Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsmaskinisten
Den svenska lagen är i mitt personliga tycke mycket märklig. Det är fullt lagligt att sälja sex, till den nivån att vi har kvinnor som Anna Lidén som hyllas som hjältar i tidningarna när de stoltserar med att ha legat med 1600 män för pengar (källa:
https://sverigesradio.se/avsnitt/anna-salde-sex-till-1600-man-kalla-mig-en-hamndlysten-hora). Om en man däremot lägger fingrarna på en kvinna och ger henne ekonomiska förutsättningar att överleva så ska han skaka galler. Min åsikt är tydlig: antingen förbjuder man det helt, eller så legaliserar man det helt.
Trots detta hade jag aldrig själv velat köpa sex då jag lider av OCD och hypokondri, och därför är rädslan för könsjukdomar och andra påträngande tankar kring detta alldeles för stor. Däremot är ämnesområdet väldigt intressant, och jag är nyfiken på hur ni andra reflekterar kring detta.
Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex? Varför, eller varför inte?
Omröstning finns här för intresserade (Flashback låter mig inte skapa):
https://www.ferendum.com/sv/PID2226803PSD1051929673
Det är sällan sunt för en man att leva ett liv
helt utan sex. Åtminstone 1 av 100 svenskar uppfyller kriterierna för någon slags autismspektrumdiagnos inklusive HFA (det som förr kallades för Asperger).
Dessa människor har snudd på
INGET sexliv! Det kvittar om denne ser bra ut, har en naturlig charm och ej bär på HIV - det tycks slå slint på ett katastrofalt vis nästan varenda gång en man med samma "störning" som
Greta Thunberg vågar sig ut på krog eller något annat uteställe. Att de är oskulder fram tills typ 30 gör inte saken bättre.
Som ett led i att motverka nya terrordåd och övriga våldsdåd vilka tillskrivs dessa ilskna incelaspies med samma problematik som
John Ausonius,
Anders B Breivik och Örebroskytten
Rickard Andersson så bör man åtminstone fundera på om det inte vore bättre ur ett
folkhälsoperspektiv att legalisera en reglerad marknad för sådana som är ofrivilligt avskärmade från sin omgivning.
Annars väntar Örebro 2.0...