Citat:
Ursprungligen postat av
thisisnotniceatall
Hur hanterar ni nervositet i samband med
besök?
Det har lagt sig för min del nu.
Tar dock först en timme med att "landa" och insupa atmosfären samt spana in vilka tjejer som verkar min typ och något sociala.
Nu är jag inte lika erfaren på klubb som du, men det var galet nervöst i början.
Men för min del blir det lugnare när jag kommer in i klubbens stämning genom att prata med personalen, tjejerna och smyglyssna på tyskarna runt om för att inkänna deras stämning.
Citat:
Ursprungligen postat av
thisisnotniceatall
en annan grej jag alltid tyckt är jobbig, iaf i Artemis, är att tjejerna knappt pratar med en även om de sätter sig bredvid på samma soffa. Men sen ser man de snyggaste brudarna där snacka med andra män jättelänge, utan att de ens går upp på rum.
De de snackar med verkar vara den typen av män som inte skulle ha svårt att kunna träffa brudar på det naturliga sättet utan att betala för det..
Min egna (knappa) erfarenhet från FKK är att om jag ser öppen ut, skickar ett leende och hälsar på tjejerna så brukar de flesta vilja åtminstone hälsa kort och ibland kallprata lite ifall de har tid och själva är öppna för det. Även om jag säger att jag precis kommit från ett rum eller vill vila.
Gäller både om man möts på väg någonstans eller sitter i en soffa/fåtölj.
Ett "knep" jag har är att tidigt säga att jag vilar efter ett rum eller vad som helst, men att hon är mer än välkommen att prata lite ändå.
Vill hon sitta lite trots att hon vet att det inte blir ett rum bjuder jag henne på en cigg.
Oftast brukar säljsnacket försvinna och garden släppas och jag får tid till att småprata lite samt ställa de frågor jag lärt mig av Arnold.
Sedan blir det ett naturligt avslut när båda rökt klart, antingen går hon eller stannar kvar och tjötar lite till och det blir mer naturligt att prata med varandra under resten av vistelsen. Ibland kommer hon tillbaka med någon kompis och man kan konversera lite till på ett avslappnat sätt.
Nu är jag ju dock en sån där social jävel som folk överlag brukar börja prata med, även här hemma.
Men jag är noggrann med att tidigt säga ifall jag är intresserad eller vill vila så jag inte spiller hennes tid ifall hon hoppas på rum (som de flesta gör), man är väl för svensk för att inte vilja vara jobbig
Men nu till dig; när en tjej sätter sig i soffan bredvid dig, hälsar du? Ställer henne frågor, mer än vad hon heter etc?
Antar att du hittills har träffat tillräckligt många tjejer från ungefär samma del av världen (antar Rumänien), har du tagit reda på något om deras kultur, musik eller mat som du kan fråga om och starta ett avslappnat samtal med?
För min del älskar jag språk, så sätter sig en tjejer som säger att hon är ryska så hasplar jag fram några ord (och svordomar) på ryska. Samma gäller persiska, rumänska och turkiska.
Det behöver inte vara perfekt uttal eller en relativt rätt, har man rätt inställning och glimten i ögat så skrattar de till lite och blir avslappnade, brukar funka för mig.