2026-08-30, 00:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Finns inga fler delar de där var nått rykte som tog fart bara.

Oki, tack för info.
Som vanligt då när rykten får fart och sprids så blir de plötsligt sanningar.
Citera
2026-08-30, 05:22
Medlem
fearreapers avatar
Tror ni GTA6 kommer ha autopiltot när man kör runt i bil som i Cyberpunk? Jag hoppas på det men samtidigt inte det, jag fann det väldigt trivsamt och avslappnande att kunna titta runt i världen samtidigt som man kunde gå ut i köket och göra lite annat, gå på toa och bajsa och sådant.
Citera
2026-08-30, 07:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Har inte spelat GTA på länge, men har för mig att man kunde välja mellan 8 karaktärer? Fem spel senare är det bara två? Inte mycket till utveckling enligt mig.

GTA V var första spelet man kunde spela olika karaktärer och då handlade de om tre stycken. Denna gång är det två av det vi sett.

Åtta karaktärer har du bara drömt om.
Citera
2026-08-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxiAnders
Såg TRAILERN! *LÅNG EXTENDED LOOK* på L22 YT.
Mörkt som alltid och mest cut sceens

Då behöver du ändra inställningarna på din tv.

Vad kul att spelet är så extremt välgjort att du trodde det mesta var cutscenes. Trailern bestod av typ 95% gameplay
Citera
2026-08-30, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
GTA V var första spelet man kunde spela olika karaktärer och då handlade de om tre stycken. Denna gång är det två av det vi sett.

Nej GTA 1 var den första där man kunde spela med olika karaktärer och det var 8 man kunde välja mellan.

Bubba, Troy, Travis, Kivlov, Ulrika, Katie, Divine och Mikki.

Så nej, han drömmer inte. Det är nog du som drömmer som inte blev mer hypad av den nya trailern. Vakna!
Senast redigerad av NonStopXXX 2026-08-30 kl. 08:26.
Citera
2026-08-30, 08:38
Medlem
Citat:

Nej, man kunde välja mellan 8 st redan i GTA.

Så det är lite konstigt att det bara är två nu. Men allt för att spara pengar antagligen.
Citera
2026-08-30, 08:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Nej GTA 1 var den första där man kunde spela med olika karaktärer och det var 8 man kunde välja mellan.

Bubba, Troy, Travis, Kivlov, Ulrika, Katie, Divine och Mikki.

Så nej, han drömmer inte. Det är nog du som drömmer som inte blev mer hypad av den nya trailern. Vakna!

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Nej, man kunde välja mellan 8 st redan i GTA.

Så det är lite konstigt att det bara är två nu. Men allt för att spara pengar antagligen.

Tack för info från er båda men kunde man redan då köra åtta olika i samma spel som då hade egna uppdrag?

Spelade faktiskt aldrig GTA 1 utan upptäckte nog serien först med GTA 2 eller om def kanske var del 3.
Nu har väl spelet ändrat karaktär rätt mycket redan från del ett till del två osv med storyn osv.

Jag kommer garanterat köpa GTA 6 när det väl släpps på PC men den nya filmtrailern var kanske inte de bästa delarna som triggade mig på max även om spelet var riktigt snyggt.
Återkommer under -27 hoppas jag när det väl släppts för oss PC-spelare också så vi får njuta av denna skapelse.
Citera
2026-08-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Rockstar cucks finns det ju gott om tydligen.

Absolut att det ser snyggt ut men bara ännu ett GTA i slutändan. Inte så intressant faktiskt. P12;orna kommer ju ha kul dock, precis som de flesta andra hade när de spelade GTA som yngre.

Fyfan så deprimerad du låter. Synd att din psykiska ohälsa ställer till det för dig så du inte kan njuta av ett spel som kommer revolutionera spelmarknaden. Att du bara ser det som ännu ett gta är fan det sorgligaste jag hört på länge.

Tycker att du ska kolla på TGG på YouTube. Han har sett två timmar av spelet och ställt en massa frågor som han fått svar på gällande det nya helt omgjorda wanted systemet, poliserna är extremt smarta nu och dyker inte upp från ingenstans. Du kan göra så mycket brott du vill sålänge ingen anmäler dig. Någon måste aktivt se dig och anmäla. Hur låter det för realism?

