2026-08-03, 12:46
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynona1000
Städar och städar. Tar bort lakan som de lagt typ.

Jo, men man får också lite vad man betalar för. Det är en liten klubb och de 1-2 städare de har går inte runt och städar hela tiden. Men de gör sitt bästa.

Mainhattan är väl ändå en klubb på nedåtgående. Är inte det en tidsfråga innan den går omkull pga knappt några tjejer alls? Vad gör de för att locka fler tjejer dit och med det öka antal manliga gäster?Det är väl dessutom 150/30 för OWO. 100 är basic med gummi och 50 plus för allt annat.

Sjuka priser för en så liten klubb.
PÅ ACA och Penelope hade jag gladeligen betalat 10 Euro extra i inträde om de anställt en riktig städare.

Ja, Mainhattan är på klart nedåtgående. Grymt bra anläggning och mat samt dessutom rent. Men det är tjejerna som är problemet. Ett helt gäng högpresterare har slutat det senaste året. Kvar bara nya som ska casha in snabbt. Har dock aldrig betalat mer än 70 Euro för ett rum här (och då nästan alltid med bra service).
Citera
2026-08-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
PÅ ACA och Penelope hade jag gladeligen betalat 10 Euro extra i inträde om de anställt en riktig städare.

Ja, Mainhattan är på klart nedåtgående. Grymt bra anläggning och mat samt dessutom rent. Men det är tjejerna som är problemet. Ett helt gäng högpresterare har slutat det senaste året. Kvar bara nya som ska casha in snabbt. Har dock aldrig betalat mer än 70 Euro för ett rum här (och då nästan alltid med bra service).

Personalen är riktigt trevliga. Speciellt snubben som verkar halta lite med benet. Slutade besöka Mainhattan pga det nya priset på 100€ för basic service. Det var nog några år sedan jag var där senast.

Inte koll på hur en sådan anläggning kan gå runt i nuvarande aktivitetsnivå - om de ens gör detta. En FKK klubb kanske vore ett perfekt ställe att tvätta pengar genom visserligen? Bokföra massa kontantbetalda entréintäkter och massa öl betalt kontant.
Citera
2026-08-24, 12:27
Medlem
Ni som skriver recensioner om att Sharks och andra klubbar i Frankfurt är bättre än Berlin. Undrar hur?
Blir även nyfiken när ni skriver att ni har långa sessioner med massa GFE? för 100 euro.
tex folk skriver att de börjar med kyssar/hångel och sen massa smek och en massa olika positioner som om de vore med en flickvän och inte en eskort de betalar för.

Jag testade Sharks en gång för flera år sedan och min erfarenhet av Sharks är att det är en extremt stressig klubb med massa jagande och tjatande från tjejerna. Fick knappt vara ifred även på övervåningen och fick höra massa otrevliga fraser när jag tackade nej. det var inte kul alls för jag kunde knappt gå 10 meter utan att tjejerna började dra i mig och tjata om att gå till ett rum och sen blev många otrevliga när jag tackade nej. kunde knappt gå till baren för att beställa nånting att dricka.

Enda fördelen var en bättre lineup med lite snyggare tjejer jämfört med Artemis och tjejerna var runt 25 års åldern jämfört med äldre 30+ på Artemis.

men hursomhelst så varade sessionerna typ max 5 min. det var liksom på med kondom sen en blowjob med kondom sen knull sen ut ut rummet. för 100 euro. inget mer än så.

som sagt undrar hur många andra får verkligen 30 min av 30 min för 100 euro
med massa kyssar och hångel och smekande och sen olika positioner utan massa stress.

Jag har dock besökt Artemis nästan 20 gånger och har som sagt testat Sharks en gång för flera år sedan och jag förstod inte varför folk höjer upp Sharks till skyarna.

Tycker Artemis är så mycket bättre. billigare, lättare och billigare att ta sig till Berlin. man får vara ifred och tjejerna är absolut inte lika tjatiga. tycker layouten på klubben är mycket bättre också
Citera
2026-08-24, 13:24
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotniceatall
Jag testade Sharks en gång för flera år sedan och min erfarenhet av Sharks är att det är en extremt stressig klubb med massa jagande och tjatande från tjejerna. Fick knappt vara ifred även på övervåningen och fick höra massa otrevliga fraser när jag tackade nej. det var inte kul alls för jag kunde knappt gå 10 meter utan att tjejerna började dra i mig och tjata om att gå till ett rum och sen blev många otrevliga när jag tackade nej. kunde knappt gå till baren för att beställa nånting att dricka.

