2026-08-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Dom kan släppas ut på landsbygden där dom kan odla sin egen mat för att överleva.
Vi normala ska inte behöva gå på tå för kriminella.
Offer och anhöriga är viktiga.
Gärningsmännen inte värst.

Landsbygd eller inte, frågan var hur dessa personer kommer att vara den dagen dom kommer ut...
Citera
2026-08-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag startade ju denna diskussionen med att försvara religionsfriheten (dvs inte just Islam, utan allas rätt till sin tro).

Jag har ju även nämnt att man givetvis skall bidraga med finansiellt stöd till föreningar oavsett om dom är muslimska, inom idrotten, inom kulturen, eller inom något annat trossamfund (dvs inte just Islam).

Som sagt: Du kan inte vränga på detta mer. Du har ingenting att hämta i detta...

Ger man frihet till vem-och vad som helst så går det illa till sist.
Ok men där ser man. Sossefittor tycker muslimföreningar är viktigare än folks trygghet.
Tack för att du visar ditt rätta ansikte.
Citera
2026-08-30, 12:31
Medlem
Citat:
Landsbygd eller inte, frågan var hur dessa personer kommer att vara den dagen dom kommer ut...

Upp till dom själva.
Beter dom sig, slipper dom kåken.
Beter dom sig inte, då bör dom få dubbel volta.

Vi ska inte behöva leva på kriminellas villkor.
Dom ska leva på våra villkor.
Citera
2026-08-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ger man frihet till vem-och vad som helst så går det illa till sist.
Ok men där ser man. Sossefittor tycker muslimföreningar är viktigare än folks trygghet.
Tack för att du visar ditt rätta ansikte.

Haha du känner inte att du är lite naiv när du pratar om den allmänna religionsfriheten i Sverige, som funnits i 247 år, och som funnits som grundlag i 75 år samt finns inkluderad i både EKMR och FN:s konventioner; som någonting "socialdemokratiskt". Det är ju en högst korkad analys!

Jag vet inte riktigt hur en religionsutövning (vilken den än är) kan vara en motsättning till "folks trygghet"? Jag menar att utöva en religion finns det ju hur många människor som helst som gör!? Om någon sedan skulle begå brott så har vi ju en brottsbalk och ett rättsväsende som tar hand om det, men att i övrigt utöva sin religion skall ju stå var och en fritt?
Citera
2026-08-30, 12:43
Medlem
Citat:
Haha du känner inte att du är lite naiv när du pratar om den allmänna religionsfriheten i Sverige, som funnits i 247 år, och som funnits som grundlag i 75 år samt finns inkluderad i både EKMR och FN:s konventioner; som någonting "socialdemokratiskt". Det är ju en högst korkad analys!

Jag vet inte riktigt hur en religionsutövning (vilken den än är) kan vara en motsättning till "folks trygghet"? Jag menar att utöva en religion finns det ju hur många människor som helst som gör!? Om någon sedan skulle begå brott så har vi ju en brottsbalk och ett rättsväsende som tar hand om det, men att i övrigt utöva sin religion skall ju stå var och en fritt?

LOL och det där lät INTE naivt eller?
Citera
2026-08-30, 12:44
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Som vi alla vet så bryr sig vänstern så gott som NADA om de som blir misshandlade, våldtagna och förnedringsrånade. Det har vi fått se i åtskilliga trådar.

Men hur är det med de stackars ANHÖRIGA då, som får lida när deras nära och kära blir skadade, hamnar på sjukhus, blir gipsade, kanske till och med handikappade för livet och som får stå ut med hånet att våldsverkarna får korta straff om några straff alls ?

Ser vänsterpacket ner på de anhöriga också precis som vänsterpacket ser ner på offren ?
Eller skulle vänsterpacket kunna vakna upp och ha empati för åtminstone offrens anhöriga, om inte offret självt ?

Maggan visade inte alltför mycket empati för den ihjälskjutne polackens
( i Skärholmen. Han som sa åt stökiga muhammedbabbar att lugna ner sig )
anhöriga, i för sig. Men ni vänstermänniskor här på Flash, ni kanske kunde få er en tankeställare och inse att låga straff är usel brottsbekämpning och att ett våldsbrott inte skadar "bara" den utsatte utan även dennes familj och vänner.

