2026-08-30, 14:29
Medlem
SaboMuggades avatar
Angående den tjejen som sa att Socialdemokraterna styrde med en borglig budget.
(Debattör nummer två)

Kan väl inte bara vara jag som tycker synd om henne? och skuldbelägger Grön Ungdom (om hon är med där) för det att göra henne till åtlöje? Tillika rätt slaskigt av Studio3 att bjuda in henne igen.

Hon mår uppenbarligen inte bra och är ju en politisk
analfabet.... Och nej det är inte det bästa de kunde hitta.

Man märker ju att Allard förstår han pratar med en svagbegåvad fjortis och tycker det är lite genant.
Senast redigerad av SaboMuggade 2026-08-30 kl. 14:32.
Citera
2026-08-30, 14:31
Medlem
tobbeskinheads avatar
Som väntat är Allard skrikig och gapig. När han får frågan av snubben i slutet om han kan backa upp sina påståenden så blir han istället irriterad och går till personangrepp.

Kan tänka mig att Allard kan imponera på tonåringar utan särskilt mycket livserfarenhet och kritiskt tänkande, men i övrigt lär han få svårt att locka till sig några större mängder röster.
Citera
2026-08-30, 14:50
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Du är fri att uppskatta hans politik, men det är ett jävla trams att kalla den "det sunda förnuftens anskte" att låta ens tiktokansvarige stå och filma i kommunfullmäktige medan man står och skriker idiot och fegis till en annan ledamot, kalla en tredje för jävla tjockis,

Jag antar att du noterat hur ÖP och Allard blir behandlade av övriga politiker i Örebro? För mig, personligen, är det svårt att se hur han orkar vara så vettig som han faktiskt är i ljuset av den korruption, det mygel och den infantila politik de tvingas försöka mota i grind.

Citat:
sitta och tjöta om kaosbabbar hit och batikkärringar dit,

Du har alltså inte noterat att de senaste 30 årens invandring lett till en hel del politiska, ekonomiska och sociala problem i Sverige? Inte heller har du, alltså, noterat vilka som ställer till med problemen och vilka som curlar fram problempersonerna under sin uppväxt och vuxenliv?

Det är klart att det kan vara jobbigt att höra ord som "kaosbabbar" om man är känslig, det förstår jag också. Frågan är vad du skulle kalla mannen i det här klippet istället, exempelvis:

https://www.youtube.com/shorts/eaZbmUHdWHA

Citat:
vara hundra procent bestämd att "stänga gränsen" utan att presentera någon som helst konkret plan för hur detta ska gå till,

Vi gjorde det senast under epidemin. Norge gör det mer eller mindre för jämnan. Menar du, på fullt allvar, att du inte förstår hur det går till, eller för den sakens skull inte tror att det är möjligt?

Citat:
och svära som att man är en tonårig WoW-streamer när man egentligen är en 30+ kommunpolitiker som lever gott på 67k i månaden av skattebetalarnas pengar.

Han pratar som folket pratar. Återigen kan jag förstå att det är jobbigt när man som del av valmanskåren eller politikerklägget måste få höra sanningen om vad man ställt till med med sina aningslösa och naiva röster och politik, men jag tycker nog personligen att det är värre att t.ex. låta dömda sexualbrottslingar ta hand om våra äldre, eller låta gängkriminella avlönas med skattepengar för att "vara föredömen för unga i utanförskapsområden" än att någon säger jävlar, fan eller skit.

Men det är ju bara jag.
Citera
2026-08-30, 14:51
Medlem
SkogsKonungs avatar
Allard är total jubelidiot och tyvärr en ganska farlig sådan. Jag har inte träffat karln personligen men har gemensamma bekanta som kände honom redan under hans tid i ung vänster och jisses, han är som en bråkig tonåring fortfarande.

Problemet är att han kommer med förslag som är helt rimliga ibland. Ta t.ex fri tandvård. Där kan man tycka olika men grunden är det ju en helt rimlig politisk åsikt.

Men sen kommer totalt hjärndöda förslag. Noll skatt på bränsle och el. Men grattis. Det är liksom helt omöjligt genom att vi är med i EU. Och lämna EU funkade ju så otroligt bra för britterna...

Han blandar och ger och kan klippa ut snabba tik-tok-klipp där han "äger" andra partier. Han verkar vara otroligt populär bland unga killar. Hans clickbait funkar ju tyvärr på deras icke färdigt utvecklade hjärnor. Inte så konstigt men frågan är hur dessa killar skulle trivas när hans pipa riktas mot dem. För tillslut kommer hans totala hänsynslösa retorik riktas mot något som de tycker om. Så är det ofta med facistoida karaktärer. Det är kul så länge man håller med.

