Citat:
Ursprungligen postat av
Figzy
Jag ser också Annas ögon i farsan där.
Innerst inne tror jag nog att Anna ändå bär på förakt för båda sina föräldrar - Faderns frånvaro och mammans övertalning om att Anna minsann var menad som en popstjärna.
Men den insikten skulle Anna aldrig våga visa, hon skulle inte klara av upplevelsen av förödmjukelse även fast det inte var hennes fel. Så därför upprätthåller hon denna fasad om hur oklanderliga hennes föräldrar var.
Det är väl rätt uppenbart att hon söker sin pappa i Roberta. Det var tvunget att bli en spanjor oavsett om han var lite efterbliven. En butikskontrollant var ju lätt för Anna att uppgradera till PT och Body guard. Det trodde han ju själv ett tag. Kanske var det hans pojkdröm som inte riktigt nådde hela vägen fram. I likhet med Annas egen karriär.
ABC var ju dagispop och när hon blev vuxen blev skorna för stora. Moster krökade väl ihjäl sig och jag vet inte om morsan var likadan. Hon var väl en sån finsk städerska som tog chansen med en tjusig spanjack på semestern. Röker gula blend under fläkten i köket och snor dotterns gage för att köra leopardmönstrade klänningar till sig själv.
Annas karriär hade kanske varit något om hon bytt ut morsan som manager mot ett proffs? Men Bert Karlsson visste väl hur man hanterar finska kärringar. Han skrattade hela vägen till banken.
Att farsan var en gift spanjor som fördörde morsan är alldeles för billig och vulgär för Annas höga moral och etiska riktlinjer. Den sanninen kommer hon aldrig erkänna för sig själv.