2026-07-31, 15:11
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Jo, Dormero har jag också tittat på. Men eftersom jag även vill återbesöka Mainhattan, som jag varit på förut, är det bekvämt att bo nära centralstationen.

Förhandla ALLT, säger du. Stämmer det att grundpriset är 100 E för 30 min inkl. OWO? För GFE kan man kanske räkna med att betala 50 extra, men vad utöver det som är vanilj kostar extra?

Blev det även någon sväng till Mainhattan för din del? I så fall, vad fick du för intryck?
Allt är olika beroende på tjej så fråga alltid. Jag behövde aldrig betala extra för slicka. Körde en del cim som extra och då blev det 150 annars 100.
Jag var 4 dagar på Sharks, hade funderat på att testa oase med men sharks är för bra
Senast redigerad av htsolna08 2026-07-31 kl. 15:19.
Citera
2026-07-31, 15:21
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Allt är olika beroende på tjej så fråga alltid. Jag behövde aldrig betala extra för slicka. Körde en del cim som extra och då blev det 150 annars 100.
Jag var 4 dagar på Sharks, hade funderat på att testa oase med men sharks för bra
Tack!
Ah, då är det 100 E inkl. GFE om de inte försöker med turisttaxa.
Citera
2026-08-01, 10:29
Medlem
Citat:
Intercity Hotel, tror jag det hette. Det ligger nära The Darmstadt. 40 min gångväg från Sharks (enligt booking), men jag går raskt så klarar det kanske på en halvtimme. Jag tänker mig en dagvistelse, vill undvika skrän och alltför mycket folk. Det ska ju gå bussar också, vilket kan bli aktuellt i värmen då en promenad tar på krafterna.

Behöver man så många handdukar? Ingår inte badrock f.ö.? Bra tips med airlanern!

Airlinern kostar drygt 10 euro, tar dig från FRA till darmstadt hauptbahnhof på 30 min. Buss går från hauptbahnhof till busshållplats 200 m från sharks, pris runt 3 euro. Uber resp taxi kostar 10-14 euro.

Intercity ligger precis vid järnvägsspåren och tågen väsnas så om du störs av det rekommenderas att inte boka det hotellet såvida du inte försäkrar dig om ett rum som vetter åt andra hållet.

Du ska inte betala mer än 100 för 30 min.
Citera
2026-08-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Airlinern kostar drygt 10 euro, tar dig från FRA till darmstadt hauptbahnhof på 30 min. Buss går från hauptbahnhof till busshållplats 200 m från sharks, pris runt 3 euro. Uber resp taxi kostar 10-14 euro.

Intercity ligger precis vid järnvägsspåren och tågen väsnas så om du störs av det rekommenderas att inte boka det hotellet såvida du inte försäkrar dig om ett rum som vetter åt andra hållet.

Du ska inte betala mer än 100 för 30 min.
Tack för bra info. Nästan lika bra att köpa en tvådagarsbiljett då och slippa strula med småslantar. Men jag funderar på att bo i Frankfurt istället nu. Mitt "favorithotell" har lediga rum. Det är ju inga långa avstånd ändå.
Citera
2026-08-01, 19:37
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynona1000
Acapulco eller Penelope, vilken av dessa är att föredra?

Jag antar att Penelope är bäst med tanke på att deras faciliteter är bättre med pool, bastu och utomhusgård?

Ja nu på sommaren är nog Penelope att föredra då den har en trädgård och utomhuspool.
Nackdelen är annars transporterna till Penelope, då det ligger i ett rent industriområde. Inga bussar kvällstid (efter 20.30), så då blir det taxi.

Annars är dessa båda klubbar väldigt lika varandra.
* samma typ av tjejer, både utseendemässigt och hög servicenivå,
* samma typ av klienter (äldre tyska tidigt och turkar sent),
* samma mat, som dessutom serveras på exakt samma tider
* samma typ av bastu,
* samma interiör som är i stort behov av renovering,
* ingen verkar städa på någon av klubbarna,
* samma priser - både inträde och service från tjejerna

Dock öppnar ACA kl. 10 och Penelope kl. 11
Citera
2026-08-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Ja nu på sommaren är nog Penelope att föredra då den har en trädgård och utomhuspool.
Nackdelen är annars transporterna till Penelope, då det ligger i ett rent industriområde. Inga bussar kvällstid (efter 20.30), så då blir det taxi.

