2026-08-30, 09:25
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
När Amerikanska ambassaden nu avråder sina medborgare från att besöka Ukraina - då vet man att kriget blivit fullskaligt.
Det tog Putin fyra år innan han tog av silkesvantarna.
Ryssland har nu börjat bomba Ukraina på ungefär samma sätt som jänkarna gjorde mot Irak 2003.
Ukraina som inte har något luftförsvar värt namnet längre och Nato har inget mer över.
Även om de skulle ha det upptäcks lagren snabbt av rysk underrättelsetjänst och sedan blir det destruerat iallafall. Som vapenlagret med Flamingos som flög i luften nyligen - placerade mitt i ett bostadsområde 💀
Men nafotrollen babblar på som vanligt som Bagdad Bob gjorde.
Alexander Mercouris förklarar läget
https://youtu.be/yvtp2whY5nA?si=ZlawHXGVVEPwbH4R

Japp så är det nog att Ryssland fått "klartecken" om Ukraina, mot att de inte blandar sig i mellanöstern eller stökar till det i de nya annekterade oljefälten i Venezuela.
Citera
2026-08-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazarusHeart
Varför tror du att det finns förslag om att mobilisera kvinnor in i armén just nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ser att du fortfarande fantiserar ihop saker.

Nej, det finns inget förslag om att mobilisera kvinnor. Kellogg fick frågan i en jävla intervju om han tycker att kvinnor ska kunna mobiliseras i Ukraina och eftersom både hans fru och dotter tjänstgör i militären så tycker Kellogg inte att det är konstigt. "Kvinnor slåss lika bra som män".

Men helt plötsligt får vissa helveten för sig att de ska mobilisera kvinnor. Man blir så trött på ert jävla ljugande.

PS det tjänstgör redan 75000 kvinnor i Ukrainska armén.

Jag pratar om förslaget. Varför tror du Kellogg kom med förslaget att mobilisera kvinnor? Tycker du att det är ett bra förslag med tanke på hur den ukrainska befolkningen uramas? Det föds allt för få barn i Ukraina, men dör alldeles för mycket människor. Kanske tur att Kellogg numera inte har så mycket att säga till om, eller hur?
Citera
2026-08-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Japp så är det nog att Ryssland fått "klartecken" om Ukraina, mot att de inte blandar sig i mellanöstern eller stökar till det i de nya annekterade oljefälten i Venezuela.
Det tror jag inte. Du menar att de förhandlingar om de så kallade intressesfärerna? Dessa dialoger har nog förts inom området men tror inte något land i världen är så dumma att de går på USAs strategi inom detta - då de "blåst" sina motparter vid de flesta förhandlingar de fört (enbart min "känsla" och noll belägg för påståendet).
Kolla bara hur de fuckade upp ryssen i Syrien? Hur de funkar upp för Iran, vilket påverkar ryssen. Hur de fuckade upp dem i Ukraina och hur de försöker i Georgien och Armenien (vet inte vilket som är vilket).
Jag tror inte Ryssen och framförallt allt Kinesen kommer inte släppa efter i Iran, då begår de ett geopolitiskt kardinalmisstag.
Citera
2026-08-30, 10:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag pratar om förslaget. Varför tror du Kellogg kom med förslaget att mobilisera kvinnor? Tycker du att det är ett bra förslag med tanke på hur den ukrainska befolkningen uramas? Det föds allt för få barn i Ukraina, men dör alldeles för mycket människor. Kanske tur att Kellogg numera inte har så mycket att säga till om, eller hur?
Det är fortfarande inget förslag han kom med ärthjärna.

Kellogg fick frågan om han tycker att kvinnor passar i Ukrainas armé och han sa ja.
https://www.youtube.com/watch?v=HcDo6iOlxKM&t=10s
Citera
2026-08-30, 10:21
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Det tror jag inte. Du menar att de förhandlingar om de så kallade intressesfärerna? Dessa dialoger har nog förts inom området men tror inte något land i världen är så dumma att de går på USAs strategi inom detta - då de "blåst" sina motparter vid de flesta förhandlingar de fört (enbart min "känsla" och noll belägg för påståendet).
Kolla bara hur de fuckade upp ryssen i Syrien? Hur de funkar upp för Iran, vilket påverkar ryssen. Hur de fuckade upp dem i Ukraina och hur de försöker i Georgien och Armenien (vet inte vilket som är vilket).
Jag tror inte Ryssen och framförallt allt Kinesen kommer inte släppa efter i Iran, då begår de ett geopolitiskt kardinalmisstag.

Nej inte ge efter, deala. Men kanske något annat då. Kanke CIA chefen skvallrade om något som Ukraina håller på med. Egna kärnvapen eller liknande. Hur som åkte han inte dit för att säga till ryssen att backa ut ur Ukraina.
Citera
2026-08-30, 10:32
Medlem
Citat:
Det är fortfarande inget förslag han kom med ärthjärna.