Jag vet att ni vänsterblivna (S, V, MP och C ) är fega, sjuka, ynkliga och patetiska
men försök yttra er om vålds-, våldtäkts- och mordoffers anhöriga, tack.
Nog är det väl dags för rejält höjda straff för hemska brott, va ?

Ni normala får gärna yttra er också.
Intressant sätt du har att få svar på dina funderingar: I princip " [U]vad tycker ni skitstövlar om era skitstövelidéer? Kom med era skitstövelsvar era skitstövlar".[/u]
Det är nog många som kommer att känna sig kallade!
Citera
2026-08-30, 12:45
Medlem
Citat:
Upp till dom själva.
Beter dom sig, slipper dom kåken.
Beter dom sig inte, då bör dom få dubbel volta.

Vi ska inte behöva leva på kriminellas villkor.
Dom ska leva på våra villkor.

JA! Där kom det! ÄNTLIGEN!

Det här visar ju att ditt behov av "att personer skall sitta inne länge och lida" väger tyngre än att dom aldrig mer ska begå brott igen. Det visar ju att detta endast handlar om ditt behov - än om offrets, de anhörigas eller allmänheten i övrigt.

Du (och denna tråden) är en bluff och det är nu bevisat. Därför lämnar jag nu.

/Tack för mig
Citera
2026-08-30, 12:46
Medlem
Citat:
LOL och det där lät INTE naivt eller?

Berätta då hur din skrotade/reviderade religionsfrihet skulle se ut...
Citera
2026-08-30, 12:47
Medlem
Citat:
JA! Där kom det! ÄNTLIGEN!

Det här visar ju att ditt behov av "att personer skall sitta inne länge och lida" väger tyngre än att dom aldrig mer ska begå brott igen. Det visar ju att detta endast handlar om ditt behov - än om offrets, de anhörigas eller allmänheten i övrigt.

Du (och denna tråden) är en bluff och det är nu bevisat. Därför lämnar jag nu.

/Tack för mig

Har du aldrig lagt märke till att kriminella i Sverige utnyttjar sosseriet och dess mjäkighet?
Det har aldrig fallit dig in?
Citera
2026-08-30, 12:50
Medlem
Citat:
Berätta då hur din skrotade/reviderade religionsfrihet skulle se ut...

Det behövs ingen jävla religionsfrihet. Den är irrelevant.
Islam orsakar brottslighet och därför ska den inte ha nån jävla frihet.
Citera
2026-08-30, 13:41
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Har nån sarrat dig i ögonen?
Ni sossevänsterfittor påstår att det inte finns pengar till att hålla kriminella inlåsta.
Då får man prioritera, fattar du väl ?
För mig är det viktigare att packet sitter inne än att det finns en brottsofferjour.

Så här startar du tråden" Som vi alla vet så bryr sig vänstern så gott som NADA om de som blir misshandlade, våldtagna och förnedringsrånade. Det har vi fått se i åtskilliga trådar.

Men hur är det med de stackars ANHÖRIGA då, som får lida när deras nära och kära blir skadade, hamnar på sjukhus, blir gipsade, kanske till och med handikappade för livet och som får stå ut med hånet att våldsverkarna får korta straff om några straff alls ?

Ser vänsterpacket ner på de anhöriga också precis som vänsterpacket ser ner på offren ?
Eller skulle vänsterpacket kunna vakna upp och ha empati för åtminstone offrens anhöriga, om inte offret självt ?"

Du är inte alls intresserad av att hjälpa brottsoffer och deras anhöriga vad hjälper det att brottslingar för sitta inne länge när brottet redan har hänt?
Citera
2026-08-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Så här startar du tråden" Som vi alla vet så bryr sig vänstern så gott som NADA om de som blir misshandlade, våldtagna och förnedringsrånade. Det har vi fått se i åtskilliga trådar.

Eller skulle vänsterpacket kunna vakna upp och ha empati för åtminstone offrens anhöriga, om inte offret självt ?"

Du är inte alls intresserad av att hjälpa brottsoffer och deras anhöriga vad hjälper det att brottslingar för sitta inne länge när brottet redan har hänt?

Hur skulle det INTE hjälpa, din konstiga idiot ?
Jag hade blivit överlycklig om de som förnedringsrånade mig hade fått minst 10 års fängelse.
Och min mor också.
Jag förstår inte ditt argument. Vadå när brottet redan hänt? Vafan är det där för fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in