Fy fasen om han kommer in i riksdagen. Hur mycket jag än ogillar många riksdagspolitiker så agerar de ändå värdigt. Allard i riksdagen vore en svensk Trump eller Musk och nej tack till det.
Citera
2026-08-30, 14:54
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Allard är total jubelidiot och tyvärr en ganska farlig sådan. Jag har inte träffat karln personligen men har gemensamma bekanta som kände honom redan under hans tid i ung vänster och jisses, han är som en bråkig tonåring fortfarande.

Problemet är att han kommer med förslag som är helt rimliga ibland. Ta t.ex fri tandvård. Där kan man tycka olika men grunden är det ju en helt rimlig politisk åsikt.

Men sen kommer totalt hjärndöda förslag. Noll skatt på bränsle och el. Men grattis. Det är liksom helt omöjligt genom att vi är med i EU. Och lämna EU funkade ju så otroligt bra för britterna...

Han blandar och ger och kan klippa ut snabba tik-tok-klipp där han "äger" andra partier. Han verkar vara otroligt populär bland unga killar. Hans clickbait funkar ju tyvärr på deras icke färdigt utvecklade hjärnor. Inte så konstigt men frågan är hur dessa killar skulle trivas när hans pipa riktas mot dem. För tillslut kommer hans totala hänsynslösa retorik riktas mot något som de tycker om. Så är det ofta med facistoida karaktärer. Det är kul så länge man håller med.

Fy fasen om han kommer in i riksdagen. Hur mycket jag än ogillar många riksdagspolitiker så agerar de ändå värdigt. Allard i riksdagen vore en svensk Trump eller Musk och nej tack till det.

Håller med, bättre vi röstar in en muslimsk troende statsminister för det verkar övriga i riksdagen eftersöka. Sen har du ditt sharia snart.
Islam har blivit normaliserat och svenskheten sitter i passet.
Citera
2026-08-30, 14:56
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Allard är en sjukt ohederlig debattör som ständigt tillskriver sina motståndare åsikter de inte har och knappt låter sina motdebattörer komma till tals.
Citera
2026-08-30, 14:57
Medlem
Korv-Bajss avatar
Har jag fattat det här rätt?

• Klimatförändring = Dåligt
  • Klimatomställning = Bra
Är inte en Klimatomställning en Klimatförändring?

Eller betyder Klimatomställning att vi ska behålla det klimat vi har nu?

Är klimatet bra nu?

Var det bättre eller sämre innan?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2026-08-30 kl. 15:06.
Citera
2026-08-30, 15:00
Medlem
Citat:
Fy fasen om han kommer in i riksdagen. Hur mycket jag än ogillar många riksdagspolitiker så agerar de ändå värdigt.

Du uppvisar typiska, svenska konflikträdslan: det viktiga för dig är inte att saker blir gjorda, eller att det förekommer bra argument i debatterna, utan att man håller en god, snäll, lugn ton.

Hur tycker du att den goda tonen i riksdagen har fungerat hittills? Inga mord, skjutningar, våldtäkter och pissrån i landet, tack vare att dina kära, välbetalda riksdagsledamöter håller en fin, artig ton?

Slavmentalitet.
Citera
2026-08-30, 15:05
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Det bör knappast förvåna någon att Allard aldrig haft ett vanligt jobb, utan bara varit politiker hela sitt liv. Det vore intressant att se hur han hade klarat sig ute i produktionen.

För en fördummad TikTok-generation som vill ha snabba lösningar och enkla budskap så är han perfekt.
Citera
2026-08-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
ja jag har aldrig sätt en kvinna föra en sak diskussion dom bemöter aldrig ett argument med kritisk lösning.
allt är bara "Män är incels" eller alla är autister.
kvinnor är mer nazister än nazister när alla argument baserar sig på eugenics och sparka neråt mot underprivilegerade.
kvinnor är mentalt handikappade att bara begå ad hominem

Jag är kvinna. Räknade du in mig i det här då? 😂
Citera
2026-08-30, 15:07
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Håller med, bättre vi röstar in en muslimsk troende statsminister för det verkar övriga i riksdagen eftersöka. Sen har du ditt sharia snart.
Islam har blivit normaliserat och svenskheten sitter i passet.

Exakt det här formen av tänk som Allars jobbar med. Det är liksom antingen eller, svart eller vitt. Det finns inga mellanting.

Och även konfliktsökande.
Citera
2026-08-30, 15:08
Medlem
Citat:

Vad det här med män används som skällsord av vänstern. Jag är kvinna och har sett en hel del positiva kommentarer från kvinnor om ÖP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in