2026-08-30, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Din kunskap om moskéer är ju inte superbra...

Att det finns statliga och kommunala bidrag för att finansiera moskéer är inget nytt. Men det är ju bara en del av finansieringen. I övrigt finansieras det ju genom medlemsavgifter, gåvor/donationer och framförallt utländsk finansiering. I vissa fall är den sistnämnda finansieringen så stark att man t.o.m kunnat finansiera en moské UTAN några statliga eller kommunala bidrag.

Det är ju också så att när man pratar om moskéer i Sverige så innefattas ju inte bara "kyrkliknande byggnader" med kupoler och torn, utan även moskéer i form av samlingslokaler. Det kan vara föreningslokaler eller nedlagda butiker - och det är ju knappast någonting som kostar massa pengar eller tar plats!? Det finns ju t.o.m "källarmoskéer" i Sverige.

Det är också märkligt att man i ett land med grundlagsfäst religionsfrihet är så stor motståndare till att det finns moskéer i Sverige och att man kan få ett föreningsbidrag för detta? Att en moské finns i en kommun är ju inte konstigare än att en kyrka finns där? Vem som helst får ju utöva Islam och besöka moskén?

Sedan vill jag vara tydlig med att prioriteringar även skall gälla här. De statliga och kommunala bidragen kan/får naturligtvis inte vara hur stora som helst (och givetvis skall någon form av "motprestation" finnas om man tar emot dessa bidrag) men att man i övrigt skall kunna få ett slags bidrag (precis som vilka föreningar som helst) så att man kan bedriva verksamhet är ju självklart!

Det ska inte finnas en enda moské i Sverige. Punkt slut.
Islam orsakar bara en massa misär.
Islam förstör individer, familjer och samhällen.
Citera
2026-08-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Det ska inte finnas en enda moské i Sverige. Punkt slut.
Islam orsakar bara en massa misär.
Islam förstör individer, familjer och samhällen.

Du får väl inte bort Islam för att du stänger moskeér?
Citera
2026-08-30, 11:23
Medlem
Citat:
Är det beröringsskräcken som fortsätter, tro?

Men hur kan du inte förstå att dessa kostnader inte bara gäller Kriminalvården!? Det är ju kostnader som även skall täcka verksamheter som Polis, Åklagare och Domstolar, samt andra kostnader (t ex advokater)

Du vet inte vad du pratar om! Oftast är det ju så att barnen/eleverna är dom som har minst problem med svenska språket. Det beror ju på att dom varje dag leker med kompisar, idrottar och framförallt går i skolan - och där är ju som sagt modersmålsundervisningen en del i detta. För det är ju denna som leder till en generellt bättre språkutveckling, vilket är en förutsättning för, och främjar, att lära sig svenska...men givetvis även andra språk som t ex engelska. Är inte det bra att kunna svenska och engelska? För de barnen som halkat efter eller har svårt att lära sig svenska av någon annan anledning så finns givetvis extra svenskaundervisning. Det är ju heller inte så att övrig undervisning sker på modersmålet. Så om en elev 1 gång/veckan skulle ha 1 timmes modersmålsundervisning, och i övrigt har undervisning på svenska - så lär ju inte himlen trilla ned precis!?

HA !! Advokater ska inte kunna tjäna överdrivet mycket. Dom ska inte kunna parasitera.
Och för 5:e gången: Kriminalvården BEHÖVER inte kosta så jävla mycket.
Det kostar om vi vill att det ska kosta, och vi vettiga vill inte det.

Ska du lära mig som bott i Gottsunda, Södertälje, gått gymnasiet i Botkyrka, bott i Landskrona, född i Lund till två invandrade föräldrar och rört mig mycket i Malmö ?
Seriöst att DU ska lära mig om språkproblem ?
Istället för skitspråken från deras skithålsländer bör ungarna lära sig bättre svenska, tyska och English.
Är deras svenska för kass för anställning, då är det illa. Då blir det brott och brottsoffer, eventuellt.
Citera
2026-08-30, 11:27
Medlem
Citat:
Du får väl inte bort Islam för att du stänger moskeér?