* samma typ av bastu,

Två frågor:
Är inte ens rummen rena?
Varifrån/vart åker man lämpligen taxi till/från Penelope?
Citera
2026-08-01, 22:03
Medlem
DiktorMitHodens avatar
Citat:

Stora loungen är också luftkonditionerad och i behaglig temperatur om det skulle vara väldigt varmt.

Utomhusdelen på Aca Gold har ju inte heller någon skuggig del att njuta av dessvärre.

Så håller med dig om Penelope.

Citat:

* samma typ av bastu,

Här håller jag inte med dig då jag upplevde Penelope väldigt fräscht.
Visst att vissa soffor, speciellt på ovanvåningen var något slitna, men i övrigt vad klubben fräsch och hölls ren av personal som plockade skräp.
Dessutom har inte Penelope den genomträngande mögellukten som finns i duschen på Aca Gold.
Upplevde mer att Aca Gold inte hölls efter lika bra i loungedelen, men inte så att det kändes direkt sunkigt.

Samtidigt har jag ju absolut inte i närheten samma antal besök på endera klubb som du, så jag kanske hade tur med just mina besök 🤷‍♂️
Samt att jag hade varit på RTC-klubbarna innan, i jämförelse med dem är nästan allt i gott skick 😅

Citat:
Två frågor:
Är inte ens rummen rena?

I de olika rummen jag besökte på Penelope tyckte jag de var fräscha.
Inget ostädat, inget spill eller dyl. Kuddar i sängarna höjde också intrycket.

På Aca Gold var jag bara i rum 1 bägge gångerna.
Skräckparodisk misär på det rummet.
Citera
2026-08-02, 12:26
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Två frågor:
Är inte ens rummen rena?
Varifrån/vart åker man lämpligen taxi till/från Penelope?

Rummen är rena. Tjejerna städar rummen efter varje session.
Bästa rummen på ACA: "Apartment-rummen" nummer 18-22 (ovanför receptionen)

Men ingen städar i de allmänna utrymmena (toaletter, korridorer, mm.). Största bristen hos både Penelope och ACA. Samt att det inte finns någon riktig relaxavdelning inomhus.

Hotell i Castrop-Rauxal. Eller i Herne alternativt Bochum?
Senast redigerad av Arnold15 2026-08-02 kl. 12:30.
Citera
2026-08-02, 12:33
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiktorMitHoden
Stora loungen är också luftkonditionerad och i behaglig temperatur om det skulle vara väldigt varmt.

Utomhusdelen på Aca Gold har ju inte heller någon skuggig del att njuta av dessvärre.

Så håller med dig om Penelope.

Här håller jag inte med dig då jag upplevde Penelope väldigt fräscht.
Visst att vissa soffor, speciellt på ovanvåningen var något slitna, men i övrigt vad klubben fräsch och hölls ren av personal som plockade skräp.
Dessutom har inte Penelope den genomträngande mögellukten som finns i duschen på Aca Gold.
Upplevde mer att Aca Gold inte hölls efter lika bra i loungedelen, men inte så att det kändes direkt sunkigt.

Samtidigt har jag ju absolut inte i närheten samma antal besök på endera klubb som du, så jag kanske hade tur med just mina besök 🤷‍♂️
Samt att jag hade varit på RTC-klubbarna innan, i jämförelse med dem är nästan allt i gott skick 😅

I de olika rummen jag besökte på Penelope tyckte jag de var fräscha.
Inget ostädat, inget spill eller dyl. Kuddar i sängarna höjde också intrycket.

På Aca Gold var jag bara i rum 1 bägge gångerna.
Skräckparodisk misär på det rummet.

Stanna på dessa båda klubbar under en hel dag så får du se.
Toaletterna städas 1 gång per dag. Och då är det 50-100 manliga klienter under en dag.

