2026-08-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Finns det någon sammanfattning av tråden? känns som det skulle vara nyttigt att nåla fast isf. försöker hitta info om person två men ska söka vidare
Samma här, jag försöker ta reda på vem 16-åringen är men det är lite svårt att kolla igenom hela tråden…
Citera
2026-08-30, 03:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag håller med dig på så vis att jag förstås inte kan veta om mamman brustit i sin föräldraroll gentemot Liam som barn. Så kan det förstås varit. Men högst troligt har fadern varit våldsam gentemot henne, då hon fått skyddad id och han haft kontaktförbud.

Det förnekar jag absolut inte att fadern är helt körd i huvudet av allt att döma och jag håller med om att han aldrig skulle ha fått vårdnaden om Liam heller.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-30 kl. 03:24.
Citera
2026-08-30, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Finns det någon sammanfattning av tråden? känns som det skulle vara nyttigt att nåla fast isf. försöker hitta info om person två men ska söka vidare

Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka777
Samma här, jag försöker ta reda på vem 16-åringen är men det är lite svårt att kolla igenom hela tråden…
M*rcel Kr*k (au) Bosatt med sina föräldrar i Älta, Nacka, senaste åren. Gick i St*avslundsskolan 8:an och 9:an. Bodde innan dess i Hägersten och gick i T*llusborgsskolan (e) i 7:an. Hade nyss börjat på Vä*rmdö gymnasium vid Gullmarsplan där han nu i augusti planerade att göra ett skoldåd.
Citera
2026-08-30, 09:25
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
M*rcel Kr*k (au) Bosatt med sina föräldrar i Älta, Nacka, senaste åren. Gick i St*avslundsskolan 8:an och 9:an. Bodde innan dess i Hägersten och gick i T*llusborgsskolan (e) i 7:an. Hade nyss börjat på Vä*rmdö gymnasium vid Gullmarsplan där han nu i augusti planerade att göra ett skoldåd.

En undrar hur mycket som var snack och planering, och vad han egentligen tänkt göra eller skulle klarat av att göra. Själva planerandet kan i sig handla om att få status. Långt ifrån alla agerar därefter.
Citera
2026-08-30, 11:06
Medlem
Varför vevas det här i veckor? De flesta mord och attacker avklaras på någon/ett par dagar? Du "sorgegudstjänst" på svtplay från fagersta med regeringsrepresentanter. Kan ju tro utrikesministern eller liknanse själv har stupat..
Citera
2026-08-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Det är inte så orimligt. Incels har ett visst utseende. Ibland ser man helt enkelt på vissa att det inte är något som stämmer!
Jaha, men alla incels är ju inte mördare? Vad ska du göra med alla dessa, sätta en säpo-vakt på alla? Man får inte profilera och registrera folk utifrån utseende i sverige. Minns ju hur det gick med romregistret, och då lever ändå zigenare allt som oftast i klaner och familjenätverk. är en zigenare kriminell är ofta många av den familjen det också, de hjälps åt. Men det blev det ju ramaskri runt, "rasism" är hemskt fast det är sant.
Citera
2026-08-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Varför vevas det här i veckor? De flesta mord och attacker avklaras på någon/ett par dagar? Du "sorgegudstjänst" på svtplay från fagersta med regeringsrepresentanter. Kan ju tro utrikesministern eller liknanse själv har stupat..

Tycker också att den här typen av dåd får alldeles för mycket uppmärksamhet, det är ju uppmärksamheten som triggar andra att begå liknande attacker.
Citera
2026-08-30, 11:15
Medlem
krackelerars avatar
Det vaaaaar väldigt vad detta ska vevas i media, det låter som hela kommunen blivit jämnad med marken.
Det är självklart väldigt tragiskt att en ung flicka blivit mördad
Men var är proportionerna?

Media tycks vilja skapa sorg och närmast förlamning , helst i hela Sverige

En (1) människa mist livet!!!!!!

Media skriver om offren, politiker och nu kungaparet är på besök!!!!!

Jösses!!!
Citera
2026-08-30, 11:24
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip

Han måste varit rejält mobbad ifrån start för att planera att göra något sådant.

Mina första veckor i gymnasiet så var mina tankar på att hoppas jag hamnat i en bra klass och att jag ville lära känna mina nya klasskamrater.

Inte fan några tankar alls på att jag måste döda så många jag kan på denna skolan.

Snubben är antingen grovt mobbad eller född med en grov hjärnskada.
Citera
2026-08-30, 11:26
Avstängd
Citat:

Det har väl knappast "vevats i veckor". Det är en dryg vecka sedan den unga kvinnan mördades.
Citera
2026-08-30, 11:28
Medlem
Citat:

Var själv precis på gång att skriva ett liknande inlägg men du hann före.

Vad är så speciellt med denna händelse? Visst är det hemskt att någon går till attack med svärd och dödar en resp skadar två. Normalt kommer det ett nyhetsinslag i TV samt några artiklar i kvällspressen. I detta fall kör man direktsändningar i både SVT och TV4 varje dag i en hel vecka efter händelsen. Man direktsänder minneskonserter och kungliga besök i minnesgudtjänster. Hela den politiska eliten har varit på plats och tänt ljus och lagt blommor. Justitieminister figurerar i media tillsammans med en EPA-traktorgrabb.

Man har gripit gärningsmannen men polisutredningen kommer att ta månader för att man planerar att höra många hundra personer. Varför? Man intervjuar i princip varje ungdom med utländsk bakgrund i Fagersta. Varför? Man planerar att hålla skolan stängd i månader för att "bygga om" så ungdomen skall våga tillbaka. Varför? Media granskar gärningsmannens hela släkt i generationer. Varför?

Som sagt. Pådraget är i klass med mordet på statsminister Palme. Varför?
Citera
2026-08-30, 11:58
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Var själv precis på gång att skriva ett liknande inlägg men du hann före.

Vad är så speciellt med denna händelse? Visst är det hemskt att någon går till attack med svärd och dödar en resp skadar två. Normalt kommer det ett nyhetsinslag i TV samt några artiklar i kvällspressen. I detta fall kör man direktsändningar i både SVT och TV4 varje dag i en hel vecka efter händelsen. Man direktsänder minneskonserter och kungliga besök i minnesgudtjänster. Hela den politiska eliten har varit på plats och tänt ljus och lagt blommor. Justitieminister figurerar i media tillsammans med en EPA-traktorgrabb.

Man har gripit gärningsmannen men polisutredningen kommer att ta månader för att man planerar att höra många hundra personer. Varför? Man intervjuar i princip varje ungdom med utländsk bakgrund i Fagersta. Varför? Man planerar att hålla skolan stängd i månader för att "bygga om" så ungdomen skall våga tillbaka. Varför? Media granskar gärningsmannens hela släkt i generationer. Varför?

Som sagt. Pådraget är i klass med mordet på statsminister Palme. Varför?

Kombination av clickbait och valår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in