Islam är ett brott mot mänskligheten.
Islam förstör individen, familjen och samhället och skapar en massa brottsoffer.
Tycker synd om alla mödrar som förlorat sina döttrar pga av muslimmännens "heder".

Jodå, att stänga moskéer är en mycket relevant del av förintandet av bajsreligionen och den perversa psykopatkulten islam.

Va har du, islampussaren, att säga till de hedersmördade tjejernas mödrar?
Det typiska? Att det inte var så farligt och att huvudsaken är att muslimmännen får det bra i fängelset och att de bör släappas ut så fort som möjligt ?
Citera
2026-08-30, 11:31
Medlem
Dom bryr sig inte och kommer aldrig bryr sig ett skit om varken offren eller deras anhöriga som lider varje dag av konsekvenserna av deras politik.

Det intressanta är att man skulle kunna vara för mångkultur och samtidigt bry sig om offrerna.

Men jag har sett så mycket hat från vänstermänniskor mot människor som hänger ut kriminella så nej dom bryr sig inte ett skit. Dom stöttar dessa in i det sista för deras agg mot högern går före allt.

Man kan fortfarande vara för invandring men vilja slänga ut kriminella invandrare som skadar oss här i Sverige men detta är dom inte för. Du ser ju inte dom med plakat som står ut med kriminella invandrare. Dom hindrar hellre flyg från att resa så pass mycket älskar dom kriminella invandrare.

Vet inte om det finns kvar längre hos vänsterpartiet men jag läste för länge sen att dom vill ta bort fängelseplatser och istället ha vårdplatser. Dom vill ju inte ens att dessa brottslingar ska straffas, hur sjukt är inte detta?
Dom vill inte slänga ut dom här kriminella för att dom riskera dö i hemlandet om dom ex gör värnplikt men riskera våra liv vill dom göra.

Jag begriper mig inte på dessa människor.
Citera
2026-08-30, 11:34
Medlem
Citat:
HA !! Advokater ska inte kunna tjäna överdrivet mycket. Dom ska inte kunna parasitera.
Och för 5:e gången: Kriminalvården BEHÖVER inte kosta så jävla mycket.
Det kostar om vi vill att det ska kosta, och vi vettiga vill inte det.

Ska du lära mig som bott i Gottsunda, Södertälje, gått gymnasiet i Botkyrka, bott i Landskrona, född i Lund till två invandrade föräldrar och rört mig mycket i Malmö ?
Seriöst att DU ska lära mig om språkproblem ?
Istället för skitspråken från deras skithålsländer bör ungarna lära sig bättre svenska, tyska och English.
Är deras svenska för kass för anställning, då är det illa. Då blir det brott och brottsoffer, eventuellt.

Huruvida hur mycket pengar advokater kan tjäna handlar ju helt och hållet om antalet åtal, hur långa häktningstiderna är, hur stora förundersökningarna är, hur omfattande rättegångarna är - och dina förslag kommer ju leda till oerhört stora/långa processer, så även där säger du ju emot dig själv. Men vi kan lämna ämnet advokatersättningar.

Jag har uppfattat vad du anser om Kriminalvårdens kostnader. Jag har ju dock sagt att kostnaderna kommer bli oerhört höga oavsett, eftersom det handlar om MÅNGA människor som skall sitta inne i MÅNGA år. I övrigt är det inte värt att diskutera med dig om alla lagskyldigheter och rättigheter som Kriminalvården/staten MÅSTE tillgodose, vilket inte kommer kunna "prutas bort". Det är heller inte värt att diskutera vad dina förslag skulle leda till i kostnader "i andra änden". Så länge du har sådan beröringsskräck och inkompetens i finansieringsfrågan så kommer vi inte komma någon vart. Men återigen: Jag har uppfattat din inställning i frågan (...men du har inte rätt för det!)

