Citat:
Ursprungligen postat av
LazarusHeart
Helvete vad dryg du är. Kellogg tycker att det är nödvändigt för Ukraina att mobilisera kvinnor. Han föreslår att de ska göra så.
https://www.youtube.com/shorts/BBXHNm-4qoU
Tycker du att detta är ett bra förslag med tanke på hur mycket den ukrainska befolkningen urarmas? Det behövs kvinnor för barnafödande så jag tycker inte att det är ett bra förslag. Håller du med om att Kellogg är en felinformerad virrpanna?
Nej, det är inte så ett förslag fungerar.
Vi kan ta definitionen av ett förslag från SAOL så att du förstår.
"Ett förslag är en idé, en plan eller en tanke som man lägger fram för att andra ska ta ställning till den eller besluta om."
Nu får du välja en av dessa:
1: Fick Kellogg frågan om han tycker att Ukraina ska mobilisera kvinnor och varför tycker han då det?
2: Fick Kellogg frågan om vad han tycker att Ukraina ska göra för att vinna kriget och
föreslår då Kellogg att Ukraina ska mobilisera kvinnor?
Fattar du skillnaden nu? Grundläggande svenska kan jag tycka och har väldigt mycket med läsförståelse att göra. Hade du problem med det i skolan så ber jag så mycket om ursäkt men försök i sådana fall att förstå dina begränsningar är du snäll.
Sedan undrar jag såklart varför du länkar en video där en jävla idiot ska förklara för dig vad som händer i klippet? Kan du inte se originalklippet och förstå innebörden själv?
Förstår du inte hur din hjärna marineras av massa skit? Att någon talar om för dig vad du ska tycka?