Enda fördelen var en bättre lineup med lite snyggare tjejer jämfört med Artemis och tjejerna var runt 25 års åldern jämfört med äldre 30+ på Artemis.

men hursomhelst så varade sessionerna typ max 5 min. det var liksom på med kondom sen en blowjob med kondom sen knull sen ut ut rummet. för 100 euro. inget mer än så.

Mycket bra sammanfattning av Sharks
Citera
2026-08-24, 13:36
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Mycket bra sammanfattning av Sharks

Håller inte alls med, tycker snarare tvärtom.

Sharks är 10/10 och kommer åka dit flera gånger till.
Citera
2026-08-24, 17:00
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Håller inte alls med, tycker snarare tvärtom.

Sharks är 10/10 och kommer åka dit flera gånger till.
Ja, i topp när det gäller priser.
Du jämför Sharks med Sverige - och då är det naturligtvis 10 av 10.

Men inte om man jämför med vad man kan få på andra ställen i Tyskland.
Citera
2026-08-24, 17:16
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ja, i topp när det gäller priser.
Du jämför Sharks med Sverige - och då är det naturligtvis 10 av 10.

Men inte om man jämför med vad man kan få på andra ställen i Tyskland.
Jag jämförde med Artemis som jag besökte i våras. Övriga klubbar har jag inte besökt i Tyskland. Har varit på sharks 4 gånger och det är iaf klasser bättre än Artemis
Citera
2026-08-30, 18:16
Medlem
Några funderingar:

Hur hanterar ni nervositet i samband med
besök? speciellt när många tjejer känner igen en om man varit där flera gånger.

en annan grej jag alltid tyckt är jobbig, iaf i Artemis, är att tjejerna knappt pratar med en även om de sätter sig bredvid på samma soffa. Men sen ser man de snyggaste brudarna där snacka med andra män jättelänge, utan att de ens går upp på rum.
De de snackar med verkar vara den typen av män som inte skulle ha svårt att kunna träffa brudar på det naturliga sättet utan att betala för det..

Detta har lett till stor frustration hos mig, då den enda anledningen jag besökt ställen som Artemis är för att jag inte lyckas träffa tjejer på det naturliga sättet och kunna skaffa en flickvän...

så liksom när man till och med är på en fkk bordell och brudarna verkar spendera mycket tid med andra mer "populära" män eller vad man ska kalla det, och inte ens kommer och konverserar med mig annat än för att fråga om att gå upp på rum, så blir jag väldigt avundsjuk. om de inte går upp på rum undrar jag varför ens de spenderar tid på det sättet.
har ibland undrat om de kanske betalar tjejerna för umgänge i loungen men tror inte att varenda en gör det.

Blir påmind om hur jag även i verkliga livet blir avvisad av de tjejer jag är intresserad av..

det allra jobbigaste när man är på såna ställen är dock på rummet, när jag är med en skitsnygg 10/10 och jag blir för blyg i rummet. känns väldigt jobbigt att man äntligen är med en kvinna som ser ut som en drömmens kvinna men man är för nervös och beter sig väldigt blygt.
övertänker typ allt. de gånger jag tagit 1timma så man kan komma 2 gånger, mellan rundorna när man vilar så hade jag egentligen velat krama om o ligga och mysa med den tjej man är med, men det känns väldigt pinsamt att fråga om sånt då man är där för att knulla.
blir istället att man bara vilar och tjejen ligger en bit bort från en..

till sist, dessa ställen är så beroendeframkallande..
Varje dag tänker jag tillbaka till mina tidigare besök och spenderar flera timmar med att tänka på det och längta tillbaka dit.
blir svårt att fokusera på vardagen. hur gör ni för att inte låta dessa ställen uppta för mkt av ens tankar?
Senast redigerad av thisisnotniceatall 2026-08-30 kl. 18:21.
Citera
2026-08-30, 19:43
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
Stanna på dessa båda klubbar under en hel dag så får du se.
Toaletterna städas 1 gång per dag. Och då är det 50-100 manliga klienter under en dag.