"Språkproblem", "borde lära sig bättre svenska" osv.. Jag säger ju precis tvärtom! Jag säger ju att barnen ofta inte har problem att lära sig svenska (då är det värre med de vuxna) och jag säger ju varför modersmålsundervisning finns och vad det leder till (t ex att man lättare lär sig svenska och engelska). Alltså det är ju en sak att du inte håller med mig, det är helt okej! Men att du lägger ord i mun på mig och helt bortser från svaren/faktan jag ger, och skriver/argumenterar som om jag aldrig nämnt detta tidigare, gör ju bara att diskussionen går i stå. Du får faktiskt ta lite ansvar för debatten när du startar en tråd!
Citera
2026-08-30, 11:37
Medlem
Citat:
Islam är ett brott mot mänskligheten.
Islam förstör individen, familjen och samhället och skapar en massa brottsoffer.
Tycker synd om alla mödrar som förlorat sina döttrar pga av muslimmännens "heder".

Jodå, att stänga moskéer är en mycket relevant del av förintandet av bajsreligionen och den perversa psykopatkulten islam.

Va har du, islampussaren, att säga till de hedersmördade tjejernas mödrar?
Det typiska? Att det inte var så farligt och att huvudsaken är att muslimmännen får det bra i fängelset och att de bör släappas ut så fort som möjligt ?

Tänker du att om du bygger ett tak så kommer det aldrig regna? Klart som tusan man fortsätter att utöva islam/sin religion även utan moskéer? ..och dom gångerna man vill göra det tillsammans så ser man väl till att ses någon annanstans?

"Islampussare"? Jag är nog den minst religiösa personen i hela världen, så du har ingenting att hämta här...
Citera
2026-08-30, 11:55
Medlem
Citat:
Huruvida hur mycket pengar advokater kan tjäna handlar ju helt och hållet om antalet åtal, hur långa häktningstiderna är, hur stora förundersökningarna är, hur omfattande rättegångarna är - och dina förslag kommer ju leda till oerhört stora/långa processer, så även där säger du ju emot dig själv. Men vi kan lämna ämnet advokatersättningar.

Jag har uppfattat vad du anser om Kriminalvårdens kostnader. Jag har ju dock sagt att kostnaderna kommer bli oerhört höga oavsett, eftersom det handlar om MÅNGA människor som skall sitta inne i MÅNGA år. I övrigt är det inte värt att diskutera med dig om alla lagskyldigheter och rättigheter som Kriminalvården/staten MÅSTE tillgodose, vilket inte kommer kunna "prutas bort". Det är heller inte värt att diskutera vad dina förslag skulle leda till i kostnader "i andra änden". Så länge du har sådan beröringsskräck och inkompetens i finansieringsfrågan så kommer vi inte komma någon vart. Men återigen: Jag har uppfattat din inställning i frågan (...men du har inte rätt för det!)

"Språkproblem", "borde lära sig bättre svenska" osv.. Jag säger ju precis tvärtom! Jag säger ju att barnen ofta inte har problem att lära sig svenska (då är det värre med de vuxna) och jag säger ju varför modersmålsundervisning finns och vad det leder till (t ex att man lättare lär sig svenska och engelska). Alltså det är ju en sak att du inte håller med mig, det är helt okej! Men att du lägger ord i mun på mig och helt bortser från svaren/faktan jag ger, och skriver/argumenterar som om jag aldrig nämnt detta tidigare, gör ju bara att diskussionen går i stå. Du får faktiskt ta lite ansvar för debatten när du startar en tråd!

Det enda som kräver att fångar ska kosta mycket är mentalsjukdomen i sossevänsterpackets hjärnor.
Inget annat.
Vi normala, offren och deras (våra) anhöriga har NOLL behov av att lägga förmögenheter på
våldsamma och sadistiska kriminella.
Det är ingen jävla naturlag att vi måste lägga ohyggliga summor på fångarna.

