2026-07-18, 20:01
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Sexköpslagen bör skrivas om så att det bara är män som kan dömas. Sexköpslagen bör inte innefatta kvinnliga sexköpare. Skälet är att inga kvinnor verkar köpa sex och det är viktigt att markera mot det manliga könet. Dessutom skulle jag tycka väldigt synd om kvinnliga sexköpare om dom döms
Märkligt inlägg. Du vill markera mot manliga sexköpare, men tycker synd om kvinnliga sexköpare som åker dit?
Citera
2026-07-18, 20:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Sexköpslagen bör skrivas om så att det bara är män som kan dömas. Sexköpslagen bör inte innefatta kvinnliga sexköpare. Skälet är att inga kvinnor verkar köpa sex och det är viktigt att markera mot det manliga könet. Dessutom skulle jag tycka väldigt synd om kvinnliga sexköpare om dom döms
Du är helt rätt ute. Män som betalar för sex är djur. Med djuriska drifter. Kvinnor som åker till Gambia köper inte sex. De köper värme, kärlek och sensuallitet. Hela veckan de är där...
Citera
2026-07-19, 01:17
Medlem
Vi har ju sugerdating, vilket verkar vara helt lagligt så länge man inte kallar det prostitution.

Och det är ju helt ok att åka till Gambia och betala för någon fattig persons mat och kläder och få sex i utbyte, eller jag menar kärlek. Finns det en enda kvinna som åkt fast för det, Troligen inte, trots att det skrivits artiklar om det i tidningar med namn och bild. lol

Och varför ska det vara okej för tjejer/ kvinnor att sälja sex och sexuella tjänster? Det borde rimligtvis vara brottsprovokation om en tjej på t.ex. en videosex-sajt försöker få dig att betala för sexuella tjänster.

Det är en ganska konstig lag faktiskt, som har många problem. Det rimliga borde väll vara att det är lagligt att både köpa och sälja sex men olagligt att utnyttja någon.
Citera
2026-07-20, 22:28
Medlem
AboveTopSecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Den svenska lagen är i mitt personliga tycke mycket märklig. Det är fullt lagligt att sälja sex, till den nivån att vi har kvinnor som Anna Lidén som hyllas som hjältar i tidningarna när de stoltserar med att ha legat med 1600 män för pengar (källa: https://sverigesradio.se/avsnitt/anna-salde-sex-till-1600-man-kalla-mig-en-hamndlysten-hora). Om en man däremot lägger fingrarna på en kvinna och ger henne ekonomiska förutsättningar att överleva så ska han skaka galler. Min åsikt är tydlig: antingen förbjuder man det helt, eller så legaliserar man det helt.

Trots detta hade jag aldrig själv velat köpa sex då jag lider av OCD och hypokondri, och därför är rädslan för könsjukdomar och andra påträngande tankar kring detta alldeles för stor. Däremot är ämnesområdet väldigt intressant, och jag är nyfiken på hur ni andra reflekterar kring detta. Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex? Varför, eller varför inte?

Omröstning finns här för intresserade (Flashback låter mig inte skapa): https://www.ferendum.com/sv/PID2226803PSD1051929673

Det är sällan sunt för en man att leva ett liv helt utan sex. Åtminstone 1 av 100 svenskar uppfyller kriterierna för någon slags autismspektrumdiagnos inklusive HFA (det som förr kallades för Asperger).

Dessa människor har snudd på INGET sexliv! Det kvittar om denne ser bra ut, har en naturlig charm och ej bär på HIV - det tycks slå slint på ett katastrofalt vis nästan varenda gång en man med samma "störning" som Greta Thunberg vågar sig ut på krog eller något annat uteställe. Att de är oskulder fram tills typ 30 gör inte saken bättre.

Som ett led i att motverka nya terrordåd och övriga våldsdåd vilka tillskrivs dessa ilskna incelaspies med samma problematik som John Ausonius, Anders B Breivik och Örebroskytten Rickard Andersson så bör man åtminstone fundera på om det inte vore bättre ur ett folkhälsoperspektiv att legalisera en reglerad marknad för sådana som är ofrivilligt avskärmade från sin omgivning.

Annars väntar Örebro 2.0...
Citera
2026-07-22, 12:37
Medlem
Egentligen är jag för att avskaffa den och däremed göra det lagligt att köpa sex, jag är liberal så jag har inga problem med det.
Dock vill jag inte öppna upp marknaden heller för då riskerar incel män att vallfärda dit.
Jag tycker inte att man ska göra det för enkelt åt dom.
Det behövs även incel män för att det stora samhällshjulet ska snurra.
Citera
2026-08-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Egentligen är jag för att avskaffa den och däremed göra det lagligt att köpa sex, jag är liberal så jag har inga problem med det.
Dock vill jag inte öppna upp marknaden heller för då riskerar incel män att vallfärda dit.
Jag tycker inte att man ska göra det för enkelt åt dom.
Det behövs även incel män för att det stora samhällshjulet ska snurra.
Du kan inte vara liberal.
Dessutom taskigt att du ser det som ett behov med incelmän. Det är värre än personer som skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet.
Citera
2026-08-30, 17:35
Medlem
Det finns fördelar och nackdelar med lagen.
Jag tror en orsak varför det är inte tillåtet att köpa sex är för att män kan se varandra som konkurrenter.
Att det handlar om att det är fel att köpa för de själva skulle teoretiskt haft sex med kvinnan utan betalning och utan att kvinnan säljer sex.

Medan för kvinnor så kan de ta hänsyn till andras sexliv och även ha empati för kvinnor som säljer sex.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-08-30 kl. 17:38. Anledning: Uppdate
Citera
2026-08-30, 17:36
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Ja! Antingen det eller att göra det olagligt att även sälja.
Jämlikhet är inte alltid så viktigt, uppenbarligen
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-08-30 kl. 17:39.
Citera
2026-08-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Du kan inte vara liberal.
Dessutom taskigt att du ser det som ett behov med incelmän. Det är värre än personer som skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet.

Sex är ingen rättighet, punkt slut!
Runka är en rättighet, så kör på tills skinnflöjten skaver!
Citera
2026-08-30, 18:05
Medlem
Citat:
Sex är ingen rättighet, punkt slut!
Runka är en rättighet, så kör på tills skinnflöjten skaver!
Skitsnack.
Det är ingen rättighet med att incel skulle behövas för samhället.
Det finns ingen rättighet till att prostitution ska finnas men incelmän ska inte köpa sex
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-08-30 kl. 18:07. Anledning: Uppdatering
Citera
2026-08-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Skitsnack.
Det är ingen rättighet med att incel skulle behövas för samhället

Finns väl hur många skitjobb som helst som en sönderrunkade incelmän kan utföra!
Dom är säkert jättebra på många saker, dock inte att knulla!
Citera
2026-08-30, 18:10
Medlem
Citat:
Finns väl hur många skitjobb som helst som en sönderrunkade incelmän kan utföra!
Dom är säkert jättebra på många saker, dock inte att knulla!
Det är konstigt att du tycker jobben ska handla om hur någons sexliv ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in