Ja, det är någon som plockar undan muggar och handdukar på båda klubbarna. Men det kallar jag inte för att ”städa”. Golven behöver svabbas, toaletterna rengöras, borden i restaurangen torkas av, etc.
Åk till Mainhattan i Frankfurt, så kommer du få se på städning. Där svabbas golven i relaxavdelning och korridorer var tredje timme.

Apartment-rummen (rum 18-22) ovanför receptionen på ACA håller mycket hög standard.
Senast redigerad av Arnold15 2026-08-02 kl. 13:13.
Citera
2026-08-02, 13:46
Medlem
Citat:
...

Men ingen städar i de allmänna utrymmena (toaletter, korridorer, mm.). Största bristen hos både Penelope och ACA. Samt att det inte finns någon riktig relaxavdelning inomhus.

Hotell i Castrop-Rauxal. Eller i Herne alternativt Bochum?
Att just toaletterna inte städas är väl värst. Men å andra sidan blir de väl inte lika sunkiga som på en nattklubb med fulla besökare.

Jag såg att det finns schyssta hotell med gångavstånd till både Penelope och tåget. Tyvärr verkar dock inte värdeskåp vara standard här.
Citera
2026-08-03, 08:45
Medlem
Gjorde en litet besök på Acapulco. Det var 3 år sedan jag var där sist så ett kärt litet återbesök.

Som väntat så hade de flesta tjejer från den tiden försvunnit, kände igen 2-3 stycken. Överraskande så hade nivån på utseendet ökat på tjejerna rent generellt jämfört när jag var där. Jag kom ihåg att jag tänkte att en hel del av dessa tjejer hade samma utseendenivå som tjejerna på Sharks och hade klarat sig ganska bra där, utseendemässigt. I övrigt så var det precis som väntat: En klubb där tiden stannat och allt såg ut precis som det var förr.

En massa gamla gubbar som var stammisar och såg det mer som en vänskapsklubb med tjejerna. Pris fortfarande 50 euro och av de jag frågade så var inte längre någon som gjorde DFK "gratis" utan alla ville ha allt från 30 till 50 euro. En del tjejer lite mer pushiga än andra men de flesta tjejerna sitter vid sofforna och likt männen: ser dumme ut.

Som en ganska frekvent besökare på både Sharks och Aacapulco tidigare pga jobb är min åsikt denna: Det blir skittrist mellan sessionerna oavsett klubb. Givetvis är Sharks större och mer utrustad men är man frekvent återkommande besökare så blir tråkigt oavsett klubb. Träffade en amerikan på Sharks för inte längesedan, han hade åkt från L.A och sa "det är väldigt tråkigt här" när vi snackade.

Av sessionerna så var det som alltid hit or miss. 2 var miss, 1 var OK och 1 var faktiskt väldigt bra (snygg också).
Senast redigerad av Mynona1000 2026-08-03 kl. 08:50.
Citera
2026-08-03, 08:52
Medlem
Citat:
Rummen är rena. Tjejerna städar rummen efter varje session.

Städar och städar. Tar bort lakan som de lagt typ.

Citat:
Stanna på dessa båda klubbar under en hel dag så får du se.
Toaletterna städas 1 gång per dag. Och då är det 50-100 manliga klienter under en dag.

Ja, det är någon som plockar undan muggar och handdukar på båda klubbarna. Men det kallar jag inte för att ”städa”. Golven behöver svabbas, toaletterna rengöras, borden i restaurangen torkas av, etc.
Åk till Mainhattan i Frankfurt, så kommer du få se på städning. Där svabbas golven i relaxavdelning och korridorer var tredje timme.
.

Jo, men man får också lite vad man betalar för. Det är en liten klubb och de 1-2 städare de har går inte runt och städar hela tiden. Men de gör sitt bästa.

Mainhattan är väl ändå en klubb på nedåtgående. Är inte det en tidsfråga innan den går omkull pga knappt några tjejer alls? Vad gör de för att locka fler tjejer dit och med det öka antal manliga gäster?Det är väl dessutom 150/30 för OWO. 100 är basic med gummi och 50 plus för allt annat.

Sjuka priser för en så liten klubb.
Senast redigerad av Mynona1000 2026-08-03 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in