Det är dessutom ett hån mot offer och anhöriga att det satsas så ohyggliga summor på onda skräpmänniskor.

Sossevänsterdräggens mjäkiga fjollkänslor för de kriminella KAN INTE vara viktigare än offrens och offrens nära och käras heder och värdighet.
Citera
2026-08-30, 11:58
Medlem
Citat:
Tänker du att om du bygger ett tak så kommer det aldrig regna? Klart som tusan man fortsätter att utöva islam/sin religion även utan moskéer? ..och dom gångerna man vill göra det tillsammans så ser man väl till att ses någon annanstans?

"Islampussare"? Jag är nog den minst religiösa personen i hela världen, så du har ingenting att hämta här...

Jo du är en islampussare som försvarar packet.

Ok, så bara för att en tjackfabrik raidas av polisen så slutar inte tjackmissbruket.
Och bara för att tjackmissbruket fortsätter så är det ingen idé att raida tjackfabriken ?
Den ska raidas oavsett !
Samma gäller moskéer.
Citera
2026-08-30, 12:00
Medlem
Citat:
Det enda som kräver att fångar ska kosta mycket är mentalsjukdomen i sossevänsterpackets hjärnor.
Inget annat.
Vi normala, offren och deras (våra) anhöriga har NOLL behov av att lägga förmögenheter på
våldsamma och sadistiska kriminella.
Det är ingen jävla naturlag att vi måste lägga ohyggliga summor på fångarna.

Det är dessutom ett hån mot offer och anhöriga att det satsas så ohyggliga summor på onda skräpmänniskor.

Sossevänsterdräggens mjäkiga fjollkänslor för de kriminella KAN INTE vara viktigare än offrens och offrens nära och käras heder och värdighet.

Följdfrågan (som jag dragit mig för att fråga under två dagar, då jag egentligen inte vill ha diskussionen) är: När man dragit ned på i princip alla kostnader för Kriminalvårdens verksamhet som du vill, vad är då resultatet när vederbörande kommer ut? För mig låter det som öppet mål till "mer samhällshatande" och "mer återfall i brott"...hur gynnar de offren och deras anhöriga?
Citera
2026-08-30, 12:05
Medlem
Citat:
Jo du är en islampussare som försvarar packet.

Ok, så bara för att en tjackfabrik raidas av polisen så slutar inte tjackmissbruket.
Och bara för att tjackmissbruket fortsätter så är det ingen idé att raida tjackfabriken ?
Den ska raidas oavsett !
Samma gäller moskéer.

Jag startade ju denna diskussionen med att försvara religionsfriheten (dvs inte just Islam, utan allas rätt till sin tro).

Jag har ju även nämnt att man givetvis skall bidraga med finansiellt stöd till föreningar oavsett om dom är muslimska, inom idrotten, inom kulturen, eller inom något annat trossamfund (dvs inte just Islam).

Som sagt: Du kan inte vränga på detta mer. Du har ingenting att hämta i detta...
Senast redigerad av Haaaaag 2026-08-30 kl. 12:07.
Citera
2026-08-30, 12:27
Medlem
Citat:
Följdfrågan (som jag dragit mig för att fråga under två dagar, då jag egentligen inte vill ha diskussionen) är: När man dragit ned på i princip alla kostnader för Kriminalvårdens verksamhet som du vill, vad är då resultatet när vederbörande kommer ut? För mig låter det som öppet mål till "mer samhällshatande" och "mer återfall i brott"...hur gynnar de offren och deras anhöriga?

Dom kan släppas ut på landsbygden där dom kan odla sin egen mat för att överleva.
Vi normala ska inte behöva gå på tå för kriminella.
Offer och anhöriga är viktiga.
Gärningsmännen inte värst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in