitet och kulturell bakgrund så är mänskliga rättigheter det sista de kömpar för. Snarare emot.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-30 kl. 11:43.
Citera
2026-08-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Att han inte själv fattar att hans jargong faktiskt gör att han får motståndarna emot sig, för ju att hans politik hade vunnit på en något lugnare framtoning. (Jag menar inte att han borde rätta sig in i ledet som alla andra, men lite trevligare hade absolut gjort framsteg för hans politik.

Korkad slutsats. Han leder det överlägset mest populära partiet bland övriga partier just på grund av sitt raka och ärliga språk.
De som klagar är ni som känner er hotade för att era egna partier tappar väljare.

Jag vill 100% ha politiker som honom som säger precis vad de menar utan medietränad manipulation. Resten av politikerna i tex Örebro är ju skräckexempel på varför politiker med pokeransikte och len, duperande lugn röst är en fara för demokratin.
Ta tex Camilla Toro Hartmann (S) och John Svensson (S) som är ansvariga för den fruktansvärda barnmisshandeln av Elsa och Malins barn (samt såklart de stackars föräldrarna och anhöriga).
Menar du att det är en fördel att de står och ljuger rakt in i kameran med sina lugna röster och aldrig säger som det är, dvs vad de faktiskt har gjort och tänker göra?!
Väldigt märkligt och kortsiktigt tänkande. Du har ingen insikt i varför det skulle vara bra med politiker som hela tiden pratar politikerspråk och förställer sig.
Citera
2026-08-30, 12:10
Medlem
heliotrops avatar
Under alla svordomar och ovårdat språk finns en vettig politik som utgår från vad folk vill ha och, som många torde kunna skriva under på: Trygghet, kärnverksamheter, minskade inkomstklyftor, stora satsningar på vård, ta bort onödiga offentliga tjänster som inte tillför något (tänk Hållbarhetsstrateger), minimal invandring och stor återvandring.
Citera
2026-08-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Korkad slutsats. Han leder det överlägset mest populära partiet bland övriga partier just på grund av sitt raka och ärliga språk.
De som klagar är ni som känner er hotade för att era egna partier tappar väljare.

Jag vill 100% ha politiker som honom som säger precis vad de menar utan medietränad manipulation. Resten av politikerna i tex Örebro är ju skräckexempel på varför politiker med pokeransikte och len, duperande lugn röst är en fara för demokratin.
Ta tex Camilla Toro Hartmann (S) och John Svensson (S) som är ansvariga för den fruktansvärda barnmisshandeln av Elsa och Malins barn (samt såklart de stackars föräldrarna och anhöriga).
Menar du att det är en fördel att de står och ljuger rakt in i kameran med sina lugna röster och aldrig säger som det är, dvs vad de faktiskt har gjort och tänker göra?!
Väldigt märkligt och kortsiktigt tänkande. Du har ingen insikt i varför det skulle vara bra med politiker som hela tiden pratar politikerspråk och förställer sig.

Det är inte väljarna som röstar igenom politiska åtgärder, utan det är övriga politiker i salen du sitter i.

Gör du dig osams med majoriteten = de kommer att rösta ner sig även när de håller med dig.

Väldigt kontraproduktivt.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-08-30 kl. 12:30.
Citera
2026-08-30, 12:27
Medlem
Hon med dom djupa ögonhålorna är ju helt bränd…

Jösses…
Citera
2026-08-30, 12:28
Avslutad
Jag tror "vänstern" secretly älskar Markus och hans tillvägagångsätt o önskar att han var på deras sida.

Hade han skrikit deras åsikter hade dom inte haft något problem med hans språkbruk, tvärtom
Senast redigerad av 3munkar 2026-08-30 kl. 12:30.
Citera
2026-08-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Lite det här jag också misstänker.
Dock håller jag med om att hans sätt att prata kommer med fördelar och nackdelar och misstänker att liksom Trumps retorik vinner i slutändan för att folk kan på ett känslomässigt sätt se han som genuin för att han säger vad han tycker och inte bryr sig om vad andra tycker om det.

Men i Sverige så misstänker jag att man har lite mer insyn i om att det inte innebär bra resultat.
Då han kommer sitta och debattera mest så tycker jag faktiskt att det kan vara bra ändå att någon pratar så att folk kan få mer intresse för politik och mer insyn i hur samhället utvecklas.

Så i slutändan kan det vara bra att se han skrika över sånt som faktiskt är absurt så att det finns i alla fall någon som träffar rätt. Till skillnad från att all absurda politik som gått bakom ridåerna.

Så kortfattat: netto blir troligtvis positivt men inte av typiska anledningar.
Pros: är att han har kapacitet att lyfta frågor och tvinga fram en debatt
Cons: är att det blir högt i tak, men utan att det leder till något konkret

Lite som att vinna varje enskilt slag på fältet, men ändå förlora kriget, d.v.s. taktik mot strategi.

Därför kommer MSM när de inser att de debila S:arna inte klarar av honom att ändra mediastrategin och förbereda S på det, t.ex. inte tillåta att man får prata fritt, utan enbart svara kort direkta utvalda frågor och att den enskilda kandidaten inte får orera fritt, för då förlorar både MSM-reportern och övriga kandidater.
Citera
2026-08-30, 12:44
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag har lagt märke till detta. Från Vänsterhåll är det är en förolämpning att kalla andra "autister" och "ADHD". Det kommer hela tiden i den tunna och ytliga kritiken mot Allard.
Även allt överdrivet fokus på vilken "ton" och intensitet han har är ableism.
När såg du senast Vänsterpartiet kämpa för barn med NPF eller funktionshindrades rätt i samhället?
Det är bara Hamas för hela slanten och när 99,9% av partiet har islamistiska åsikter oavsett etnicitet och kulturell bakgrund så är mänskliga rättigheter det sista de kömpar för. Snarare emot.

problem-invandrarnas inavlade ungar skall ju få assistans, där står vänsterpartiet dem bi.
Citera
2026-08-30, 12:46
Medlem
Håller på med den. Smått fantastiskt
Ser man bakom snabbpratandet och fula orden har han en vettig politik.
Citera
2026-08-30, 12:53
Medlem
Driftstopps avatar
En av hans bästa debatter någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in