2025-03-07, 20:37
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Polisen griper mellan 200-700 sexköpare om året. Men hur många sexköp upptäcks aldrig? 1 miljon eller fler? Sexhandeln fortsätter väl som vanligt trots sexköpslagen verkar det. Tandlös lag verkar det som. Bör nog avskaffas
Aftonbladet rapporterar i en artikel från februari att det har skett ett enda åtal om trafficking på tre år. Polisen har varit tvungen att prioritera ner sitt arbete mot människohandel och istället rikta fokus mot att bekämpa gängvåldet.

Om polisen inte ens lyckats få tag på hallickarna som tvingar in tjejerna i prostitutionen då kan man utgå ifrån att de får tag på väldigt få sexköpare uppskattningsvis mindre än 5 %. Jag drar slutsatsen att den svenska sexköpslagen har misslyckats kapitalt.

Skrota den här morallagen och lägg resurserna istället på att bekämpa rån, gängkriminalitet, skjutningar och mord som är mycket viktigare brott att prioritera än att slösa enorma resurser på att jaga enskilda sexköpare.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AvqW73/ett-enda-atal-om-trafficking-pa-tre-ar
Citera
2025-03-19, 11:33
Medlem
WordWarriors avatar
Epilog:

När sexköpslagen infördes 1999 så upplevde jag tydligt att det rent symboliskt var en stort steg i totalitär riktning. Staten klev på allvar in i samtyckande och vuxna människors sovrum med sina moraliska pekpinnar. Där och då dog rätten till privatliv. Jag och åtskilliga andra har under många år, och på olika sätt, försökt få till en förändring, men det har varit för döva öron. Media tar inte upp frågan på ett neutralt sätt, och politiken är fientlig mot evidensbaserade diskussioner, för de är medvetna om att de aldrig kan vinna en sådan diskussion. Det är feminist-marxistisk ideologi, och egenintresset, som gäller, alla andra stängs ute.

Själv trodde jag vansinnet skulle mattas av, men det har blivit mycket värre, och vad ni kanske inte reflekterat över är att det är väldigt svårt att överhuvudtaget ha lagliga heterosexuella relationer i Sverige som man, även utan att betala. Inte bara att det att det är svårt eller omöjligt för många män att finna en partner (vilket det är), utan även när man har en kvinnlig sexualpartner så är det behäftat med betydande risker. Detta är inte "by accident", det är "by design". Män har ständigt bilan över sitt huvud i sängkammaren, och rättvisa ska vi inte ens drömma om i våra feministiska domstolar. Kriminalisering har strypt den fria heterosexualiteten allt mer. Undrar ni fortfarade varför barnafödandet faller som en sten? Det är också "by design" för övrigt.

Eftersom Sverige även på många andra områden, exempelvis gällande den alltmer inskränkta yttrandefriheten och massövervakningen, den importerade kriminaliteten, den sönderfallande infrastrukturen, blivit en totalitär och dessutom djupt dysfunktionell stat, som stämplar meningsmotståndare som främmande agenter, så måste ni förstå att förändring på demokratisk väg är omöjlig. Vi lever i en anarkotyrannisk failed state. Samma sak kan sägas om större delen av EU, som nu också snabbt avindustrialiseras med kraftigt stigande arbetslöshet som följd.

Ni som kan lämna landet för något bättre, gör det. Ni som inte kan, sluta vara lojala. Låt inte Sverige räkna med er när det blåser kallt. Eftersom vi har ett av världens mest inkompetenta och korrumperade etablissemang, så kommer pengarna en dag att ta slut, och då blir det förhoppningsvis räfst och rättarting. Jag hoppas att en del av oss, även jag, får uppleva den dagen under vår livstid. Detta land går en mycket mörk framtid till mötes, det är därför politikerna och media är desperata. De vet om detta. Under tiden: krök inte rygg. Var inte lojala mot ett etablissemang som svikit er på så många plan. Håll er till sanningen, den vinner i långa loppet. En dag skipas rättvisa mot förtryckarna! Sköt om er!
Senast redigerad av WordWarrior 2025-03-19 kl. 11:55.
Citera
2025-03-19, 19:48
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Epilog:

När sexköpslagen infördes 1999 så upplevde jag tydligt att det rent symboliskt var en stort steg i totalitär riktning. Staten klev på allvar in i samtyckande och vuxna människors sovrum med sina moraliska pekpinnar. Där och då dog rätten till privatliv. Jag och åtskilliga andra har under många år, och på olika sätt, försökt få till en förändring, men det har varit för döva öron. Media tar inte upp frågan på ett neutralt sätt, och politiken är fientlig mot evidensbaserade diskussioner, för de är medvetna om att de aldrig kan vinna en sådan diskussion. Det är feminist-marxistisk ideologi, och egenintresset, som gäller, alla andra stängs ute.