Han släpper nya videos hela tiden. Kolla upp honom. NPCs är mer levande än någonsin med hundratusentals dialoger och rörelser. Ett annat exempel som TGG fick se och som fick honom att inse nivån av detaljer i spelet var när en NPC rasta sin hund. Hunden la en korv, ägaren plockade upp korven med påse och kasta det i en tunna. Jason kunde därefter öppna tunnan, plocka ut skitet och kasta det på valfri NPC. Totalt obetydlig detalj, men förstår du och alla ni andra nu?

Ni har blivit så överväldigade av allt att era hjärnor inte riktigt har tagit in det än. Våra ögon har aldrig sett något liknande. Det är faktiskt ett fenomen, kallas Uncanny Valley. Första spelet någonsin som lyckats väcka den känslan.
Citera
2026-08-30, 08:54
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Tror ni GTA6 kommer ha autopiltot när man kör runt i bil som i Cyberpunk? Jag hoppas på det men samtidigt inte det, jag fann det väldigt trivsamt och avslappnande att kunna titta runt i världen samtidigt som man kunde gå ut i köket och göra lite annat, gå på toa och bajsa och sådant.

Tveksamt men visst hade det varit roligt
Citera
2026-08-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tveksamt men visst hade det varit roligt

Ja det är bekräftat, precis som i Red Dead 2. Antagligen blir det samma knapp också, alltså att man håller in touchpaden för att aktivera det. Då rör sig kameran också runt så att man får bättre vinklar och kan se världen bättre.
Citera
2026-08-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Har kollat om vissa sekvenser av det vi fick se igår. Alltså körningen ser så katastrofalt dålig ut. Jag trodde att det var min TV som gjorde att något såg skumt ut men nej, samma på datorn. Bilarna ser helt själlösa ut och bara flyter omkring. Kolla delen när den svarta bilen kör ifrån polisen. Ser ut som att en bot kör? Hjulen svänger inte helt naturligt. Hoppas det är något som fixas till release.

Citat:
Kan hålla med dig men problemet är väl att varje ny person i spelet behöver då egna animeringar på olika rörelser men givetvis går det att göra femtio olika animeringar som man kastar in slumpmässigt på folk man möter så alla inte har exakt samma gångstil eller samma armrörelser osv.

De tycks ha lagt till många skräpfunktioner som att man kan välja vad man vill äta eller dricka ur kylen istället för att bara ha alkohol, dryck eller mat. Man måste trycka på en knapp för att ta ett bloss på en cigg osv. I mina ögon sätt så är detta rätt menlösa saker där jag hellre sett att man kunnat lagt energin på något helt annat. Nu finns det säkerligen många funktioner och nyheter man givetvis inte visar i dessa trailers för man vill ha mängder med saker som får oss att bli överraskade när vi väl sätter igång och spelar själva.

Som jag skrev så kommer jag köpa spelet till PC så efter släpp så får man helt enkelt hålla sig borta från dessa trådar tills man själv får sätta igång och upptäcka världen så inte allt är avslöjat och man fortfarande kan bli överraskad.
Jag hoppas att man även lägger till någon form av fortsättning när väl hela storyn är slut så man kan fortsätta bygga upp livet med antingen karaktärerna i storyn eller någon ny karaktär som då inte är online då det är ointressant för mig.

Ser fram emot spelet men filmklippet gjorde iallafall mig lite mindre hypad av spelet. Kanske hade man helt enkelt för högt ställda förväntningar men som sagt, mycket mer kommer säkert avtäckas när man väl får spela spelet själv.

https://www.youtube.com/watch?v=5PEKC28azRU Bilar

https://youtu.be/4Z_4yqWGRjQ?si=tlT7FyVyUPP2nct8 Genomgång av trailern

https://youtu.be/tVwNy3xV-4c?si=LYydNSMlx90syrYb Nya polissystemet
Senast redigerad av NonStopXXX 2026-08-30 kl. 09:34.
Citera
2026-08-30, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Ni har blivit så överväldigade av allt att era hjärnor inte riktigt har tagit in det än. Våra ögon har aldrig sett något liknande. Det är faktiskt ett fenomen, kallas Uncanny Valley. Första spelet någonsin som lyckats väcka den känslan.
Ja det ser ju ut som ett nytt GTA?
Detaljerna är imponerande, men inget jag vill spela direkt.

Synd att Rockstar inte kan göra originella spel längre, som Bully 2 eller liknande.

Om det blir för mycket detaljer, kan det faktiskt också bli lite jobbigt för ögonen och att spela. Lite känsla av AI genererat innehåll över det hela. Men jag hoppas att Rockstar är medvetna om det och försöker hitta en balans.
Senast redigerad av MjShamona 2026-08-30 kl. 10:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in