2026-03-22, 22:25
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Problemet är hur mycket bryr sig kunderna om det är påtvingat eller inte?

Om det är uppenbart påtvingat kan jag garantera dig att 90% av kunderna kommer att bry sig.

Gå inte på Statlig propaganda att all sexhandel är smutsig och genomförs av maktbekräftelsebehov. Det precis den sortens nonsens som nuvarande Politisk och medial ideologisk "normalisering" leder till, och som blir så skadlig för sexsäljare.
Citera
2026-03-22, 22:29
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Tänker som så att finns det ett stort legalt utbud så kommer det inte vara värt att hålla någon i slaveri. Det finns massor med jobb som kräver så låg kompetensnivå att de de facto skulle kunna utföras av en slav. Men detta sker ändå inte eftersom det är så mycket enklare att ha frivillig personal. Det är först när något ändå är illegalt som det kan vara en enklare eller mer lönsam väg att tvinga människor.

Här är också en mycket bra poäng. Polisen gnäller ideligen över hur de har för lite resurser. Samtidigt skulle en laglig frivillig marknad göra så mycket mer än Polisen någonsin kan göra, för att minska förekomsten av påtvingad prostitution.
Citera
2026-03-23, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Om det är uppenbart påtvingat kan jag garantera dig att 90% av kunderna kommer att bry sig.

Gå inte på Statlig propaganda att all sexhandel är smutsig och genomförs av maktbekräftelsebehov. Det precis den sortens nonsens som nuvarande Politisk och medial ideologisk "normalisering" leder till, och som blir så skadlig för sexsäljare.

Man har ju målat ut sexköpare som hänsynslösa monster som tar vad som helst. Men jag har ingen inblick alls men det är det som propagandan gör reklam för.
Citera
2026-03-23, 19:16
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Man har ju målat ut sexköpare som hänsynslösa monster som tar vad som helst. Men jag har ingen inblick alls men det är det som propagandan gör reklam för.

Det är av nödvändiget falska påståenden. Hade det varit så hade de inte haft sexköpslagen, då hade de kunna fälla köparna med andra existerande lagar.

Eller med andra ord, de ljuger som hästar travar.
Citera
2026-03-25, 00:19
Medlem
Babeusers avatar
Det borde vara rutavdrag på köp av sexuella tjänster. Bordeller borde vara tillåtna. Öppet, ärligt och härligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Den svenska lagen är i mitt personliga tycke mycket märklig. Det är fullt lagligt att sälja sex, till den nivån att vi har kvinnor som Anna Lidén som hyllas som hjältar i tidningarna när de stoltserar med att ha legat med 1600 män för pengar (källa: https://sverigesradio.se/avsnitt/anna-salde-sex-till-1600-man-kalla-mig-en-hamndlysten-hora). Om en man däremot lägger fingrarna på en kvinna och ger henne ekonomiska förutsättningar att överleva så ska han skaka galler. Min åsikt är tydlig: antingen förbjuder man det helt, eller så legaliserar man det helt.

Trots detta hade jag aldrig själv velat köpa sex då jag lider av OCD och hypokondri, och därför är rädslan för könsjukdomar och andra påträngande tankar kring detta alldeles för stor. Däremot är ämnesområdet väldigt intressant, och jag är nyfiken på hur ni andra reflekterar kring detta. Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex? Varför, eller varför inte?

Omröstning finns här för intresserade (Flashback låter mig inte skapa): https://www.ferendum.com/sv/PID2226803PSD1051929673
Citera
2026-03-31, 23:15
Medlem
Sexköparna bryter inte mot samtyckeslagen, om dom gjorde det skulle dom dömas för mer än sexköp. Tveksam lag men förståelig när det gäller människohandel och förortsbordeller. Där bör den användas annars blir det för mycket intrång i privatlivet. Lagen bör därför skrivas om
Citera
2026-04-08, 00:29
Medlem
SarahNightOwls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost01x
Håller med, du hade fått ännu mer kunder ifall den inte fanns

Antagligen, men det hade också blivit avsevärt mycket säkrare för oss säljare.
Citera
2026-04-17, 19:18
Medlem
Bystskuggas avatar
Mohamsson, Partiledare för Sverige "Liberala" parti, failar ett Liberalt litmus test.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/mohamsson-om-melins-snoppmassage-pandoras-ask/

Såklart handlar det om den SVenska ängslan inför möjligt sexköp, p.g.a. den hatfyllda indoktrinering som alltid fört runt det.

Oh, det låter som något som måsta tas upp i riksdagsgruppmötet.
Som partiledare för Sveriges "Liberala" parti är det inte en fråga för mig.
Det öppnar en Pandoras ask liksom.

Förbjudet för Liberala politiker att säga något som ens kan andas möjligheten av positivitet kring sexköp och massage.
Citera
2026-05-01, 14:48
Medlem
Det vore tacksamt om rättsväsendet redovisade kostnaden för skattebetalarna för att utreda dessa offerlösa brott. Med polis, åklagare, försvar, domstol och övrigt, uppgår ett ärende säkert till 100.000 kronor.

Dessa resurser borde naturligtvis lagts på att bekämpa den organiserade brottsligheten och deras främsta inkomstkälla, narkotikahandeln, som omsätter miljarder kronor per år. Istället läggs resurserna på efterblivna morallagar, i ett upplyst land som Sverige, där en klick radikalfeminister inbillat sig att de besitter moralisk auktoritet och kan berätta för vuxna människor om rätt och fel.

Detta samtidigt som FN genom WHO och UNAIDS uppmanat sina medlemsländer att avkriminalisera sexarbete och Amnesty International och Human Rights Watch, kritiserat den svenska sexköpslagen för att inte skydda sexarbetares mänskliga rättigheter.

Man får skämmas!
Citera
2026-07-16, 22:54
Medlem
Sexköpslagen bör skrivas om så att det bara är män som kan dömas. Sexköpslagen bör inte innefatta kvinnliga sexköpare. Skälet är att inga kvinnor verkar köpa sex och det är viktigt att markera mot det manliga könet. Dessutom skulle jag tycka väldigt synd om kvinnliga sexköpare om dom döms
Citera
2026-07-17, 16:57
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Nej, Sveriges lagstiftning på området är bästa möjliga i hela världen.
Tja, det är kanske åtminstone det är min dåliga? Legalisera prostitution är ingen bra idé eftersom det förmodligen skulle leda till att man fick stora modeller ungefär som man har i Tyskland och det tror jag är ingenting som folk i Sverige vill ha. Och det argumentet räcker egentligen för att lagstifta mot prostitution eller hur det från filosofisk synvinkel kan vara lite märkligt med brott som inte har några egentliga brottsoffer. Däremot finns det ju en del att fundera på och det är det att det hela tiden sker straffskärpningar, och att polisen åtminstone stundtals arbetar på ett rätt märkligt sätt min åsikt att både lagstiftningen och polisarbetet bör gå ut på att hålla prostitutionen så liten som möjligt och framför allt så lite synlig som möjligt
Citera
2026-07-18, 06:00
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Sexköpslagen bör skrivas om så att det bara är män som kan dömas. Sexköpslagen bör inte innefatta kvinnliga sexköpare. Skälet är att inga kvinnor verkar köpa sex och det är viktigt att markera mot det manliga könet. Dessutom skulle jag tycka väldigt synd om kvinnliga sexköpare om dom döms
Fast döms det några kvinnliga sexköpare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in