Själv trodde jag vansinnet skulle mattas av, men det har blivit mycket värre, och vad ni kanske inte reflekterat över är att det är väldigt svårt att överhuvudtaget ha lagliga heterosexuella relationer i Sverige som man, även utan att betala. Inte bara att det att det är svårt eller omöjligt för många män att finna en partner (vilket det är), utan även när man har en kvinnlig sexualpartner så är det behäftat med betydande risker. Detta är inte "by accident", det är "by design". Män har ständigt bilan över sitt huvud i sängkammaren, och rättvisa ska vi inte ens drömma om i våra feministiska domstolar. Kriminalisering har strypt den fria heterosexualiteten allt mer. Undrar ni fortfarade varför barnafödandet faller som en sten? Det är också "by design" för övrigt.

Eftersom Sverige även på många andra områden, exempelvis gällande den alltmer inskränkta yttrandefriheten och massövervakningen, den importerade kriminaliteten, den sönderfallande infrastrukturen, blivit en totalitär och dessutom djupt dysfunktionell stat, som stämplar meningsmotståndare som främmande agenter, så måste ni förstå att förändring på demokratisk väg är omöjlig. Vi lever i en anarkotyrannisk failed state. Samma sak kan sägas om större delen av EU, som nu också snabbt avindustrialiseras med kraftigt stigande arbetslöshet som följd.

Ni som kan lämna landet för något bättre, gör det. Ni som inte kan, sluta vara lojala. Låt inte Sverige räkna med er när det blåser kallt. Eftersom vi har ett av världens mest inkompetenta och korrumperade etablissemang, så kommer pengarna en dag att ta slut, och då blir det förhoppningsvis räfst och rättarting. Jag hoppas att en del av oss, även jag, får uppleva den dagen under vår livstid. Detta land går en mycket mörk framtid till mötes, det är därför politikerna och media är desperata. De vet om detta. Under tiden: krök inte rygg. Var inte lojala mot ett etablissemang som svikit er på så många plan. Håll er till sanningen, den vinner i långa loppet. En dag skipas rättvisa mot förtryckarna! Sköt om er!
Jag gillar verkligen ditt sätt att uttrycka dej.
Jag är verkligen jättenyfiken på vem du verkligen är, men har mina aningar. Hur som så fortsätt med det du gör och det är förbannat bra att någon dryftar sanningen i detta förbannade mähä samhälle👍
Citera
2025-03-20, 04:17
Medlem
Köp av sexuell tjänst är ett brott i Sverige. Befängt och sexköpslagen påminner om lagar mot otrohet och mot homosexualitet. En lag som kriminaliserar ett frivilligt sexuellt umgänge mellan myndiga ter sig olaglig i sig. Det innebär att riksdagen också skulle ha rätt att stifta en lag mot otrohet för gifta människor. Jag har läst lite överallt och det har framförts att sexköpslagen strider mot samtyckeslagen. Ingen tar upp tex att Dermot Clemenger inte brutit mot samtyckeslagen, om han skulle gjort det hade han varit åtalad för annat än sexköp, utan förföljs att svenska staten pga en sexuell morallag. Jag tycker lagarna borde prövas mot varandra, som vissa har skrivit, vilken lag har förtur, sexköpslagen eller samtyckeslagen. Clemenger har inte brutit mot samtyckeslagen och det bör ha förtur framför sexköpslagen
Citera
2025-03-22, 15:52
Medlem
Lag eller inte lag, Det skiter dom flesta i , vill man knulla så vill man
Citera
2025-03-22, 17:00
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Skulle det bli olagligt att sälja sex skulle ytters få fortsätta sälja sex. Men med en feminist regering har ju kvinnor alltid rätt. Med det sagt tycker jag vi lever i en polisstat där allt är olagligt. När politikerna saknar kunskap om ett område så dom gör det olaglig och lämnar över det till polisen. Polisen i sin tur är överlyckliga. Det är lätta brott att lösa vilket höjer statistiken för avklarade brott. Problemet är att det är så många områden politikerna i Sverige inte har någon kunskap om. Det enda dom gör är snackar och snackar, sedan händer ingenting.
Citera
2025-03-22, 18:15
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Skulle det bli olagligt att sälja sex skulle ytters få fortsätta sälja sex. Men med en feminist regering har ju kvinnor alltid rätt. Med det sagt tycker jag vi lever i en polisstat där allt är olagligt. När politikerna saknar kunskap om ett område så dom gör det olaglig och lämnar över det till polisen. Polisen i sin tur är överlyckliga. Det är lätta brott att lösa vilket höjer statistiken för avklarade brott. Problemet är att det är så många områden politikerna i Sverige inte har någon kunskap om. Det enda dom gör är snackar och snackar, sedan händer ingenting.
Jooo, " dom sitter ner" bara en sådan sak😄Mupp upphöjt i 2
Citera
2025-03-22, 18:18
Medlem
Antingen så gör man det olagligt att både sälja och köpa, eller så gör man det lagligt att både sälja och köpa.