Kellogg fick frågan om han tycker att kvinnor passar i Ukrainas armé och han sa ja.
https://www.youtube.com/watch?v=HcDo6iOlxKM&t=10s

Helvete vad dryg du är. Kellogg tycker att det är nödvändigt för Ukraina att mobilisera kvinnor. Han föreslår att de ska göra så.

https://www.youtube.com/shorts/BBXHNm-4qoU

Tycker du att detta är ett bra förslag med tanke på hur mycket den ukrainska befolkningen urarmas? Det behövs kvinnor för barnafödande så jag tycker inte att det är ett bra förslag. Håller du med om att Kellogg är en felinformerad virrpanna?
Citera
2026-08-30, 10:50
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nog för att apan Putin är rädd för USA men trodde inte den lille behövde några klartecken från supermakten gällande Ukraina. Ni pro-aparmé kanske borde kolla när USA började avråda sina medborgare från att resa till Ukraina innan ni börjar skriva era vilda fantasier på detta forum
Citera
2026-08-30, 10:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Helvete vad dryg du är. Kellogg tycker att det är nödvändigt för Ukraina att mobilisera kvinnor. Han föreslår att de ska göra så.

https://www.youtube.com/shorts/BBXHNm-4qoU

Tycker du att detta är ett bra förslag med tanke på hur mycket den ukrainska befolkningen urarmas? Det behövs kvinnor för barnafödande så jag tycker inte att det är ett bra förslag. Håller du med om att Kellogg är en felinformerad virrpanna?
Nej, det är inte så ett förslag fungerar.

Vi kan ta definitionen av ett förslag från SAOL så att du förstår.
"Ett förslag är en idé, en plan eller en tanke som man lägger fram för att andra ska ta ställning till den eller besluta om."

Nu får du välja en av dessa:

1: Fick Kellogg frågan om han tycker att Ukraina ska mobilisera kvinnor och varför tycker han då det?

2: Fick Kellogg frågan om vad han tycker att Ukraina ska göra för att vinna kriget och föreslår då Kellogg att Ukraina ska mobilisera kvinnor?

Fattar du skillnaden nu? Grundläggande svenska kan jag tycka och har väldigt mycket med läsförståelse att göra. Hade du problem med det i skolan så ber jag så mycket om ursäkt men försök i sådana fall att förstå dina begränsningar är du snäll.

Sedan undrar jag såklart varför du länkar en video där en jävla idiot ska förklara för dig vad som händer i klippet? Kan du inte se originalklippet och förstå innebörden själv?

Förstår du inte hur din hjärna marineras av massa skit? Att någon talar om för dig vad du ska tycka?
Senast redigerad av Conception 2026-08-30 kl. 11:05.
Citera
2026-08-30, 11:07
Medlem
Citat:

"Ett förslag är en idé, en plan eller en tanke som man lägger fram för att andra ska ta ställning till den eller besluta om."

Precis! Då är vi överrens. Tycker du att Kelloggs förslag är ett bra förslag med tanke på hur mycket den ukrainska befolkningen urarmas? Det behövs kvinnor för barnafödande så jag tycker inte att det är ett bra förslag. Håller du med om att han är en felinformerad virrpanna?
Citera
2026-08-30, 11:14
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Precis! Då är vi överrens. Tycker du att Kelloggs förslag är ett bra förslag med tanke på hur mycket den ukrainska befolkningen urarmas? Det behövs kvinnor för barnafödande så jag tycker inte att det är ett bra förslag. Håller du med om att han är en felinformerad virrpanna?
Du förstår ändå inte... *suck*...

Då kommer vi inte längre.
Citera
2026-08-30, 13:07
Medlem
Citat:

Nu får du välja en av dessa:

1: Fick Kellogg frågan om han tycker att Ukraina ska mobilisera kvinnor och varför tycker han då det?

2: Fick Kellogg frågan om vad han tycker att Ukraina ska göra för att vinna kriget och föreslår då Kellogg att Ukraina ska mobilisera kvinnor?

Fattar du skillnaden nu? Grundläggande svenska kan jag tycka och har väldigt mycket med läsförståelse att göra. Hade du problem med det i skolan så ber jag så mycket om ursäkt men försök i sådana fall att förstå dina begränsningar är du snäll.

Sedan undrar jag såklart varför du länkar en video där en jävla idiot ska förklara för dig vad som händer i klippet? Kan du inte se originalklippet och förstå innebörden själv?

Förstår du inte hur din hjärna marineras av massa skit? Att någon talar om för dig vad du ska tycka?
Semantik.
Tror du verkligen inte USA, de största bidragsgivarna till Ukrainas försvar, i stora delar dikterar Ukrainas policys med mera?

Om du tänker TRUMP och USA, tror du verkligen inte att han/dom tror att de styr och ställer i stora delar av västvärlden?
Han döper för i hela fridens om bukter/sjöar, byggnader osv efter eget tycke.
När USA säger hoppa, så hoppar Zelensky.
Citera
2026-08-30, 13:15
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Semantik.
Tror du verkligen inte USA, de största bidragsgivarna till Ukrainas försvar, i stora delar dikterar Ukrainas policys med mera?
Nej, det tror jag inte.

Men Ryssland vill såklart få dig att tro det och du sväljer det sååå gärna.

Vad är det som är så hemskt med samhället i väst så att du suger Putins kuk? Är det bögarna du är trött på? Du kanske vill ha lite härliga traditionella värderingar där kvinnor ska föda barn åt dig?

Citat:
Om du tänker TRUMP och USA, tror du verkligen inte att han/dom tror att de styr och ställer i stora delar av västvärlden?
Han döper för i hela fridens om bukter/sjöar, byggnader osv efter eget tycke.
Ok, mest för att Trump är ett narcissistiskt svin.

Han kan dock inte styra och ställa med resten av världen hur han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in