Ja, det är någon som plockar undan muggar och handdukar på båda klubbarna. Men det kallar jag inte för att ”städa”. Golven behöver svabbas, toaletterna rengöras, borden i restaurangen torkas av, etc.
Åk till Mainhattan i Frankfurt, så kommer du få se på städning. Där svabbas golven i relaxavdelning och korridorer var tredje timme.

Ah, då fattar jag vad du menar och kan nog inte minnas mig att se att toaletterna städades under min vistelse.
Inte heller någon större ansats till städning utöver att plocka rent från borden.
Duschrummet skrapades med en gummiskrapa då och då för att bli av med överflödigt vatten, men kanske inte så mkt mer vad jag såg.

Just när det kommer till toabesöken på Penelope gick jag in i korridoren med besöksrummen, förbi massören som pekade mig i rätt riktning.
De var fräscha hela tiden.
Antagligen för att de manliga gästerna antingen inte visste om dem eller för att de egentligen inte fick vara där.
Men ingen av tjejerna jag sprang på undrade vad jag gjorde där, så jag tog det som okej i stunden.
Citera
2026-08-30, 19:54
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Några funderingar:

en annan grej jag alltid tyckt är jobbig, iaf i Artemis, är att tjejerna knappt pratar med en även om de sätter sig bredvid på samma soffa. Men sen ser man de snyggaste brudarna där snacka med andra män jättelänge, utan att de ens går upp på rum.
De de snackar med verkar vara den typen av män som inte skulle ha svårt att kunna träffa brudar på det naturliga sättet utan att betala för det..

Detta har lett till stor frustration hos mig, då den enda anledningen jag besökt ställen som Artemis är för att jag inte lyckas träffa tjejer på det naturliga sättet och kunna skaffa en flickvän...

så liksom när man till och med är på en fkk bordell och brudarna verkar spendera mycket tid med andra mer "populära" män eller vad man ska kalla det, och inte ens kommer och konverserar med mig annat än för att fråga om att gå upp på rum, så blir jag väldigt avundsjuk. om de inte går upp på rum undrar jag varför ens de spenderar tid på det sättet.
har ibland undrat om de kanske betalar tjejerna för umgänge i loungen men tror inte att varenda en gör det.

Blir påmind om hur jag även i verkliga livet blir avvisad av de tjejer jag är intresserad av..

det allra jobbigaste när man är på såna ställen är dock på rummet, när jag är med en skitsnygg 10/10 och jag blir för blyg i rummet. känns väldigt jobbigt att man äntligen är med en kvinna som ser ut som en drömmens kvinna men man är för nervös och beter sig väldigt blygt.
övertänker typ allt. de gånger jag tagit 1timma så man kan komma 2 gånger, mellan rundorna när man vilar så hade jag egentligen velat krama om o ligga och mysa med den tjej man är med, men det känns väldigt pinsamt att fråga om sånt då man är där för att knulla.

Varje dag tänker jag tillbaka till mina tidigare besök och spenderar flera timmar med att tänka på det och längta tillbaka dit.
blir svårt att fokusera på vardagen. hur gör ni för att inte låta dessa ställen uppta för mkt av ens tankar?
Man måste ju ta det för vad det är! Du verkar att vara en kuf, som har tji självförtroende,
Jag är en sådan som vet vad jag vill, och detta förhandlas innan rummet, jag har vid flera tillfällen tagit den snyggaste bland de snygga, gått ut i trädgården , bjudit på en drink som hon gillar gjort upp i förväg hur jag tänkt mej fortsättningen och samtidigt gett 100 euro för den stunden. Väl värda pengar om jag får kickbäck på önskemålen och artigt tacka för mej.
Dom är inga fina flickor som jobbar på FKK, skillnaden är ju stor även privat när det gäller utseende. Jag faller för carissma det är jätteviktigt med utstrålning och leende.
De tar betalt och du är kunden, inte svårare än så.
På Chark där jag varit många gånger får man just detta, töm å glöm är för de som knullar i en port
Och blyg, det behöver du inte vara, gör som tjejerna, kör lite skådespel. Inget jävla " jag älskar dej" utan flotta vicke och du får framgång. Tummen mitt i handen får andra ha.
Citera
2026-08-30, 20:16
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:
besök?