För mig spelar det ingen roll eftersom jag är ganska lite intresserad av att knulla någon smutsig kvinna med kondom på. Det är varken skönt eller särskilt givande.
Citera
2025-03-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potthole
Lag eller inte lag, Det skiter dom flesta i , vill man knulla så vill man
Håller med. Det kommer alltid att finnas någon som vill betala för sex (t.ex. för att bli av med oskulden) och det kommer alltid att finnas någon som vill tjäna pengar genom att sälja sexuella tjänster.
Sexköpslagens förespråkare kommer aldrig att uppnå sitt mål.
Citera
2025-03-22, 20:12
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Epilog:

Väldigt bra skrivet. Den svenska vänstern är ju helt sjuk med sina feminist-marxistiska sexuallagar som berövar den vuxna individens rätt till få leva ut sin sexualitet i anonymitet samt respekten för den vuxna individens sexuella integritet och självbestämmande. Det är väldigt allvarligt att den svenska staten stiftar lagar som begränsar vuxna individers sexualitet genom att införa lagar som fråntar vuxna individers rätt till att göra vad de vill med sina kroppar.

Problemet i Sverige är att ni har en mycket svag höger som inte vågar stå emot vänstern genom att försvara den vuxna individens rätt till få leva ett hälsosamt sexualliv i anonymitet samt som propagerar för grundläggande frihet- och rättigheter i sexuallivet. Det är oroväckande att ett land som Sverige som säger sig att kämpa för demokrati och mänskliga rättigheter i omvärlden frångår den här principen på hemmaplan vad gäller sexuallivet.

I länder där det finns en stark högerkonservativ etablissemang drivs inga sexualfientliga lagar igenom eftersom de lyckas skapa en bred opinion mot vänsterns antidemokratiska sexuallagar. Lyckligtvis är de flesta länderna i Europa idag starkt präglade av högerkonservativa värderingar vilket innebär att det blir mycket svårt att exportera den svenska lagstiftingen till dessa länder. Vi får trösta oss med att väldigt många länder i Europa är emot den svenska sexköpslagen. Senaste landet som införde en sexköpslag var Frankrike år 2016.

Sedan år 2016 har varje land i Europa avvisat den svenska sexköpslagen i sina nationella parlament. I fjol avvisade det spanska parlamentet ett sexköpsförbud som fördes fram av den spanska premiärministern Pedro Sánchez från regeringspartiet PSOE (socialdemokrater). 184 ledamöter röstade nej, 122 röstade ja och 36 avstod.

Källa: Spain's Government Fails in Attempt to Recriminalize, 'Abolish' Sex Work (May 21, 2024) https://www.xbiz.com/news/281708/spains-government-fails-in-attempt-to-recriminalize-abolish-sex-work
Citera
2025-03-22, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Du uppfattade det nog fel, det var inget hon var stolt över utan hon var pissed över att så många ville köpa henne när det var tydligt att hon var nedknarkad. Även sur över de där sexfesterna med gubbar som utan problem satte på den där unga osäkra tjejen som inte visste vad hon hamnat i. Men för att besvara frågan, nej har svårt att se hur legalisering av sexköp skulle förbättra samhället.
Men försäljning av det förbättrar det?
Citera
2025-03-23, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunstgnagg
Märks att du aldrig tagit en enda högskolepoäng då det mest basala som krävs är att vara källkritisk. Vem äldre än 12 år använder Wikipedia som källa? Trovärdigt din åsna.
Citera gärna Wikipedia länken i mitt inlägg du svara på hära?
Låt mig hjälpa till, det finns ingen

Sedan hahah, ännu fler logiska felslut av största slag! Verkligen toppsvar du fick till

Borde svarat på mitt andra inlägg, så hade du inte framstått som en lögnare åtminstone..
Wikipedia?
"Ursprungligen postat av LupesVulpus
Sedan har vi förstås https://www.medicalnewstoday.com/art...rogate-therapy
https://www.webmd.com/sex/what-is-sexual-surrogacy

Förklara gärna hur sex surrogater utnyttjas, o behöver tvångvård..

Sedan?
Fint att du bad om exempel, men sen flyttar målet bokstavligen direkt. Skön teknik..
Väldigt ärligt o god tro, verkligen.
Definitionsmässigt "inte ett logiskt felslut, eller hur?
"
Var?
Var länkade jag Wikipedia här?
Hmmm

Sedan finns det noll problem med de wiki artiklar jag må ha postat i annan kommentar än den du svara på. Högskolepoäng?
Som om det varit nåt att hänga i julgranen de sista?
70 åren eller nåt, kom tillbaka när utbildningsväsendet INTE är i toaletten Sherlock🤣
Senast redigerad av LupesVulpus 2025-03-23 kl. 04:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in