Det har lagt sig för min del nu.
Tar dock först en timme med att "landa" och insupa atmosfären samt spana in vilka tjejer som verkar min typ och något sociala.

Nu är jag inte lika erfaren på klubb som du, men det var galet nervöst i början.
Men för min del blir det lugnare när jag kommer in i klubbens stämning genom att prata med personalen, tjejerna och smyglyssna på tyskarna runt om för att inkänna deras stämning.

Citat:

Min egna (knappa) erfarenhet från FKK är att om jag ser öppen ut, skickar ett leende och hälsar på tjejerna så brukar de flesta vilja åtminstone hälsa kort och ibland kallprata lite ifall de har tid och själva är öppna för det. Även om jag säger att jag precis kommit från ett rum eller vill vila.
Gäller både om man möts på väg någonstans eller sitter i en soffa/fåtölj.

Ett "knep" jag har är att tidigt säga att jag vilar efter ett rum eller vad som helst, men att hon är mer än välkommen att prata lite ändå.
Vill hon sitta lite trots att hon vet att det inte blir ett rum bjuder jag henne på en cigg.
Oftast brukar säljsnacket försvinna och garden släppas och jag får tid till att småprata lite samt ställa de frågor jag lärt mig av Arnold.
Sedan blir det ett naturligt avslut när båda rökt klart, antingen går hon eller stannar kvar och tjötar lite till och det blir mer naturligt att prata med varandra under resten av vistelsen. Ibland kommer hon tillbaka med någon kompis och man kan konversera lite till på ett avslappnat sätt.

Nu är jag ju dock en sån där social jävel som folk överlag brukar börja prata med, även här hemma.
Men jag är noggrann med att tidigt säga ifall jag är intresserad eller vill vila så jag inte spiller hennes tid ifall hon hoppas på rum (som de flesta gör), man är väl för svensk för att inte vilja vara jobbig

Men nu till dig; när en tjej sätter sig i soffan bredvid dig, hälsar du? Ställer henne frågor, mer än vad hon heter etc?
Antar att du hittills har träffat tillräckligt många tjejer från ungefär samma del av världen (antar Rumänien), har du tagit reda på något om deras kultur, musik eller mat som du kan fråga om och starta ett avslappnat samtal med?
För min del älskar jag språk, så sätter sig en tjejer som säger att hon är ryska så hasplar jag fram några ord (och svordomar) på ryska. Samma gäller persiska, rumänska och turkiska.
Det behöver inte vara perfekt uttal eller en relativt rätt, har man rätt inställning och glimten i ögat så skrattar de till lite och blir avslappnade, brukar funka för mig.
Citera
2026-08-31, 13:54
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Några funderingar:

Om man är igenkänd så brukar det ju vara postivt (såvida du inte har behandlat någon tjej illa förstås).

Citat:

De andra männen söker kontakt och tar initativ för att prata medans du är tyst och då uppfattas du som att du vill vara ifred.

Citat:

Om man har lätt eller svårt för att skaffa en flickvän har inget med sexköp att göra. Om du inte ens vågar ta initativ och prata med en tjej på en bordell så är det dags att ändra på det. Nästa gång du besöker en FKK så kan du ta kontakt själv med en tjej som du är sugen på. Det kommer ge dig bättre självfötroende samt även skicka en signal de de andra tjejerna på klubben.

Citat:
De männen är inte populära i den meningen. De är män som troligtvis är stammisar och känner tjejen sedan tidigare besök.

Citat:
Det allra jobbigaste när man är på såna ställen är dock på rummet, när jag är med en skitsnygg 10/10 och jag blir för blyg i rummet. känns väldigt jobbigt att man äntligen är med en kvinna som ser ut som en drömmens kvinna men man är för nervös och beter sig väldigt blygt.
Du får prova med lite oviktigt skitsnack då det spelar ingen roll om det är bra eller dåligt då du behöver släppa på den spärren. kanske ta en halvtimme med tjejen istället och prata på vägen ut ur rummet istället om du tycker att pratet förstör omgång två.

Citat:
Du borde kanske hitta på något annat och göra för att flytta fokuset, själv så brukar jag boka in flera resor i förväg men jag tänker inte så mycket på det mellan resorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in